Gjest Mona Skrevet 24. oktober 2000 Del Skrevet 24. oktober 2000 Mannen min er 42 år. For 10 år siden begynte han med blodtrykksmedisinen Atenolol NM 50 mg. Han tar en tablett hver morgen. Nå har han til tross for 50 mg Atenolol pr. dag fått blodtrykk på 150/100. Han har en stresset jobb som montør innen svakstrøm. Han har i tillegg revmatiske fingre som stivner mer og mer. Han er også plaget mye med migrene og stresshodepine. Han har aldri vært sykemeldt p.g.a noe av dette. Hva kan han gjøre for å bedre sin situasjon ? Han har problemer med å slappe av. Han jobber bestandig med noe her hjemme. Han har ikke noe sosialt liv utenom meg og ungene. Vi har tre barn på 4 måneder, 6 år og 8 år. Håper på svar. Jeg er bekymret for ham. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7611-h%C3%B8yt-blodtrykk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turid-tulla Skrevet 24. oktober 2000 Del Skrevet 24. oktober 2000 Han må vel prøve å roe ned littegranne da, selv om det synest vanskelig. Mosjon er VELDIG bra!! Ellers er det jo å holde seg unda røyking. Og spise riktig fett, umetta, ikke metta. Har ikke legene funnet årsaken til hypertensjonen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7611-h%C3%B8yt-blodtrykk/#findComment-36901 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mona Skrevet 24. oktober 2000 Del Skrevet 24. oktober 2000 Han må vel prøve å roe ned littegranne da, selv om det synest vanskelig. Mosjon er VELDIG bra!! Ellers er det jo å holde seg unda røyking. Og spise riktig fett, umetta, ikke metta. Har ikke legene funnet årsaken til hypertensjonen? Han verken røyker eller drikker. Mulig spørsmålet mitt virker dumt ut, men jeg har ikke peiling på høyt blodtrykk. Han har ikke fått sjekket noe som helst. Han målte trykket noen ganger og fikk medisin. Det er nå 10 år siden. Han har vært innom lege med jevne mellomrom for å få sjekket blodtrykket og mere medisin. Ingen veiledning, ingenting........... Andre jeg har hørt om har måttet legge om livet, fått beskjed om hva de skal gjøre og ikke osv. Ikke gubben min. Han har prøvd å bytte lege fordi han ikke føler han får hjelp, men ingen av de andre legene på legesenteret ville ta i mot nye pasienter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7611-h%C3%B8yt-blodtrykk/#findComment-36963 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest T-Tulla Skrevet 25. oktober 2000 Del Skrevet 25. oktober 2000 Han verken røyker eller drikker. Mulig spørsmålet mitt virker dumt ut, men jeg har ikke peiling på høyt blodtrykk. Han har ikke fått sjekket noe som helst. Han målte trykket noen ganger og fikk medisin. Det er nå 10 år siden. Han har vært innom lege med jevne mellomrom for å få sjekket blodtrykket og mere medisin. Ingen veiledning, ingenting........... Andre jeg har hørt om har måttet legge om livet, fått beskjed om hva de skal gjøre og ikke osv. Ikke gubben min. Han har prøvd å bytte lege fordi han ikke føler han får hjelp, men ingen av de andre legene på legesenteret ville ta i mot nye pasienter. Nei, spørsmålet ditt virker ikke dumt!! Kanskje legene her har noe fornuftig å si deg.... Lykke til i alle fall! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7611-h%C3%B8yt-blodtrykk/#findComment-37062 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg Skrevet 25. oktober 2000 Del Skrevet 25. oktober 2000 Et tilfelig målt blodtrykk,på legekontoret feks.,med resultat 150/100 behøver ikke være så ille.Han bør etter så mange år få gjort en 24 timers måling,slik at man også får med døgnforskjellene,og dermed sikrer at han er best mulig dosert. Hans revmatiske plager er det flere typer behandlingstilbud for, og disse mulighetene må han drøfte med legen sin. Dette i tillegg til hodepine og migrene krever full underøkelse mtp.riktig medisinering,da hans aktuelle blodtrykksmedisin feks.kan gi hodepine,og at det muligens trengs en tverrfaglig oversikt for å finne den type behandling som er best egnet for å sikre best mulig effekt på alle lidelsene,uten at behandlingen forverrer annen lidelse. Ellers vil jeg også anbefale at han trapper ned arbeidstempoet sitt,og søker å finne en hobby el.som kan gi han litt avkobling i hverdagen. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen Jan Petter Høeg,allmenlege 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7611-h%C3%B8yt-blodtrykk/#findComment-37199 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg Skrevet 25. oktober 2000 Del Skrevet 25. oktober 2000 Han verken røyker eller drikker. Mulig spørsmålet mitt virker dumt ut, men jeg har ikke peiling på høyt blodtrykk. Han har ikke fått sjekket noe som helst. Han målte trykket noen ganger og fikk medisin. Det er nå 10 år siden. Han har vært innom lege med jevne mellomrom for å få sjekket blodtrykket og mere medisin. Ingen veiledning, ingenting........... Andre jeg har hørt om har måttet legge om livet, fått beskjed om hva de skal gjøre og ikke osv. Ikke gubben min. Han har prøvd å bytte lege fordi han ikke føler han får hjelp, men ingen av de andre legene på legesenteret ville ta i mot nye pasienter. Det du forteller høres ikke ut som bra medisinsk behandling. Siden dere nå ikke er fornøyd,synes jeg dere kan be om en second opinion et annet sted. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen Jan Petter Høeg,allmenlege 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7611-h%C3%B8yt-blodtrykk/#findComment-37215 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.