Gå til innhold

gravid, kanskje ?


Gjest lurerlittmye

Anbefalte innlegg

Gjest lurerlittmye

Hei.

Jeg er en ung jente, under atten år. For et par uker siden hadde jeg og kjæresten min et uhell. Kondomet sprakk. Han la ikke merket til det før han skulle komme, og trakk penis ut. Det var litt for sent, så det kom noe inn i meg også, ikke bare utenfor. Jeg lurer på hvor stor sjanse det er for at jeg kan bli gravid av dette lille uhellet. Hvis det betyr noe var det ca en og en halv uke etter jeg hadde hatt mensen. Jeg har også litt vondt i brystvortene, men bare når jeg klemmer litt på dem...

Og jeg har også hatt litt menssmerter enda det er en stund til jeg skal ha mensen.. en uke til eller noe..

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er vanskelig helt å bli klar over tidspunktene for de forskjellige begivenheter: din siste menstruasjons først dag, uhellet og ventet menstruasjon.

Hvis du har syklus på 28 dager og siste menstruasjon var 25.9 og uhellet var på dag 14 deretter (9.oktober), vil det være ca 30% risiko.

Hvis siste menstruasjon startet 1.10. vil det på 9.otoker være ca 10% risiko.

Husk en annen gang å bruk angrepillen, helst innen 24 timer (evt opp til 72 timer). Den nye NorLevo kan kjøpes uten resept.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...