Gå til innhold

NHD!!! Spørsmål om sf!!


Gjest proud mary

Anbefalte innlegg

Gjest proud mary

Jeg skrev innlegget under. Jeg lurer på en ting. At jeg er stolt og ikke skammer meg, er det helt uforståelig og unormalt. Kommer psykiateren min til å bli helt sjokkert og forakte meg, om jeg innrømmer at jeg verken skammer meg eller er deprimert av bulimien? Har dere aldri hørt noe lignende før eller? Føler meg helt rar nå!!! Tror du han helst ikke ville hatt en slik pasient eller?? Håper på svar. Vennlig hilsen kvinne,20 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke nhd men tar meg den friheten å svare.

Din lege kommer _ikke_ til å bli sjokkert, ei heller forakte deg, du er ikke rar.. du er bare syk. Din lege vil gjøre det han kan for å hjelpe deg, dersom du ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg nettopp skrev til deg i det andre innlegget ditt - jeg tror absolutt ikke det er unormalt å være stolt over spiseforstyrrelsen sin.

Jeg tror ikke du skal være redd for at psykiateren skal forakte deg, men heller ikke at han/hun skal dele din glede over spiseforstyrrelsen din. Han/hun er der for å hjelpe deg. Håper du benytter deg av den hjelpen du kan få :)

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg er ikke det minste overrasket over at en god del som har bulimi ikke skammer seg over det.

Den ene grunnen til ikke å skamme seg er at en ikke har noen skyld i sin egen sykdom.

Den andre er mer kontroversiell, men mange fagfolk deler den. Sist jeg skrev om det, ble jeg faktisk slettet, så jeg står over denne gangen.

Derimot forbauser det meg at du ikke synes det er et problem at du skjærer deg eller at du ikke orker å være nær gutter.

Har noen vært svært slem med deg tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...