Gjest Novembermom Skrevet 6. oktober 2002 Skrevet 6. oktober 2002 Andre som har høyt sykefravær: eldre, småbarnsforeldre, kvinner generelt, unge arbeidstakere. Alle vet at kvinner skravler bort store deler av arbeidsdagen. De sistenevnte påstås ha en elendig arbeidsmoral til tross for at de vel er den gruppa med flest ikkerøykere. Hva skal vi gjøre med dem? Poenget mitt er at det må være en viss rettferdighet i det hele. Slik som det er nå virker det som vi kun er ute etter å TA røykerne. Det kommer det neppe noe godt ut av. Jeg tror nok at mange andre grupper ville fått strykkarakter dersom de ble forfulgt, tatt tiden på og overvåket på samme måte som røykerne har blitt. Småbarnsforeldre har fravær pga syke BARN. Vi har 10 dager til gode til dette pr år og vi mister ikke lønn de dagene. Og skylde på at de har masse fravær er idiotisk. Det er hovedsaklig pga syke barn og det må jobben regne med! 0 Siter
Gjest opplagt ikkerøyker Skrevet 13. oktober 2002 Skrevet 13. oktober 2002 Hei. Når det gjelder sykehus er jeg enig,der er det tross alt snakk om helse. Dessuten er det ikke noe særlig for pasientene nei å ligger der å kjenne røykelukt av personalet,frks sånn som med hjertepasienter. Syntes også for øvrig at restauranter og cafeer også kan bli helt røykfri,det er nemlig ikke særlig kjekt å ta dritten etter dem heller,sånn som de griser.! Tenker ikke på at det finnes noen som er nødt til å rydde opp etter dem,syntes også folk kan tenke seg om før de dypper røyken oppi både kakao og det som verre er. Sporet litt av nå,men måtte bare si dette og når det gjelder røykelover. hilsen en 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.