Gå til innhold

Hva skal jeg si?


Gjest mia-veronica

Anbefalte innlegg

Gjest mia-veronica

Håper noen av dere brukere har noen gode forslag til meg om hva jeg skal si til nye bekjente, når det gjelder hvorfor jeg ikke jobber?

Har ofte erfart at de trekker seg unna de gangene jeg er ærlig og forteller at jeg er manisk-depressiv. De blir forlegne og vet ikke helt hva de skal snakke med meg om.

Hva mener dere? Hvilke forklaringer gir dere til folk som ikke er så "nære" som venner, men noen dere kanskje bare er sammen med nå og da?

Takknemlig for alle innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et tips er å si bipolar isteden, for det vet ikke folk flest hva er. Og mange spør ikke en gang til hvis du først har svart. Manisk-depressiv har fått en alt for alvorlig klang for mange 'uvitende'.

Ellers behøver du ikke 'bekjenne' dine plager for alle. Si bare at du ikke er frisk. At kroppen ikke fungerer som den skal. At du sliter litt psykisk. Og er det noen nysjerrige som ikke gir seg, så si bare at du ikke har lyst til å prate om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottebosse

Jeg forstår deg veldig godt.

Det er et problem for meg også.

Først var jeg sykemeldt forde jeg fikk diagnosen hofteleddsdysplasi og skulle derfor på yrkesrettet attføring.

Mens jeg ventet på dette ble jeg stukket av en narkoman med sprøyte og fikk etter dette veldig ofte angst anfall.

Dette utgjører at jeg ikke får puste og at jeg ikke tør/klarer/orker noen ting lenger.

Når folk spør meg nå,hvordan går det med meg og hva jeg skal gjøre bare dropper jeg emne.

Ingen forstår slike ting før de er i samme situasjon.

Heldigvis kan jeg også bare si jeg er hjemme værende med barna.

Så slipper jeg svare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...