Gå til innhold

blodprøver


svana

Anbefalte innlegg

jeg er ei jente på 27 år som på dag 23 (mandag 23.10) i syklusen tok blodprøver for å finne ut om hormonforstyrrelser, progesteron og div.annet. Jeg har melkesekret i brystene, og ca 1 uke før mens får jeg en blødning. Prøver å bli gravid.

Mine sykluser er på 31, 32 dager. August og september hadde jeg eggløsning på dag 18. Denne mnd her hadde jeg eggl. på dag 16. Igår var tempen min 36,18 mens idag var den på 36,06. Den har altså sunket. Er ikke det for tidlig????

Jeg har ikke fått noen blødning før mens enda, og lurer på om det hadde vært lurere å tatt blodprøve en mnd jeg hadde blødning før mens. Har hatt de blødningene ca 1 uke før mens i ca 5 mnd nå. De varer ca 3 dager, stopper så opp, og ca 3 dager etter kommer vanlig mens. Om jeg ikke skulle få blødning denne mnd her, kan man se på blodprøvene om det er noe galt læll??

Når man tar bloprøver på enten dag 21, 22 eller 23 i syklusen som legen sa, har det da noe å si hvor lang syklus man har? Eller har lengden på syklusen ikke noe å si?

Håper du skjønner noe av skriverotet mitt. Er kjempetakknemlig for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Temperaturen skal først gå ned umiddelbart før mensen kommer. Det kan være en god ide å måle temperaturen som du har gjort for å verdien på progesteron. Det er progesteron som er årsaken til at temperaturen stiger, og småblødning før menstruasjon kan muligens skyldes lav progesteron.

Man velger dag 21-23 fordi et er ca en uke før ventet menstruasjon. Det er kanskje tidligste laget med syklus på 31-32 dager, men sammenholdt med temperaturkurven bør det kunne gi informasjon

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...