Gå til innhold

NHD - psykologbehandling


Devania

Anbefalte innlegg

Har gått sykemeldt en stund på grunn av blandt annet depresjoner, og har snakket med legen min om å søke attføring. Men før jeg gjør det tror jeg at jeg vil prøve en eller annen form for terapi for å se om det kanskje kan hjelpe. Kan du fortelle noe om hva slags alternativer jeg har, og om dette blir veldig dyrt? Det som ligger bak depresjonene og angsten er gjentatte voldtekter, og jeg vet ikke om det finnes noen egne behandlingsopplegg for dette. Er med i en DIXI-gruppe, men føler ikke at det er nok...

Ble litt rotete dette her. Håper du har tid til å svare.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å be om en henvisning til en terapeut..psykolog eller psykiater. Du har opplevd så mye vondt at jeg ville forberedt meg på en langvarig terapi. Når du har betalt egenandelen din på ca. 1300/1400 kroner, får du dekket resten av utgitene til timene _dersom_ vedk. får støtte. Jeg vil sterkt oppfordre deg til å søke hjelp.... sjansene for å få et bedre liv øker dersom du gir hjelpeapparatet en sjanse.

Sjekk og ut linken jeg legger ved...

http://www.tft-senteret.no/

-ønsker deg alt godt..

hilsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg vil støtte deg fullt ut på at det er riktig å søke hjelp.

Det vil være meningsløst å søke attføring og evt. senere uføretrygd før alle behandlingsalternativer er prøvd.

Erfarne terapeuter vet mye om behandling av overgrep siden dette dessverre er en av de vanligste årsakene til langvarige psykiske problemer.

Fastlegen din kan henvise deg til slik behandling.

Behandlingen foregår vanligvis ukentlig over lang tid, 2-3 år. Du betaler vanligvis ca 200 kroner per gang inntil du får frikort når du har betalt ca 1300 kroner i et kalenderår, inkl andre legetimer.

Ved følgetilstander etter overgrep er det også andre behandlingsformer enn vanlig samtaleterapi som er aktuelle. Ved vår avdeling har vi svært gode erfaringer både med psykomotorisk fysioterapi og med kunst- og uttrykksterapi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...