Gjest cirrus Skrevet 24. oktober 2000 Del Skrevet 24. oktober 2000 Hei! Jeg har fått diagnostisert allergi mot husstøvmiddavføring. Prikktesten ga et grad 3 utslag. Det ble testet mot en rekke andre allergener, med negativt utslag. I denne sammenhengen har jeg noen spørsmål: 1. Er et grad 3 utslag relativt mye eller lite? Hvor starter og slutter skalaen? 2. Jeg har til daglig lite eller ingen kløe eller renning fra nesen. Men noe "kløe-lignende" i øynene og da spesielt i et øye som etter hvert har fått en synlig "ring" under. Samtidig arbeider jeg forholdsvis mye på PC. Kan forklaringen på irritasjonen i det ene øyet like mye være skjermarbeid? 3. Jeg har trykk i pannen. Trolig p.g.a. tette bihulekanaler. Samtidig har jeg pustepassasje i nesen. Etter som jeg forstår av svar på andre innlegg her kan allergien tette til for bihulekanalene, men kan allergenet, som her er husstøvmiddavføring, passere bihulekanalene og skape irritasjon i bihulene? 4. Jeg er usikker på hvordan intensiv trening virker inn på denne tilstanden, men har innimellom inntrykk av at det produseres mer grønt puss i forbindelse med trening. Kan tette bihulekanaler gjøre at bihulene ikke får drenert ut "svette" og at det dermed blir grobunn for sopp eller bakterier, - og at det igjen skaper tettere bihulekanaler? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7557-diverse-allergisp%C3%B8rsm%C3%A5l/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Thor-Øistein Endsjø, barnelege Skrevet 24. oktober 2000 Del Skrevet 24. oktober 2000 Kjære cirrus 1. Prikktest midd 3 sier at det er en posetiv reaksjon. Intet om du er mye er lite allergisk. Er det en blodprøve Rast, er 3 også en sikker pos. prøve, vi regner fra 2-10. Jeg har ikke sett høyere enn 8. 2. At du klør i øynene på kontoret kan meget gjerne skyldes skjermarbeidet. Få teppet bort fra gulvet og sikre en god jording av skjermen. 3. Ved allergi kan man gjerne ha hevelse av slimhinnene i bihulene uten at man er nesetett. Kan skyldes hovne kanaler fra nese inn til bihulene som hindrer trykkutjevning. 4.Ballansert , varierende trening med god restitusjon bør ikke gi deg mer allergiproblemer. Vennlig hilsen Barnelege T.-Ø. Endsjø. spes. felt astma og allergi-sykd. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av medisinske problemstillinger, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesenet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7557-diverse-allergisp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-36802 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.