Gjest Flossy Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Da min sønn har stum astma er det ikke alltid at jeg merker at han er dårligere før det er for sent og øke medisinen. Resultatet blir sykehusinnleggelse. Etter siste opphold der begynte jeg å tenke på om det finnes et apparat man kan ha hjemme som for eksempel måler oksygen metningen. Da kunne man ha målt når barnet er utilpass og se om det er dårlig på grunn av astmaen eller ikke. Noen som vet om et slikt apparat finnes? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75740-stum-astma/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poetica Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Joda, et slikt instrument finnes sikkert. Men jeg ville definitivt ikke ha brukt det på en slik måte. Jeg er selv en astmatiker med et barn med stum astma, graden har vært alvorlig med akutte forverringer, men de siste par tre årene har hun vært stabil og stort sett bra. Vi måtte lære oss litt om hennes atferd før og under anfall. Ting som endring av humør, aktivitetsnivå, hoste, inndragninger, pustefrekvens etc vil alltid være tilstede, også hos en med stum astma. Dette er som regel nok til å kunne forutsi med rimelig sikkerhet når et anfall er under oppseiling, hvis man bare vet hva man skal se etter. Å ha et barn med stum astma er en stor utfordring, men også det lærer man seg å takle etterhvert. Stol heller på din egen intuisjon, enn å gjøre barnet ditt til en pasient hele tiden. Det gjør ikke situasjonen noe bedre om man skal benytte seg av instrumentale målinger når man ikke er på sykehuset. Dette går bra, men gi deg selv og barnet ditt tid til å ta inn i hverdagen og i bevisstheten hva det innebefatter å ha en kronisk sykdom, og lær mest mulig om den. Da vil det nok gå helt fint, skal du se! ) Lykke til! mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75740-stum-astma/#findComment-392782 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Flossy Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Joda, et slikt instrument finnes sikkert. Men jeg ville definitivt ikke ha brukt det på en slik måte. Jeg er selv en astmatiker med et barn med stum astma, graden har vært alvorlig med akutte forverringer, men de siste par tre årene har hun vært stabil og stort sett bra. Vi måtte lære oss litt om hennes atferd før og under anfall. Ting som endring av humør, aktivitetsnivå, hoste, inndragninger, pustefrekvens etc vil alltid være tilstede, også hos en med stum astma. Dette er som regel nok til å kunne forutsi med rimelig sikkerhet når et anfall er under oppseiling, hvis man bare vet hva man skal se etter. Å ha et barn med stum astma er en stor utfordring, men også det lærer man seg å takle etterhvert. Stol heller på din egen intuisjon, enn å gjøre barnet ditt til en pasient hele tiden. Det gjør ikke situasjonen noe bedre om man skal benytte seg av instrumentale målinger når man ikke er på sykehuset. Dette går bra, men gi deg selv og barnet ditt tid til å ta inn i hverdagen og i bevisstheten hva det innebefatter å ha en kronisk sykdom, og lær mest mulig om den. Da vil det nok gå helt fint, skal du se! ) Lykke til! mvh Skulle svare deg, men sitter visst litt i svimme. Laget like godt en ny tråd til deg. Se Astma- forum! Nå tror jeg jeg får finne senga:-) Litt sliten! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75740-stum-astma/#findComment-395658 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.