Gjest kisseypooh Skrevet 24. oktober 2000 Del Skrevet 24. oktober 2000 Hei igjen!! Nå har astmaen min forverra seg enno meir, no klarer eg ikkje å gå bort til bussen ein gong utan å ta medisin ein tur som tar 10 min når eg tar det roleg. Eg får anfall nesten med ein gong eg kjem inn i klasserommet mitt som er inni ein idrettshall (er her bare mandagen men då heile dagen) må ta 4 doser for at det skal ha virkning. Bruker Bricanyl 0,5 mg,pulmicort 2x2 har stort fraver allerede. Reagerer på bricanylen og tenkte jeg skulle høre med legen min om jeg kunne prøve ventoline. Bør jeg bruke mer medisin?? Koz 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7604-medisiner/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenke Lunde, Sykepleier Skrevet 24. oktober 2000 Del Skrevet 24. oktober 2000 Hei igjen Det høres ut som om du trenger mer medisin,ja. Du skriver ikke vilken styrke du har på Pulmicort. I dårlige perioder er det lurt å doble mengden, men jeg vet jo ikke om du tar høyeste dose allerede. Ta kontakt med legen din og hør om du kanskje kan få f eks Serevent eller Oxis, som skal beskytte mot anfall i 12 timer mot Bricanyl som kun har varighet på 3-4 timer. Det er ganske sikkert ingen ting i veien for å gå over til Ventolin. Den virker på samme måte som Bricanyl, men det hender at personer som ikke "tåler" den ene kan ha god nytte av den andre. Det høres heller ikke ut som om klasserommet ditt er godt for deg. Er det ikke noe du kan gjøre med det? Jeg vet ikke hva slags skole dette er og om du er helt nødt til å gå nettopp her? Gi meg gjerne litt mer info, kanskje jeg kan gi deg noen ideer? Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en bedre vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7604-medisiner/#findComment-36995 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kisseypooh Skrevet 25. oktober 2000 Del Skrevet 25. oktober 2000 Hei igjen Det høres ut som om du trenger mer medisin,ja. Du skriver ikke vilken styrke du har på Pulmicort. I dårlige perioder er det lurt å doble mengden, men jeg vet jo ikke om du tar høyeste dose allerede. Ta kontakt med legen din og hør om du kanskje kan få f eks Serevent eller Oxis, som skal beskytte mot anfall i 12 timer mot Bricanyl som kun har varighet på 3-4 timer. Det er ganske sikkert ingen ting i veien for å gå over til Ventolin. Den virker på samme måte som Bricanyl, men det hender at personer som ikke "tåler" den ene kan ha god nytte av den andre. Det høres heller ikke ut som om klasserommet ditt er godt for deg. Er det ikke noe du kan gjøre med det? Jeg vet ikke hva slags skole dette er og om du er helt nødt til å gå nettopp her? Gi meg gjerne litt mer info, kanskje jeg kan gi deg noen ideer? Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en bedre vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Hei igjen Wenke!! Eg bruker den sterkeste med Pulmicort. Jeg går på videregående skole. Skolen er overfyllt og derfor må klassen min vera i ein idrettshall denne dagen andre dager har me klasserom over et handlesenter, lufta her er ikke noe særlig bra men litt bedre!! Koz Veronica 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7604-medisiner/#findComment-37132 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenke Lunde, Sykepleier Skrevet 27. oktober 2000 Del Skrevet 27. oktober 2000 Hei igjen Wenke!! Eg bruker den sterkeste med Pulmicort. Jeg går på videregående skole. Skolen er overfyllt og derfor må klassen min vera i ein idrettshall denne dagen andre dager har me klasserom over et handlesenter, lufta her er ikke noe særlig bra men litt bedre!! Koz Veronica Jeg har svart i dag på ditt siste "info" vedr. klasserom. Når det gjelder Pulmicort og du bruker høyeste dosering, kan det neppe hjelpe å ta mer av dette, med mindre legen din vil at du skal innhalere tre ganger daglig denne dosen for å gjøre et siste forsøk. Informasjon via Internett kan ikke erstatte kontakt med lege eller annet kvalifissert medisinsk personell. For en bedre vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7604-medisiner/#findComment-37833 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.