Gå til innhold

P-spøyte, mensen og graviditet (Til lege)


Gjest Minora

Anbefalte innlegg

Gjest Minora

Ved et svar på tidligere innlegg om p-sprøyte (08.07) sier du at det kan ta et år fra man slutter med p-sprøyten til man får mensen.

Jeg har aldri hatt regelmessig mensen, og brukt forskjellige p -piller i 5 år.(Da kom blødningene fast) De siste 2 årene har jeg brukt mini-piller 1 år og p-sprøyte. Sluttet med p-sprøyten i mai i år.

Det siste året har jeg ikke hatt skikkelig mensen en eneste gang. Kun småblødninger 2 dager. Da jeg gikk på mini pillen hadde jeg mensen ca. 4 ganger, og dette var en unormal blødning med mye slim og lite blod.

Hvis det nå kan ta opp til 1 år før jeg får mensen igjen, hvordan er sjansene for å bli gravid? En blir jo ikke gravid uten eggløsning, og etter eggløsning kommer mensen?? Bruker kroppen lang tid på å komme i gjenge igjen etter mitt prevansjonsbruk og kan jeg noen gang regne med å få regelmessig mensen?

Dette ble litt langt og mange spørsmål, men jeg er veldig takknemlig for svar, da jeg ønsker at en evt. graviditet skal være planlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Svar til Minora

Du blir ikke gravid før du får eggløsning, men den kommer jo to uker før mensen, så du kan i teorien bli gravid uten å ha fått mensen tilbake. Med tiden vi du få regelmessige menstruasjoner.

Lykke til, med hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...