Gå til innhold

Ordene til tankene, følelsene - fortiden

Anbefalte innlegg

Gjest Ingrid26

Håper noen av dere vil lese dette. Håper at dette kan være til hjelp for noen, slik det mange av dere har skrevet har vært til hjelp for meg.

Ordene til tankene, til følelsene, til minnene og fortiden - hvordan finne de?

Jeg har bestandig skrevet masse, skrevet dikt, skrevet dagbok, skrevet brev til meg selv, eller skrevet til andre - brev og mail.

Det er ikke lett å sette ord på følelsene og tankene våre. Det er søren ikke lett, nei!

Samtidig er det også det som har hjulpet meg mest tror jeg, det å sette ord til mine tanker og følelser - minner...

Ordene til kaoset mitt har jeg skrevet ned i alle mulige former, ofte om og om igjen... Det har vært og er veldig tøft, det vet dere jo...

Men det er også det som har hjulpet meg til å kunne snakke om det også - høyt!

Høre min egen stemme si "de skumleste ord og utrykk"...

For meg så er det viktig å skrive, sortere tanker, følelser og ord. Jeg gjør det for i det hele tatt å kunne greie å forholde meg til det skredet av følelser som løsner...

Jeg lar meg omsluttes av,- og gjennomlever de vonde følelsene og tankene...sannheten... Dette må jeg for å kunne plassere dem riktig - der de hører hjemme.

Det kjennes ut som om jeg graver meg ned, om og om igjen, i en sorg som kjennes bunnløs, men samtidig så henter jeg meg frem igjen og ofte da med en helt ny forståelse av meg selv og omverdenen.

Noen sier jeg er sterk, at jeg vil lykkes. Det er ikke alltid like lett å tro på, men jeg er kanskje sterk og jeg vil kanskje lykkes... _Nå_ vil jeg kanskje det. Men det er fordi jeg kjenner at noen er glad i meg. Jeg betyr noe for noen. Jeg kjenner trygghet.

Jeg skriver at det å skrive, sette ord på, er det som har hjulpet meg mest. Men mine tekster har hjulpet meg ennå mer etterat jeg delte/deler det med to fantastiske mennesker som jeg er 100% trygg på. Det anbefales :-)

MEN jeg skriver ikke bare for å skrive, jeg leser ofte igjennom det jeg har skrevet. Jeg har lest mine ord, mine dikt, mine sitater, brev osv. mange ganger...som om det var en annen som hadde gitt dem til megfor å fremskynde og gjøre prosessen jeg er i litt lettere...og da må jeg også bare si at mye av det dere her inne har skrevet, ja det har også hjulpet meg. Dere har hjulpet meg til å sette ord til flere av tankene of følelsene mine. En spesiell takk til Ritva.

Jeg aksepterer nå ,sakte, litt etter litt den vonde fortiden min. Jeg kan ikke gjøre noe som forandrer fortiden til noe annet enn det den er..., men jeg kan gjøre det som føles rett for meg slik at jeg kan leve med fortiden, uten at den dominerer livet mitt fullstendig.

Takk for at du leste!

Fortsetter under...

Gjest kasiopeia

hei Ingrid

Kloke ord du skriver. Må si meg helt enig i det du sier. Når situasjoner blir for tøffe kommer jeg fram til det gang etter gang at det var fordi jeg ikke hadde ord eller greide å sette ord på følelsene eller det jeg tenkte som gjorde det hele så uoverkommelig. Det er noe som heter at ord har makt...

Forsett og skriv, og del gjerne noen tanker og ord med oss dersom du synes det er ok. Det hadde vært spennende å lese. Kanskje du har funnet akkurat de ordene jeg leter etter??

Stor klem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...