Gå til innhold

Noen som har interiørtips?

Anbefalte innlegg

Gjest Tinemor

Nå har jeg har bestemt meg for å male stua, jeg har allerede satt i gang med å teipe alle listene, jeg er ganske impulsiv av meg, og fant maskeringsteip i roteskuffen.

Men jeg veit ikke hvilken farge jeg skal male, kjøper maling i morra og bruker helga til prosjektet. Jeg har mørkegrønn sofa, og parkett.Hvilke farger kan passe? Er ikke no god på sånt:)

jeg har også hørt at man kan male en vegg i en annen farge/nyanse, sånn at det blir litt kontrast. Er det noen som har gjort dette med hell?

evt om noen har noen interiørsider de kan anbefale..

håper på svar..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76451-noen-som-har-interi%C3%B8rtips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei

Litt vanskelig og gi råd når jeg ikke ser hva slags grønnfarge sofaen er, du må finne en som den går sammen med, du kan kanskje låne med deg noen fargeprøver og se etter. Du kan jo også melde deg på forandring fryder og se hvordan det blir da, eller kanskje er det det du har gjort og derfro du må male om så raskt.

Annonse

Duna1365380376

Hei

Og male en vegg ien annen farge var faktisk mote på åtti tallet,kan hende vere stilig vis noen gjorde det nå.

Hilsen

Jeg synes du skal male hele rommet i samme fargen. Det blir roligere da og får en fin helhet.

Lyse farger passer til det meste, da kan man heller velge å bytte ut småting.

Lys provence og bast er fine farger. Ida er også en lys og fin farge. Tror det er jotun.

Lykke til, med valget og jobben!

Gjest tapetrullen

Lån med deg en tapet i den fargen du tror vil passe, slik at du får et godt inntrykk av fargen før du setter i gang.

Det er nemlig en stor jobb, og dersom du er litt misfornøyd, gidder du ikke å starte på ann igjen...

Snakker av erfaring.

Enig i alle som foreslår lyse farger. Mal hvitt eller tilnærmet hvitt som off-white, antikkhvit etc.. Fargene du ønsker får du masse av gjennom gardiner, putetrekk og annet dill. Har du malt en hvitaktig maling kan du forøvrig godt male én vegg med en farge. Men du kan ikke male vegger i forskjellige farger om du styrer unna hvitt. Det blir 80-talls som var nevnt her.

Mener jeg.. men smaken er jo som... osv

Annonse

Anbefaler å ta med en sofapute til malerbutikken, og be om fargehjelp.

En av mine favorittfarger er Skygge fra Jotun - den er lys og går til det meste.

Videre Egghvit 0502Y på lister o.l. (det er "hvitfargen" som blir levert ferdig fra dør- og takprodusenter).

Her finner du noen tips:

http://www.ifi.no/main.jsp?content=/doc/Menyer/Fargemagi/Undermenyer/fargemagi_fargesetting_inne.htm

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...