Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått vite at min datter på 14 år ble voldtatt av en bekjent for 5 mnd. siden.

Når jeg prøver å få henne til å fortelle om hva som skjedde blir hun sint og nekter å snakke om det, hun sier at hun har kommet over det nå og vil helst glemme hele greia.

Er det noe jeg kan gjøre for å hjelpe henne? eller er det best å la det ligge inntil hun kanskje vil snakke med meg om det?

Blir takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75004-trenger-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg personlig synes ikke du skal presse alt for mye, men gi henne muligheten til å få hjelp om hun vil. Kanskje du kan forklare at selv om hun føler at hun er ferdig med det nå så kan det dukke opp igjen siden om hun ikke får hjelp. Finn frem litt informasjon om hvor hun kan henvende seg og fortelle henne at hun kan gå alene om hun vil det, eller at hun kan be deg bli med om hun foretrekker det. La henne bestemme tempoet, men fortell henne ihvertfall om valgene hun har.

Forklar henne at du ikke ønsker å presse henne, slik at hun ikke mistolker det og tror du ikke bryr deg. Kanskje også fortelle henne at det er greit om hun ombestemmer seg og vil ha hjelp siden en gang.

Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75004-trenger-r%C3%A5d/#findComment-377578
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...