Gå til innhold

smerter i arm og bryst

Anbefalte innlegg

girly1365380387

jeg er ei jente på 32 år, som i den senere tiden har hatt vedvarende smerter i venstre skulder og arm. smertene kan vare i flere timer for så å bli borte. Her en dag ble jeg veldig engstelig da jeg satt i lunchpausen på jobben, jeg kjente en smerte midt i brystet som bredte seg til skulderen og armen (lik de smertene jeg tidligere hadde hatt) bekymringen er altså kombinasjonen av disse smertene. Jeg er overvektig, men vet egentlig ikke noe om blodverdier ellers. (Har hatt fint blodtrykk ved graviditet 2 år siden) Kan det være angina??? Jeg er svært engstelig.......

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75721-smerter-i-arm-og-bryst/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer

Svar til Girly.

Sannsynligheten for at dine plager er uttrykk for hjertesykdom er forsvinnende liten, og kan nesten utelukkes på grunnlag av det du forteller. Symptomene er mest forenlige med muskulære smerter, spesielt de du beskriver som varende timesvis i v. skulderregion.At slike smerter kan forandre lokalisasjon enkelte ganger er ikke uvanlig. Angina pectoris hos en 32-årig kvinne er i seg selv ganske sjelden (selv om mange yngre kvinner gjør hva de kan for å utvikle hjertesykdom, med den overdrevne røykingen).

Hvis dise smertene fortsetter å gi deg besvær (og eventuelt også litt angst), bør du få din lege til å vurdere årsaken på grunnlag av en generell undersøkelse. Da kan det også vurderes hvilke risikofaktorer du måtte ha med henblikk på å kunne utvikle hjerte-kar-sykdom i løpet av de kommende årene.

Det kan være mange årsaker til smerter av den karakter du opplever. De fleste av disse årsakene er uskyldige og trenger ingen behandling, men ved fortsatte plager bør du få det undersøkt skikkelig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75721-smerter-i-arm-og-bryst/#findComment-391673
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...