pery Skrevet 25. oktober 2000 Del Skrevet 25. oktober 2000 Jeg har vært sammen med samboeren min i snart to år. Da vi kom sammen hadde hun kjønnsvorter. Jeg ble ikke smittet (i hvertfall ikke som jeg vet om), og hun fikk middel til å smøre på fra gynokologen, som hun oppsøkte etter mange oppfordringer fra meg. Vortene som lå i skjede-åpningen forsvant men kom tilbake nesten like etterpå, hun fikk ny kur og denne gangen forsvant de og er ikke kommet tilbake siden. Slik jeg har forstått det, kan disse komme tilbake flere ganger. Kan jeg fremdeles bli smittet av henne ved nye utbrudd? Artiklene jeg har lest på nettet sier ikke noe om dette. Er det vortene som smitter? Kan jeg bli smittet av henne selv om vortene ikke viser? Kan man finne ut om hun fremdeles bærer viruset? Vi har lyst på barn, og håper derfor ikke å få svar at jeg må bruke kondom. I tillegg får hun uten unntak mye hvitt stoff som kommer ut av skjeden rundt eggløsningstiden og varer i opptil to uker. Er dette utflod? Det har konsistens som cottage-cheese og lukter svært vondt, og ligger som et tykt lag på over 1 cm, og ville ha fylt flere skjeer. Dette er en skikkelig turn-off, spesielt med tanke på lukten som jeg kan kjenne på flere meters avstand. Kan dette ha noen samenheng med kjønnsvortene? Hun har vært hos gynokologen og han skal vistnok ha sagt at dette er normalt, og gitt henne noen tabletter som har hatt liten eller ingen effekt. Jeg er ikke 100% sikker om hun har vært ærlig mot meg. Det hadde nesten vært en lettelse visst hun løy for jeg har aldri vært borti noe lignende og er ikke sikker på om jeg klarer å fortsette forholdet dersom dette ikke kan kureres. Jeg er svært glad og forelsket i henne, og har forsøkt å fortelle henne hvor vanskelig jeg synes dette er. Alikevel virker det som om det er svært vanskelig for henne å oppsøke gynokologen på nytt som hun allerede har vært til to ganger tidligere med dette problemet. Håper dere kan svare meg på disse spørsmålene. På forhånd takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7646-kj%C3%B8nnsvorterunderlivsplager/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stine-Lise Skrevet 25. oktober 2000 Del Skrevet 25. oktober 2000 Hei du! Det med vortene kan jeg ikke svare deg på.. Men det cottage cheese lignende hvite hun har i skjeden er antakelig sopp! men sopp lukter vanligis ikke vondt, hun kan ha bakteriell vginose, det betyr at det er ubalanse i skjeden. Ikke noe farlig. Soppen kan kureres med canesten. Siden hun har såpass mye burde hun kanskje prøve en pille som heter diflucan, den må man få på resept og kverker all sopp. Jeg synes det er dumt av deg å slutte forholdet pga hennes underlivsplager. Skjønner jo at det ikke er særlig jippi med vorter, sopp og stank, men dette er ting som kan kureres! Skal hun bli kvitt probelemene må hun nok til lege, jo før jo bedre. Ta en ordentlig prat med jenta di, dette angår jo dere begge på en måte. ønsker dere lykke til. PS: Hun har det sikkert ikke så lett, underlivsplager er fælt... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7646-kj%C3%B8nnsvorterunderlivsplager/#findComment-37095 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg Skrevet 25. oktober 2000 Del Skrevet 25. oktober 2000 Du kan bli smittet ved nye utbrudd,og disse kan også ligge innvendig slik at de ikke uten videre er synlige.Viruset blir liggende i kroppen i lang tid.Den hvitlige utfloden kan være sopp,som finnes naturlig tilstede,men som noen ganger øker i mengde. Jeg synes du skal rette spørsmålet videre til forum gynekologi som er spesialister på dette området. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen Jan Petter Høeg,allmenlege 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7646-kj%C3%B8nnsvorterunderlivsplager/#findComment-37198 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.