Gå til innhold

angst...


Anki

Anbefalte innlegg

Går det virkelig an å være redd for noen som ikke kan gjøre deg noe lenger? Eller, jeg vet at det går an, for jeg er det nå - men hvordan går det an? Hvorfor fungerer ikke den fornuftige delen av Anki når angst-anfallet kommer? Jeg vet jo at jeg har endel fornuft i behold selv om det ikke virker sånn akkurat nå. Bare skjelver som faen og er helt nummen helt ut i fingertuppene..

Det er ikke ofte jeg får angst lenger, men når det først kommer, så er det om natta, og det skremmer vettet av meg.

*puh* Bare en time igjen til mannen min våkner...

Føler meg bare så teit som får fullstendig angst pga et menneske som døde for over 4 år siden. Det er bare det at - så mye av det han har sagt sitter igjen, og jeg klarer ikke å bli kvitt det samme hvor mye jeg prøver..

Alle kommentarene om hvor stygg, håpløs, jævlig jeg er, hvorfor sitter de så godt fast når alt det fine som mannen min sier til meg absolutt ikke fester seg i det hele tatt?

*vente på morgenen* Tre kvarter igjen til han våkner ...

Det her ble ikke mye fornuftig..bare prøvde å skrive av meg den j.... angsten .. I morra tidlig er det garantert bedre - heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lina1365380363

Hei!

Det går utmerket godt an å få angst av tidligere opplevelser.

Det er ofte det vonde som blir sagt , som fester seg, desverre.

Det fine mannen din sier fester seg ikke, kanskje fordi du ikke har bearbeidet tidligere opplevelser/hendelser særlig.

Kanskje trenger du å "få ut" de vonde opplevelsene dine, gjerne til en psykolog, (Ikke for å "sykeliggjøre dette), men for at du skal bearbeide det og bli FERDIG med det.

Velmenende hilsener fra....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen svar til deg..

bare en *s t o o o r k l e m*..

fra en som setter pris på deg på #nattprat. Håper dagen blir bedre!

Tusen takk, Streken :) Jeg sovna sånn for noen få minutter av gangen på morgenkvisten, så jeg er rimelig trøtt nå, men skal prøve å sove litt etter at sønnen min har blitt fulgt på SFO. Dagen er ikke så skummel som natten er, så jeg regner med at det kommer til å gå bedre nå.

Stooor klem fra ei som setter stor pris på deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Det går utmerket godt an å få angst av tidligere opplevelser.

Det er ofte det vonde som blir sagt , som fester seg, desverre.

Det fine mannen din sier fester seg ikke, kanskje fordi du ikke har bearbeidet tidligere opplevelser/hendelser særlig.

Kanskje trenger du å "få ut" de vonde opplevelsene dine, gjerne til en psykolog, (Ikke for å "sykeliggjøre dette), men for at du skal bearbeide det og bli FERDIG med det.

Velmenende hilsener fra....

Tusen takk for svaret ditt.

Det er nok veldig mye som henger igjen av vonde minner som ikke har blitt bearbeidet ferdig ja. Bare vet ikke om jeg er i stand til å sette i gang den prosessen igjen nå. Har prøvd på det før, og det krever omtrent alt jeg har av energi. Jeg vet at man må ha det verre en stund mens man bearbeider ting for at det så skal bli bedre. Vet bare at om jeg starter den prosessen nå, så vil jeg da ha mindre energi til sønnen min..

Nå har jo ting vært veldig bra veldig lenge, sånn bortsett fra at jeg sliter med den nattesøvnen.

Hadde det bare ikke vært for at jeg føler meg forpliktet til å bo i denne leiligheta av diverse grunner, så hadde vi nok skaffet oss en leilighet som føltes tryggere.

Men den tida kommer nok etterhvert.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Prøvde å skrive et langt svar om angst, underbevissthet og sånn, men det ble bare rot :-)

Det jeg ville frem til var iallefall at angst ikke er en bevisst følelse og at den dermed ikke kan styres av fornuften.

Det eneste du kan gjøre er å bearbeide det som har skjedd videre, så vil angsten etterhvert slippe taket bit for bit.

Håper at den snart slipper taket helt for deg!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...