Gå til innhold

Rabatt til hjemmeværende husmødre

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Ulv I Faarikaal

Men allikevel enig i forslaget ditt ;o)

Har netopp blitt uføretrygdet .

Fint med rabatter. Men jeg pruta på sofa som allerede var på tilbud. 500 kr. Eentlig sånn kremmertype. Søstra mi ble flau og gikk ut. De var så hyggelige i butikken så.

Fint med rabatter. Men jeg pruta på sofa som allerede var på tilbud. 500 kr. Eentlig sånn kremmertype. Søstra mi ble flau og gikk ut. De var så hyggelige i butikken så.

Jeg var med min tidligere svigermor , som var hjemmeværende og uføretrygdet på shopping.

Hun omtrent siklet på en flott skinnjakke , men hun hadde ikke råd .

Den kostet 4000; og hun hadde bare muligheten til å betale 3000;

Jeg gikk bort til han som stod der og sa : Jeg kjøper den jakka for 3000;

( svigers forsvant fort ut av butikken i skam)

Nei , det er for mye avslag altså , var svaret.

Javel , så jeg og begynte å gå , men da ropte han : Ok , ok , du skal få den for det !

Ulv I Faarikaal

Jeg var med min tidligere svigermor , som var hjemmeværende og uføretrygdet på shopping.

Hun omtrent siklet på en flott skinnjakke , men hun hadde ikke råd .

Den kostet 4000; og hun hadde bare muligheten til å betale 3000;

Jeg gikk bort til han som stod der og sa : Jeg kjøper den jakka for 3000;

( svigers forsvant fort ut av butikken i skam)

Nei , det er for mye avslag altså , var svaret.

Javel , så jeg og begynte å gå , men da ropte han : Ok , ok , du skal få den for det !

He-he, det nytter i Norge og. Ikke alt kan prutes på, men det vi nevner her går greit.

Bilen min pruta jeg fra 30.000 til 16.000 i butikk, og den selgeren var ikke blid :) jeg begynte på 12.000, og hadde vel tatt den for 20.000.

Gjest Lise Lotte

Ja, sannelig det burde de hatt. Det er ikke like morsomt å spørre ektemann etter masse busspenger bestandig.

Pensjonistene har jo madrassen full av klingende mynter, de er det jo ikke synd på. God idé! Du burde sende en e-post til Carl I. Hagen med dette glimrende forslaget :))

Ulv I Faarikaal

Ja, sannelig det burde de hatt. Det er ikke like morsomt å spørre ektemann etter masse busspenger bestandig.

Pensjonistene har jo madrassen full av klingende mynter, de er det jo ikke synd på. God idé! Du burde sende en e-post til Carl I. Hagen med dette glimrende forslaget :))

Jeg skal hilse'n fra deg og si det. Han har jo vært for et mer konsekvent system for velferd f eks borgerlønn som alle får, f eks 8.000 pr mnd for en voksen skattefritt uansett. Og at man dropper alle søknader, saksbehandlere, papirmøller, ventetider osv. Mye å spare.

Gjest Lise Lotte

Jeg skal hilse'n fra deg og si det. Han har jo vært for et mer konsekvent system for velferd f eks borgerlønn som alle får, f eks 8.000 pr mnd for en voksen skattefritt uansett. Og at man dropper alle søknader, saksbehandlere, papirmøller, ventetider osv. Mye å spare.

Sett alle offentlig ansatte funksjonærer fri. Slik frigjør vi masse arbeidskraft, og vi slipper å importere det. Det vil vel Carl I også synes var en glimrende idé. Du sender vel den e-posten? :))

Annonse

Ulv I Faarikaal

Sett alle offentlig ansatte funksjonærer fri. Slik frigjør vi masse arbeidskraft, og vi slipper å importere det. Det vil vel Carl I også synes var en glimrende idé. Du sender vel den e-posten? :))

Offentlig ansatte er nå 35% av arbeidsstokken vår i Norge. Land som Tyskland og Storbritannia har 13 %. Ikke rart vi betaler mye skatt. Vi har verdens mest ineffektive og dyre helsevesen. Tyskerne f eks behandler dobbelt så mange pasienter pr krone, seng og ansatt som vi her i Norge. Kvaliteten er bedre også, ref tysk pertentlighet. Vi greier det her også hvis vi vil: et privat sykehus i Norge behandler dobbelt så mange hjertepasienter for samme kostnad som et offentlig sykehus ! Køene kunne vært borte, hadde vi tatt skjeen i en annen hånd.

Gjest Lise Lotte

Offentlig ansatte er nå 35% av arbeidsstokken vår i Norge. Land som Tyskland og Storbritannia har 13 %. Ikke rart vi betaler mye skatt. Vi har verdens mest ineffektive og dyre helsevesen. Tyskerne f eks behandler dobbelt så mange pasienter pr krone, seng og ansatt som vi her i Norge. Kvaliteten er bedre også, ref tysk pertentlighet. Vi greier det her også hvis vi vil: et privat sykehus i Norge behandler dobbelt så mange hjertepasienter for samme kostnad som et offentlig sykehus ! Køene kunne vært borte, hadde vi tatt skjeen i en annen hånd.

Kjære Ulv (sexy nick) - jeg er helt enig med deg. Jeg skjønner heller ikke hvorfor pasienter blir sendt utenlands med alle de kostnadene det medfører, når det er ledig kapasitet på de norske private sykehusene. Er det en slags form for boikott, mon tro?

Norge er jo en høykostland og har høye lønninger, men nå tror jeg at t.o.m. arbeidstager-organisasjonene har skjønt at de ikke bør kreve så mye.

Ulv I Faarikaal

Kjære Ulv (sexy nick) - jeg er helt enig med deg. Jeg skjønner heller ikke hvorfor pasienter blir sendt utenlands med alle de kostnadene det medfører, når det er ledig kapasitet på de norske private sykehusene. Er det en slags form for boikott, mon tro?

Norge er jo en høykostland og har høye lønninger, men nå tror jeg at t.o.m. arbeidstager-organisasjonene har skjønt at de ikke bør kreve så mye.

Sexy fårikål ? :)

Det er leger som styrer, de er ikke organisatorer. Dermed blir den viktige administrative delen sterkt lidende, og svært mye blir uorganisert rot. Jeg har sett sykepleiere som ikke har tid eller evne til å arkivere skikkelig en gang.

I utlandet er det økonomer og administrative eksperter som styrer, sekretærer som skriver journaler og arkiverer. Legene og sykepleierne får gjøre det de kan: kurere og pleie folk.

Skal du ha penger for å ta ferie ? Er det ikke nok med ferie ?

Nei det får da være måte på..var det ikke poenget med innlegget da..at vi burde få noe igjen for å gå hjemme??

Minste vi kan forlange er vel feriepenger?Vi som er hjemme trenger vel mer ferie enn noen ...tror du ikke??

=o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...