Gå til innhold

Laktose

Anbefalte innlegg

kaja1365380389

Jeg har tatt gastroskopi med tynntarmsbiopsier, og det svaret jeg fikk fra sykehuset var at jeg ikke hadde noen laktase-enzymer og måtte holde meg unna melkeprodukter. Har nå i to måneder ikke spist noe med melk i. Tom brukt melkefri margarin osv.. Men jeg blir fortsatt dårlig av og til. Ikke like ofte som før, men på samme måten. Er det noen andre ting som det er vanlig å reagere på samtidig som laktose? Ble f.eks. dårlig av seigemenn i går. Alt annen jeg spiste på hele dagen var ting jeg vet jeg tåler og som garantert er melkefrie. Blir også dårlig av å spise epler og søte ting generelt.. Melkefri sjokolade går bra.. Finnes det noen søtningsstoffer kunstige eller naturlige som ligner så mye på laktose at jeg kan reagere på dem?? (Jeg har ifølge sykehuset ikke cøliaki)..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76208-laktose/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg fikk også for leeenge siden bekreftet at jeg hadde laktose intoleranse. Jeg holdt meg unna melk og melkeprodukter, men dessverre uten resultat. Prøvde alternativ behandling, men hun sa jeg hadde sopp i magen og derfor også måtte holde meg unna sukker og gjær. Jeg lo litt av det, men etter en god stund (flere år), uten forandring i symptomene mine, tenkte jeg at jeg skulle prøve "dietten" hennes... - og det hjalp!! Jeg har ikke kutta helt ut sukker, melk og gjær nå, men spiser i tillegg olivenbladekstrakt som er effektivt mot sopp (og mye annet!)

Det kan hende dette er et helt annet problem enn det du sliter med, men det kan jo ikke koste mye å prøve å leve uten sukker, gjær og melk et par uker, bare for å se...

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76208-laktose/#findComment-399938
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...