Gjest carolineK Skrevet 24. oktober 2000 Del Skrevet 24. oktober 2000 Heisann! jeg har hatt urinveisinfeksjon to ganger på 2mndr, og er fortsatt ikke frisk. Jeg har fått Trimetoprim 160mg begge gangene. Det er fjorten tabletter i pakken og jeg skulle ta en tablett morgen og kveld i syv dager. Jeg glemte å ta pillen på kvelden nå i helga, kan det være derfor jeg fortsatt har vondt. Det svir ikke når jeg tisser, men det føles som om noen "sitter" på blæra mi hele tida, jeg har også vondt i korsryggen (nyrene?), men spesielt i nedre del av magen. Bør jeg oppsøke legen på nytt, og vil det hjelpe å "dyrke" prøven? Jeg gikk og tok laserakupunktur i fjor, og da hjalp det nesten et helt år!(Dette var etter to antipotikakurer) Har prøvd dette før også og var da symtomfri fra 89-97, går det an å få "blå resept" på laserakupunktur? (Sikkert dumt spurt, men det er jo så dyrt!) Kan for mye sukkerholdige "ting" gjøre utslag? Får som regel uvi etter mensturasjon, kan dette ha noe å si? Jeg får også uvi alltid på høsten dvs. slutten av aug/beg. sept. Kler meg godt når jeg er ute og sitter aldri på kalde krakker o.l. uten sitteunderlag. Jeg er veldig lei av plagene og lurer på om jeg bør undersøkes. Har vært undersøkt før, men det var i '84. (Jeg var kronisk plaget i hele oppveksten frem til '89) Håper noen kan komme med noen gode kjerringråd, har prøvd kjerringrokkte, tranebær, uvacin, yoghurt, kinesologi, fotsoneterapi o.l. uten resultat. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7635-gjentatte-urinveisinfeksjoner/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trygve Talseth, Urolog Skrevet 25. oktober 2000 Del Skrevet 25. oktober 2000 En glemt tablett er ikke årsak til plagene dine. Ved dyrkning av urinen kan man finne ut hvilke tabletter som er effektive mot de bakteriene som gir deg infeksjon. Jeg synes derfor at du bør få gjort det. Dessverre får du ikke denne behandlingen på "blå resept". Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7635-gjentatte-urinveisinfeksjoner/#findComment-37137 Del på andre sider Flere delingsvalg…
livato Skrevet 4. november 2000 Del Skrevet 4. november 2000 Hei! Jeg har også vært plaget i mange år. Var med på et forsøk med akupunktur som hjalp en stund. Det som har gitt meg et nytt liv nå er tranebær. Jeg så at du hadde forsøkt det, men du beskrev ikke hvordan. Jeg har ikke brukt tranebær som medisin mot infeksjon, men som forebyggende. Jeg har tidligere fått forskjellige typer antibiotika hos lege, men så i tillegg til at jeg har blitt kurert via legemedisin begynte jeg som fast rutine å ta to tranebærtabletter hver morgen året rundt. Etter at jeg begynte med det er mine plager forsvunnet. De dukket opp engang jeg gikk tom for tranebær og jeg var litt treg med å kjøpe nye. Da fikk jeg en ny antibiotikakur hos legen og har siden den gang alltid gumlet på tranebær. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7635-gjentatte-urinveisinfeksjoner/#findComment-40514 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.