Gå til innhold

hvordan være den sterke når man bare vil være svak?


omega1365380376

Anbefalte innlegg

omega1365380376

det er rart hvordan rollene plutselig snus på hodet...

jeg er så heldig å ha verdens beste venninne som har støttet meg gjennom tunge dager, tørket tårene mine når jeg har vært lei meg,eller prøvd å distrahere meg bort fra depresjonen.

...nå er det plutselig hun som trenger å bli strøket over kinnet,og bli holdt rundt.

det er vanskelig å plutselig skulle være den sterke.det er vanskelig å ikke kunne være avhengig av henne.det er vanskelig å ikke kunne legge ting over på henne,som hun har bedt meg om ikke å gjøre nå.

men det aller vanskeligste er kanskje å la være å tenke "hun skulle bare visst hvordan det er å virkelig ha det vondt!!"

selv om jeg vet at mine problemer er langt mer alvorlig enn hennes,har jeg da ingen rett til å dømme henne!!!jeg vet at jeg er en liten del av hennes problem akkurat nå,og at jeg ikke burde bry henne, men allikevel er det utrolig vanskelig å la være å ønske hennes omsorg og støtte.

det er vanskelig å skulle være den sterke...når man bare vil være svak!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En fin sjanse for deg til å opprette litt mer balanse i forholdet til venninden din. Ingen orker i lengden relasjoner som er basert på at kun den ene har noe å gi. Kanskje vil du også oppleve at dine problemer synes mindre når du engasjerer deg mer i andre mennesker.

mvh,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at dine problemer er alvorligere enn hennes...? Til å ha gått noen mil i oppoverbakke, var det der en nokså smal konklusjon syns jeg. Hennes problemer føles like tunge for henne som dine er for deg. Man kan ikke sammenligne sånn. Alle har noe i livet som er det verste for dem. Vær glad for at du nå har sjansen til å være en like god venn for henne som hun har vært for deg. tro meg, det kan gi deg mer enn du tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

omega1365380376

Du vet at dine problemer er alvorligere enn hennes...? Til å ha gått noen mil i oppoverbakke, var det der en nokså smal konklusjon syns jeg. Hennes problemer føles like tunge for henne som dine er for deg. Man kan ikke sammenligne sånn. Alle har noe i livet som er det verste for dem. Vær glad for at du nå har sjansen til å være en like god venn for henne som hun har vært for deg. tro meg, det kan gi deg mer enn du tror.

jeg undervurderer ikke hennes problemer på noen som helst slags måte!!det jeg mener er at hennes nedtur nå er midlertidig,det vet både hun og jeg.hun er sliten og lei av press på alle kanter,jeg er sliten og lei av livet.hun ønsker ikke å dø,det gjør jeg.hun gråter seg ikke i søvn om natten,eller kutter seg opp så blodet siler,det gjør jeg.

jeg vet at opplevelsen av problemer og smerte er individuell,og det har jeg full respekt for.ens egen smerte er den største...men det er vanskelig å være sterk for henne når jeg selv bare trenger å bli holdt rundt.jeg synes ikke synd på meg selv,jeg synes bare det er vanskelig å være sterk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg undervurderer ikke hennes problemer på noen som helst slags måte!!det jeg mener er at hennes nedtur nå er midlertidig,det vet både hun og jeg.hun er sliten og lei av press på alle kanter,jeg er sliten og lei av livet.hun ønsker ikke å dø,det gjør jeg.hun gråter seg ikke i søvn om natten,eller kutter seg opp så blodet siler,det gjør jeg.

jeg vet at opplevelsen av problemer og smerte er individuell,og det har jeg full respekt for.ens egen smerte er den største...men det er vanskelig å være sterk for henne når jeg selv bare trenger å bli holdt rundt.jeg synes ikke synd på meg selv,jeg synes bare det er vanskelig å være sterk!!

Tviler på at hun syns det er noe lettere å være sterk enn du gjør. Gjør for andre det du vil at andre sakl gjøre for deg, har jeg hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maibarn

Tviler på at hun syns det er noe lettere å være sterk enn du gjør. Gjør for andre det du vil at andre sakl gjøre for deg, har jeg hørt.

Det er ikke lett noen av delene....

Jeg er en slik person som vennene kommer til når det er noe galt. De har tillit til meg, forteller meg det meste. Jeg har blitt fortalt om psykiske problemer, selvmordsforsøk, seksuelle overgrep, jeg har hørt så mye fælt!!

Jeg er også en slik person som føler ansvar for at mine venner skal ha det bra. Når de har lagt sine problemer over på mine skuldre, gjør jeg deres problemer til mine. Jeg jobber febrilsk med å finne en løsning.

Noen ganger finnes det ikke løsninger. Det er vanskelig å takle at det ikke er noe jeg kan gjøre.

Det eneste jeg kan gjøre ofte, er å lytte, og være en god venn. En som kan få tankene over på andre ting enn problemene, en som kan være der som selskap uten å gjøre noe spesielt. Og en som kan holde rundt og trøste...

Jeg blir noen ganger sint på vennene mine fordi de velger å legge sorgene sine over på meg. Men hvor skal man gå? Det er vanskelig å få psykiatri-hjelp i norge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...