Gå til innhold

Brann

jacob

Anbefalte innlegg

Det mest alvorlige som skjer i disse dager, sammen med familietragedien på Kongsvinger, er at fotballklubben Brann er i ferd med å rykke ned en divisjon i fotball. I kveld fikk de grisebank av Viking. Brann tilhører ikke sliterne som er vant til å kjempe med ryggen mot veggen. Det er derfor grunn til å tro at de ikke vil takle situasjonen, slik f,eks Sogndal og Bryne gjør det. En annen viktig årsak er selvsagt at Brann er et nikkedukke-lag fylt til randen av blaute homser.

Konsekvense av dette pluss noen faktorer til, er enorme. Vi vil i fremtiden oppleve et Bergenssamfunn i fullstendig oppløsning. Maktsentraet vil forskyve seg sydover til Stavanger. Flere momenter peker i den retning:

det regner ikke mer i Bergen enn andre steder lenger

Bergen har ikke et habilt fotball-lag

Den gamle ærverdige borgerstanden er i ferd med å dø ut

Bergen er ikke lenger et handelsentrum på vestlandet

Kort sagt; et Bergen i identitetskrise.

Bare besøk Stavanger og Bergen så skjønner dere hva jeg prater om.

Ja ja.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lionn

16

• Melaisa

11

• musikeren

8

• vin

4

Mest aktive i denne tråden

Og jeg griner ikke av den grunn. Enaste bakdelen er at Stavangerfolka er enda eklere enn Bergenserne.

Ja, faktisk.

På generelt grunnlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest piiirka

Og jeg griner ikke av den grunn. Enaste bakdelen er at Stavangerfolka er enda eklere enn Bergenserne.

Ja, faktisk.

På generelt grunnlag.

unnskyld..... "bakdelen"????

Legg fra deg gitar'n, og lær deg at det heter ULEMPEN!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, faktisk.

På generelt grunnlag.

Heia Viking , heia Viking ...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler så jeg griner*

jeg vet jo at fotball er alvorlig, men har aldri sett på spillet et et SÅ alvorlig samfunnsperspektiv før...

Å joda...det er en stor del av livet ;o)

Hilsen fotball tilhengeren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Hæ en fotballinteressert kvinne, går det an. Trodde de så på sånt som tull jeg, jeg vet de tipper, men da er det vel veldig ofte med korstingsduken til mormor er det ikke?

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Hæ en fotballinteressert kvinne, går det an. Trodde de så på sånt som tull jeg, jeg vet de tipper, men da er det vel veldig ofte med korstingsduken til mormor er det ikke?

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Hilsen

Det finnes massevis av oss fotballinteresserte kvinner. Jeg er interessert, men ikke fanatiker. Så lenge Leeds vinner, er jeg tilnærma lykkelig. Og så lenge Bodø/Glimt ikke rykker ned.... (har ikke så høye krav akkurat der, bryr meg lite om norsk fotball, egentlig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kritikeren

Heia Viking , heia Viking ...*s*

Hei

I Stavanger er det et stort lyspunkt og det er Per Inge Torkelsen og vi vet hva han mener om dette.

Sier som ham jeg

Gje ungdommen ei flaska brennavin før idretten tar de.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

unnskyld..... "bakdelen"????

Legg fra deg gitar'n, og lær deg at det heter ULEMPEN!!!!

*humrer* Jasså? Og hvem sier det? Jeg er musikeren, og han sier at det like gjerne kan hete bakdel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg fryder meg sterkt over Brann sin krise, men jeg ser også de problemene du her nevner.

Det er ikke bra stelt i Bergen, og nå rykker etter all sannsynlighet deres fotball lag ned.

Dette er nok verre enn noe som helst annet bergenserne har opplevd siden krigen.

Og egentlig synes jeg derfor litt synd på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein spelar var flau og lei seg i intervjuet etter kampen. Skuffa og deprimert. Gode spelarar - skikkelege mannfolk - ville uttalt at " det er mogleg det er urimelig, men Lyn får unngjelde for dette neste helg på Ullevål. Det skal ligge blod og tårer att på bana, og det tilhøyrer ikkje oss. Brann rykker aldri ned"..skulle han ha sagt.

Måten dei tapte mot Viking på, viser det same. 2-0 leiing er vanskeleg, det veit alle som spelar ball. Får du eitt i mot står det 2-1 og motstandaren har fått blod på tann. Svake lag med svak psyke får trøbbel i situasjonar og Brann tapte sjølsagt.

Få ut homsene ja, og inn med karane utan psykiske problem og astma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dubreuilh

*humrer* Jasså? Og hvem sier det? Jeg er musikeren, og han sier at det like gjerne kan hete bakdel.

Du har faktisk rett. Man kan skrive både "ulempen" og "bakdelen", de to formene er offisielt sidestilte og har vært det en god stund nå. Personlig sverger jeg dog til "ulempen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har faktisk rett. Man kan skrive både "ulempen" og "bakdelen", de to formene er offisielt sidestilte og har vært det en god stund nå. Personlig sverger jeg dog til "ulempen".

Faktisk? Selvfølgelig har jeg rett. Hva er du for en dust?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...