Gå til innhold

Betennelse?

Anbefalte innlegg

spiff1365380387
Skrevet

For en stund siden barberte jeg bort kjønnshåret mitt. Av og til etter det har jeg fått litt røde prikker, men denne gangen virket det først som en hårrot var betent. Det kunne likne på en kvise, og av og til kom det gul væske ut av den. Etter å ha klemt på den som en vanlig kvise, har den blitt sår og vil aldri ordentlig gro. Slik har det vært i ca 2mnd nå. Jeg lurer på hva dette kan være for noe og hva jeg skal gjøre for å bli kvitt det. Hvis jeg klemmer på den nå kommer det bare blod, men den gror aldri ordentlig men forblir sår og rød.

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi
Skrevet

Jeg ville anta at de første røde prikkene skyldtes rett og slett irritasjon. Det er ikke uvanlig med slike reaksjoner hos mannfolk som barberer seg på andre felter, spesielt unge menn som begynner å barbere seg. Det er rimelig å anta at du har fått en infeksjon med bakterier som forekommer normalt på huden, og spesielt omkring genitalia. Jeg ville anbefale at du oppsøker lege som kan se på det, evt. ta en prøve for å se på om det er og i tilfelle hvilke bakterier du har der, og behandle det med antibiotika, gjerne som salve. Du har sikkert lest om brennkopper epidemien som er ganske utbredt, og i forbindelse med det vet vi at det finnes ganske mange bakterier blant folk som er resistente mot enkelte av disse antibiotika som brukes i salveform. Derfor kan det væ're et poeng å undersøke dem litt nærmere.

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg ville anta at de første røde prikkene skyldtes rett og slett irritasjon. Det er ikke uvanlig med slike reaksjoner hos mannfolk som barberer seg på andre felter, spesielt unge menn som begynner å barbere seg. Det er rimelig å anta at du har fått en infeksjon med bakterier som forekommer normalt på huden, og spesielt omkring genitalia. Jeg ville anbefale at du oppsøker lege som kan se på det, evt. ta en prøve for å se på om det er og i tilfelle hvilke bakterier du har der, og behandle det med antibiotika, gjerne som salve. Du har sikkert lest om brennkopper epidemien som er ganske utbredt, og i forbindelse med det vet vi at det finnes ganske mange bakterier blant folk som er resistente mot enkelte av disse antibiotika som brukes i salveform. Derfor kan det væ're et poeng å undersøke dem litt nærmere.

Etter barbering av kjønnshår har hårene lett for å vokse inn i huden. De klarer ikke å komme ut og forårsaker betennelse. Hvis du klarer å se deler av håret i et slikt sår kan du trekke den ut med en nål.

Det er lurt å ikke barbere så tett nedentil pga slike etterfølgende problemer.

God bedring

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...