Gå til innhold

Fovirring om utdanningsstøtte og overgangsstødnad


alenemammaen

Anbefalte innlegg

Hei Irene,

Var i sommer snakk om at man tapte retten til overgangsstødnad etter 3 år hvis man samtidig mottok utdanningsstøtte. Har også i ettertid lest litt om dette, men sitter igjen med flere spørsmål enn jeg har fått svar.

Jeg begynte nå på et utdanningsløp som etter planen skal vare i 4 år. Barnet mitt blir et år i løpet av året. Og vil derfor være litt over 4 når jeg en gang er ferdig.

Spurte på trygdekontoret, men fikk ikke noe annet svar enn at jeg fikk overgangsstødnad hele veien. Men dette stemmer jo ikke med det jeg har lest.

Hvordan er egentlig reglene her? Får jeg overgangsstødnad og utdanningsstødnad (som jo er godkjent med 4 år) hele perioden, eller vil jeg sitte uten noen stødnad det siste året?

Litt kronglete dette her, men håper du skjønte hva jeg mente.

med hilsen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...