Gå til innhold

3 spørsmål


Gjest Viktig med svar

Anbefalte innlegg

Gjest Viktig med svar

Hei! Jeg har 3 spørsmål, og det er veldig viktig for meg å få svar, jeg har ingen andre å snakke med dette om.

1. Er det unormalt at de indre kjønnsleppene er 3cm. lange?

2. Kan man bli smittet av sykdommer når man suger en gutt og får litt av seden i munnen?

3. Er det mulig å få gratis psykolog gjennom skolen eller pp-tjenesten/ rådgiver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke helt hvilke sykdommer du tenker på, men man kan bli smittet av kjønnsykdommer som f.eks. herpes ved oralsex, uavhengig om man får sæd i munnen eller ikke!

HIV kan og smitte dersom dere har en rift i huden begge to, men tror sjansen for det er forsvinnende liten.

Uansett bør du ikke suge en fyr dersom du har den minste mistanke om sykdommer. Dersom du blir smittet med f.eks. herpes er dette en sykdom du aldri blir kvitt, og det kan se ganske stygt med åpne byller og munnsår når utbruddene er som verst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo du kan faktisk få "kjønnsykdommer" i munnen. Jeg vet at herpes kan smitte over i munnen og faktisk har jeg hørt om gonore i halsen? Husk at de medisinske spørsmålene dine passer best under for eks allmennmedisin eller gynekologi. Her får du ikke svar på direkte medisinske problem tror jeg. Grunfeldt er professor i psykologi ikke sant? Jo tror det var noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hvilke sykdommer du tenker på, men man kan bli smittet av kjønnsykdommer som f.eks. herpes ved oralsex, uavhengig om man får sæd i munnen eller ikke!

HIV kan og smitte dersom dere har en rift i huden begge to, men tror sjansen for det er forsvinnende liten.

Uansett bør du ikke suge en fyr dersom du har den minste mistanke om sykdommer. Dersom du blir smittet med f.eks. herpes er dette en sykdom du aldri blir kvitt, og det kan se ganske stygt med åpne byller og munnsår når utbruddene er som verst...

Det var litt ekkelt å lese det du hadde skrevet med tanke på sykdommer. Jenta mi suger meg ganske ofte og ingen har noe tegn på sykdommer etter å ha hatt sex med hverandre (uten kondom men m/ p-piller). Er det så ofte at man får sykdommer ved suging da? unner henne ikke d...hvordan er det med slikking av jenter med tanke på sykdommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berthold Grunfeld, professor i psykiatri

Nei, det er ikke unormalt og heller ikke så sjeldent.

Er du uheldig kan du bli smittet i munnen, men det skal en del til, du må ha uflaks

Gjennom PP-tjenesten kan du få gratis psykologhjelp, men sannsynligvis bare i en begrenset tid på grunn av kapasitetsproblemer.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Hilsen

Berthold Grünfeld

lege/professor

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var litt ekkelt å lese det du hadde skrevet med tanke på sykdommer. Jenta mi suger meg ganske ofte og ingen har noe tegn på sykdommer etter å ha hatt sex med hverandre (uten kondom men m/ p-piller). Er det så ofte at man får sykdommer ved suging da? unner henne ikke d...hvordan er det med slikking av jenter med tanke på sykdommer?

"Unner henne ikke det"!? Har du kjønnsykdom da? Da bør dere gjøre noe med det-til lege!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt ekkelt å lese det du hadde skrevet med tanke på sykdommer. Jenta mi suger meg ganske ofte og ingen har noe tegn på sykdommer etter å ha hatt sex med hverandre (uten kondom men m/ p-piller). Er det så ofte at man får sykdommer ved suging da? unner henne ikke d...hvordan er det med slikking av jenter med tanke på sykdommer?

Vet ikke om det skjer ofte at det smitter på den måten, men sjansen er absolutt tilstede!

Og det er likt når det gjelder slikking av jenter.

Dere bør kanskje sjekke dere begge to om dere mistenker noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...