Gå til innhold

Hvorfor...

Anbefalte innlegg

Noen ganger tenker jeg at jeg ikke vil vite mer enn jeg gjør nå. Jeg orker ikke høre flere fæle ting, jeg vil ikke vite mer om menneskers ondskap...

Men hver eneste dag skjer det noe nytt, noe enda verre enn i går... Hvor skal det ende? Og hvem skal hjelpe alle disse menneskene? Alle de som lider?

Hvem skal trøste dem?

Hvorfor er jeg 22, og føler at jeg har levd for lenge? Hvordan vil det da føles når jeg er 82?

Og hvorfor er jeg så heldig, når så mange ikke er det? Hvorfor kan jeg sovne i visshet om at jeg er elsket, når noen ikke har en hånd å holde i...

Hvorfor, hvorfor...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75891-hvorfor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

forstår kva du meiner, leenie...iblant er det slik, man skulle ønske man kunne slippe å vite meir. eg leser jevnlig psykforum og her, om ikkje anna så for å sjå korleis det går med dei eg meir eller mindre kjenner. men det er ikkje alle dager eg orker lese like mykje. og det trenger vi ikkje heller! vår jobb er å være medmennesker. og for å være istand til å være det, må vi også ta vare på oss sjølv. for å kunne yte vårt beste til andre, trenger også vi omsorg og oppladning. vi har alle våre små ting vi gjer som kjem andre til nytte, vår plass i verden. eg er utrolig takknemlig for at nokre har lagt sin plass i verden til omsorgsyrker, at det finst folk som bruker si arbeidstid på oss som trenger litt ekstra. leger, psykologer, sykepleiere, andre ting, frivillige, etc... og eg er glad for dei mulighetene livet gir til å gi omsorg sjølv om eg ikkje har valgt eit slikt yrke. og det å sjå at man kan gi andre noko positivt gjennom heilt andre ting også - gjennom dei små tinga man gjer kvar dag.

ingen kan endre verden på eit øyeblikk. men vi kan gjere vårt beste. og i det å gjere vårt beste, inngår det å ta vare på oss sjølv. ein sprinter kan ikkje springe sitt aller raskeste uten å ha forberedt seg grundig. likedan kan ikkje eg yte mitt beste uten å gjere kva eg kan for at eg skal ha det bra.

ønsker deg ein strålende dag i dag, leenie! og ein strålende dag til alle andre som leser, også :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75891-hvorfor/#findComment-385941
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...