Gå til innhold

smerter og krampetrekninger i brystet

Anbefalte innlegg

I dag morges opplevde jeg noe som skremte meg skikkelig. Jeg sto i dusjen og plutselig klarte jeg ikke pga. akutte smerter/kramper i brystregionen (under brystene) å løfte eller bevege armene, heller ikke stå oppreist. Jeg hadde også problemer med å puste ordentlig inn. Jeg kjente også smerter på ryggsiden. Det eneste som hjalp var å krøke seg sammen, jo mer jo bedre. Etter en liten stund mens jeg pustet ganske tungt, frøs og hakket tenner, gikk det sterke smerteanfallet gradvis over. Da jeg ble undersøkt på legevakta 45 min. senere, hadde jeg fortsatt problemer med å puste ordentlig inn, rette opp ryggen og holde visse stillinger. Legen kunne ikke fortelle meg hva som hadde forårsaket det sterke smerteanfallet - det var (og er) vanskelig å beskrive det. Uansett ble det tatt røntgenbilder av lungene og det ble ikke funnet noe galt på dem.

I løpet av dagen og nå på kvelden har jeg fortsatt problemer med å puste skikkelig inn. Jeg må liksom hive etter pusten. Jeg har også problemer med visse sitte-/stå-/liggestillinger. Det er noe i brystet som begrenser bevegelsesfriheten min.

Hva skjer med meg?

For ordens skyld har jeg ikke fått noen slag i brystet, hostet, nyst el. før dette skjedde.

Jeg ønsker en "second opinion", hvis det er mulig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/7640-smerter-og-krampetrekninger-i-brystet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Smertene kan komme fra muskler/nerver mellom ribbenene,og da vil det gjerne forverres når man puster inn og brystkassen utvider seg.Hvis du kan klemme på eksakte vonde punkter,er dette en sannsynlig diagnose.En annen mulighet er at du har fått en betennelse på lungesekken(pleuritt).Begge disse tingene er som regel ufarlige,men svært ubehagelige.Hvis plagene ikke gir seg,synes jeg du skal få gjort en ny kontroll.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Jan Petter Høeg,allmenlege

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...