Gå til innhold

ja, nå har jeg kjøpt no


guttpåseksten

Anbefalte innlegg

guttpåseksten

Ja, da gikk jeg på apoteket for å se etter canesten mot sopp, den var visst utsolgt fra leverandør og damen sa at "Klotrimazol 1%" var det samma. Så da kjøpte jeg den for 35,- mens canesten vistnok kostet 55! Jeg går ut i fra at damen hadde rett. Det står at den er for fotsopp utenpå, men en lapp inni sa den kunne brukes mot andre tillefeller av sopp, f.eks. til lysken. Skal jeg følge den vanlige bruks-anvisningen(2-3 ganger daglig i 3-4 uker), eller?

Takk for hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja... prøv å bruk den i en uke og se om det blir noen forbedringer. Vanligvis forsvinner soppen etter noen dager. Jeg vil tro det er lettere for soppen å få grobunn i en vagina enn på en penis, (iom fuktighet) så det tar nok ikke så lang tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert du har sopp hvis du har hvite flekker på penishodet.

Det kan rett og slett være segma og det er ikke farlig.

Det kan danne seg segma under forhuden og bak hodet av og til.

Du kan forsiktig vaske bort en del av det.

Segma har en funksjon, å smøre inn hodet slik at det holder seg rent.

Noen ganger kan det bli for mye segma og da fins det kremer å smøre inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Canesten og Klotrimazol er akkurat nøyaktig det samme. Hvis du ser på en tube Canesten så står det under navnet: klotrimazol 1 %

Så du kan trygt bruke de på samme måte, uansett hvilken sort du velger å bruke.

Prisforskjellen kommer vel av at Canesten er et velkjent merke, mens Klotrimazol er ukjent for de fleste. Man betaler mer for "merkevarer" liksom, - også på apoteket... *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

guttpåseksten

Det er ikke sikkert du har sopp hvis du har hvite flekker på penishodet.

Det kan rett og slett være segma og det er ikke farlig.

Det kan danne seg segma under forhuden og bak hodet av og til.

Du kan forsiktig vaske bort en del av det.

Segma har en funksjon, å smøre inn hodet slik at det holder seg rent.

Noen ganger kan det bli for mye segma og da fins det kremer å smøre inn.

segma? hva er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

segma? hva er det?

Siden det er svært sjelden at gutter får sopp så er jeg nesten sikker på at det er segma.Så lenge det ikke klør eller lukter så.

Hvis du leste innlegget mitt over så forklarte jeg hva segma er.

Segma går bort av seg selv stort sett. Beveg forhuden en del hver dag så blir det sikkert bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Killvirus

Siden det er svært sjelden at gutter får sopp så er jeg nesten sikker på at det er segma.Så lenge det ikke klør eller lukter så.

Hvis du leste innlegget mitt over så forklarte jeg hva segma er.

Segma går bort av seg selv stort sett. Beveg forhuden en del hver dag så blir det sikkert bedre.

uhm...jamen det går jo ikke bort, det er sånne nuppete greier. noen små prikker enkelte steder i forhuden og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uhm...jamen det går jo ikke bort, det er sånne nuppete greier. noen små prikker enkelte steder i forhuden og...

Ja det er helt riktig beskrivelse på segma. Det er gjerne noen klumper ved strengen nær forhuden under penishodet.

Det sitter godt fast. Men klør det? Det skal det ikke gjøre.

Legg merke til om noe av det hvite flytter seg eller om det ser ut som det har grodd fast.

Og blir det mer eller mindre av det?

Jeg regner med du vasker penishodet hver dag oxå da.....

Vask gjerne med grønnsåpe men ikke annen såpe det svir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berthold Grünfeld

Ja det er helt riktig beskrivelse på segma. Det er gjerne noen klumper ved strengen nær forhuden under penishodet.

Det sitter godt fast. Men klør det? Det skal det ikke gjøre.

Legg merke til om noe av det hvite flytter seg eller om det ser ut som det har grodd fast.

Og blir det mer eller mindre av det?

Jeg regner med du vasker penishodet hver dag oxå da.....

Vask gjerne med grønnsåpe men ikke annen såpe det svir.

Smegma under forhuden er en plagsom tilstand, med kløe, noen ganger svie, og ikke minst kan det gi en plagsom lukt. Daglig tilbaketrekking av forhuden, med vask, er en god forebyggelse av denne elendigheten. Ved omskjæring forhindres dannelse av smegma.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Berthold Grünfeld

psykiater, professor i sosialmedisin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smegma under forhuden er en plagsom tilstand, med kløe, noen ganger svie, og ikke minst kan det gi en plagsom lukt. Daglig tilbaketrekking av forhuden, med vask, er en god forebyggelse av denne elendigheten. Ved omskjæring forhindres dannelse av smegma.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Berthold Grünfeld

psykiater, professor i sosialmedisin

Er du tilhenger av omskjæring Berthold?

