Gå til innhold

Hundevaksine

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er allergisk mot stort sett alt som har pels, timotei, citrus osv. Har brukt div. medisiner for å lette på problemene, men disse har aldri fungert godt mot pelsdyr.

Jeg lurer på: finnes der en vaksine som er så effektiv at jeg kunne levd i hus med en hund? Har ikke undersøkt dette med legen min fordi det aldri har vært aktuellt, før nå:)

Håper på et svar!

Tjomsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/7593-hundevaksine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære Tjomsen

Når du er så allergisk for hund som du antyder er det nærmest utelukket at en vaksine kan gjøre at du kan leve i hus med en hund. Risikoen er stor for at du vil bli bare enda mer allergisk, slik at du ikke kan sitte ved siden av en som har hund hjemme uten å få symptomer hvis du har hund i huset. Så mitt råd til deg er: Ikke tenk på å skaffe deg hund og unngå pelsdyr så mye som mulig. Jeg vet dette kan være vanskelig, men det er sannsynligvis til det beste for deg.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/7593-hundevaksine/#findComment-36942
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...