Gå til innhold

Underlivs betennelse


Gjest Villemine

Anbefalte innlegg

Gjest Villemine

I sommer hadde jeg en underlivsbetennelse, og gikk i ca 1 1/2 til 2 uker før jeg fikk antibiotika for det, tok også en underlivsundersøkelse etter kurens slutt for jeg hadde smerter en god stund etter på, fikk dermed en antibiotika kur til, til tross for at legen ikke fant noe. Etter en stund forsvant symptomene.

Men nå har jeg lettere smerter i eggstokk området og jeg hadde mensen litt hardere enn vanlig denne gangen, jeg hadde også litt ubehag under samleie i går kveld, jeg er også redd for at jeg kan ha fått kjønnsvorter, noe jeg ikke helt kan forstå, for jeg har hatt samme partner i 9 måneder, og hverken han eller jeg har hatt noe slikt før. Er det en sammenheng med underlivsbetennelsen? Eller kommer smertene fra kjønnsvortene?

En ting til: kan jeg gå direkte til gynekolog uten å ha henvisning fra lege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Man kan få kroniske smerter etter en egglederbetennelse, noen ganger kan det forklares ved sammenvoksninger i bukhulen. Hvis det fortsetter med smerter, kan du evt få utført en laparoskopi ('kikkhullsoperasjon') i narkose.

Kjønnsvorter gir ikke smerter. Det er ikke direkte sammenhang mellom kjønnsvorter og underlivsbetennelse, men man kan bli smittet på samme måte, ved samleie.

De fleste gynekologer tar bare imot med henvisning. Hos noen kan du komme uten henvisning, men da koster det gjerne mye mer. Forhør deg om prisne når du bestiller time.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...