Gjest AtB Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Eg har blitt blandet inn i en familie der moren muligens har et alkoholproble. Hun drikker for mye om det er på "gøy" eller er avhengi vet vi ikke siden hun nekter å snakke om det som om det er et problem. Eg er veldig bekymret for barna hennes og måtte tilslutt betro meg til min fastlege, han anbefalte meg å informere hennes lege slik at han kan kalle henne inn siden hun åpenbart ikke vil snakke om det med oss. Eg synest at det var en god ide, men problemet er at hun ikke tilhører samme legekontor som meg, altså eg vet ikke hvem hennes fastlege er. (vet hun har brukt han ialle år, men det er det) kan eg ringe inn på legekontoret hun bruker og be om å få snakke med hennes lege eller går dette imot taushetspliketen personellet på legekontoret har?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75363-fastlege-og-taushetsplikt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.