Jeg tror det visstnok er delte meninger om dette.

Av egen erfaring vet jeg hvor viktig funksjon forhuden har spesielt seksuelt.

Heldigvis er det flere urologer som har skjønt dette og full omskjæring er ikke vanlig i Europa. Selv i USA er man begynt å la være å omskjære guttebabyer.

Jeg mistenker at du selv er fult omskjært og det er klart at smegma ikke er noe problem hvis du ikke har noen forhud men smegma har en viktig smørefunksjon for de som ikke er omskjært. Men selvfølgelig i små mengder. Det er som du sier viktig å vaske seg forsiktig hver dag under forhuden.

Men alle som har forhud som fungerer normalt kan være takknemlige for at de har den.

Ta en titt på utdrag fra denne artikkelen og les mer om dette emnet her:

http://www.foreskin.org/smegma.htm

" Smegma is clean, not dirty, and is beneficial and necessary. It moisturizes the glans and keeps it smooth, soft, and supple. Its antibacterial and antiviral properties keep the penis clean and healthy. All mammals produce smegma. Thomas J. Ritter, MD "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

guttpåseksten

Ja det er helt riktig beskrivelse på segma. Det er gjerne noen klumper ved strengen nær forhuden under penishodet.

Det sitter godt fast. Men klør det? Det skal det ikke gjøre.

Legg merke til om noe av det hvite flytter seg eller om det ser ut som det har grodd fast.

Og blir det mer eller mindre av det?

Jeg regner med du vasker penishodet hver dag oxå da.....

Vask gjerne med grønnsåpe men ikke annen såpe det svir.

ja det er en liten klump ved strengen og'. Det sitter liksom fast og det virker som om den "flasser" innimellom. Jeg kan noen ganger merke litt lukt, men ikke kløe. Men dette kan være fordi jeg bruker 10mg clarityn mot kløe i huden (elveblest). Jeg vasker under forhuden hvertfall tilnærmet hver dag, altså ikke alltid.

At jeg bahandler mot sopp vil da ikke ha noen virkning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er en liten klump ved strengen og'. Det sitter liksom fast og det virker som om den "flasser" innimellom. Jeg kan noen ganger merke litt lukt, men ikke kløe. Men dette kan være fordi jeg bruker 10mg clarityn mot kløe i huden (elveblest). Jeg vasker under forhuden hvertfall tilnærmet hver dag, altså ikke alltid.

At jeg bahandler mot sopp vil da ikke ha noen virkning?

Tror kanskje du skal være litt forskitig med den sopp behandlingen. Dumt å bruke hvis du ikke har sopp liksom...

Men det går fint å vaske seg hver dag med sånn apotek grønnsåpe.

Tror du skal se an tiden her, se om det endrer seg i løpet av 2-3uker.

Hvis det ikke blir verre så kan du ihvertfall ta det med ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Tror kanskje du skal være litt forskitig med den sopp behandlingen. Dumt å bruke hvis du ikke har sopp liksom...

Men det går fint å vaske seg hver dag med sånn apotek grønnsåpe.

Tror du skal se an tiden her, se om det endrer seg i løpet av 2-3uker.

Hvis det ikke blir verre så kan du ihvertfall ta det med ro.

har ikke vært her på lange...

synes du jeg bør fortsette med behandlingen? Jeg sluttet for en god stund siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har ikke vært her på lange...

synes du jeg bør fortsette med behandlingen? Jeg sluttet for en god stund siden.

Nei mener du at du fortsatt har sopp eller...?

Høres ikke ut som du har det når det ikke klør eller er vondt på andre måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei mener du at du fortsatt har sopp eller...?

Høres ikke ut som du har det når det ikke klør eller er vondt på andre måter.

kan det ikke være fordi jeg bruker tabletter mot kløe i huden? (mot elveblest)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan det ikke være fordi jeg bruker tabletter mot kløe i huden? (mot elveblest)

vet ikke...tror ikke det

Jeg er nesten sikker på at du må vente en stund å se, det kan endre seg fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke...tror ikke det

Jeg er nesten sikker på at du må vente en stund å se, det kan endre seg fort.

okei...takk for at du hører på meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...