Gå til innhold

utskrivelse,endelig


forbrenner

Anbefalte innlegg

Jeg skal endelig i morgen utskrives i fra avdelinga,denne gangen har jeg vært her i over 17 månder.Vært helt for j****..

Jeg gleder meg til å komme ut.Problemet blir å unngå å bli innlagt på ny..

Vet hvor tett oppfølginga er etter utskrivelse,vært igjennom dette flere ganger.

Er 17,5 år.Vært innen for psykatrien(og helsevesnet),siden jeg ble 13 år.Innlagt første gang på sykehuset da jeg var 13,5 år.Siden har jeg flere lange og noen korte innleggelser på sykehuset og psykiatrisk avdeling.

Diagnose Anorexia nevrosa,depresjon,og suicidal(til tider).

Men jeg er uenig i at jeg er syk..hvor mange,mange ganger jeg har diskutert det med leger/psykiatrer/psykologer aner jeg ikke...Jeg er ikke syk,og er i allefall ikke tynn.

Nå ser jeg ikke ut,enda sier legen jeg er alfor tynn(ja,liksom),men ikke livstruende.Bull,aldri blitt ordentlig tynn,men jeg har nærmet meg flere ganger,men så blitt innlagt*Sukk*.

Tankene mine veksler mellom å ville bli tynn,så kan jeg få det bra.Det har jeg fortalt psykiateren.

Det jeg ikke har sagt er at jeg også tenker at jeg skal bli tynn,så ta livet mitt.Noen ganger vil jeg dø,og bare det,fordi alt er så foreferdelig(folk har jo merka når jeg vill det,utenatt jeg sa det,selvmordsforsøk,men de vista at jeg tenkte på det,men at jeg hadde planer).

Jeg velg å ikke si det,for å ikke bli stoppet.Sier jeg planene blir det jo bare ødelagt.

Akkurat nå vil jeg ut,bli tynn,så får jeg se.

Problemet er at jeg vet at å slanke meg,vil alle andre,som alltid,jobbe i mot.Foreldrene mine kjefte og alt er bare mas.Oppfølging og alt det der,alle..

Jeg vil bare bli tynn.Ta minst mulig plass,helst bli borte.

Foreldrene mine er ødelagte,pga meg.Vet jo hvor vondt de har det når jeg ikke spiser,eller har prøvd ta livet mitt.

Men jeg tror(neste vet)at de vil få det bedre når jeg er borte.Om ikke med en gang,så med litt tid.

Vet de er glade i meg,det sier de jo.Men jeg gjør de jo bare triste,belaster dem.

Nå er jeg jo egentlig gladJ skal jo ut,endelig!

Humøret mitt svinger nå,kan være i godt humør og sånn.Men fremdeles mye nede.

Det som trekker meg ned,er hatet mot meg selv,mot kroppen min..Er så feit,få stygg og fæl.Dumme,forbrenner,er bare i veien.

Mye syt nå,vas fra meg.Prøver bare få ned noen tanker,noen føleser.De er så mange,mage jeg ikke finner ord på,så mye jeg ikke får skrevet,eller får ut.

Vet ikke hvorfor jeg skriver dette...sikkert uintressant og syt.Men har du lest helt hit nå,så takk.For at du i det hele tatt gadd lese...

Smiler nå,skal jo ut!

Men jeg vet det blir en kamp å unngå innleggelse...vil ikke spise,vil ned i vekt...vet hva alle andre sier,men jeg ser jo meg selv,kjenner jo hvor stor jeg er..hvem andre skal jeg liksom stole på.Det er jo meg,som titter inn i speilet...

hver gang vil jeg bare knuse det...

Men jeg er veldig spent nå,ut!!!!:)))))

(Ano)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville bare si at jeg håper det går bedre for deg utenfor sykehuset... Du har fortsatt en lang vei å gå lille venn...håper du har fått det som trengs for å kunne klare deg.

-varm klem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til proud mary:jeg synes ikke jeg er syk..

men har gått med på å prøvd hougen også(men det var året jeg var 14).Var der på behandling en time i uka,så i ca.10 månder prata jeg med ham på telefonen i gang i uka.

Sluttet da jeg turte si at jeg ikke ville mer til foreldrene mine,dessuten var jeg blitt innlagt igjen imens.

Ikke noe galt med Hougen(privat),grei mann.Foreldrene mine har prøvd det meste..

Nå er det søkt plass til meg igjennom BUAS(Behandling i utlandet av alvorlige spiseforstyrrelser),men de kan ikke bruke tvang,så jeg sier nei uansett.Men de søkte(legen og foreldrene mine)allikavel,sa at i itlfelle jeg ombestemte meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Engelen33

Har egentlig ikke så mange ord.. vet åssen det er som sagt. Men, du sier det blir stress med oppfølging etc. Har du tenkt på hvorfor de blir så "strenge" med deg nå?

Hva med å "bygge" videre på den hjelpen du har fått? Bare tanker ifra meg, men jeg bryr meg så mye om deg, at jeg MÅ bare si det.. husk vennen min at det er så mye annet og bedre ting som du også er flink i.. ikke bare i å bli tynn..

Tar lang tid... vet det.. men andre har jo klart det før oss, ikke sant?

Dessuten så vil jeg ha deg her hos meg.. er personlig nå, vet det...men vi trenger hverandre vennen min...

Vet at det å bli "frisk" er skremmende... og dessuten så føler du kanskje at "det er dette jeg kan", ikke sant?

Skal slutte nå... men her får du mange hjerteklemmer og *nuzz i panna* fra ei som bryr seg så mye om deg at hun ikke har ord...* Om du bare visste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er bare 17 år!

Du skulle være opptatt av mye annet enn å bli tynnere. (Du er sikkert en meget slank ung dame. Leger vet hva som er normalvekt, så når de sier du er for tynn, så er du det.)

Hva med skolegang, venner, og alt annet som hører med til ungdomstida?

Foreldrene dine får det ikke bedre uten deg. Har sjøl ei datter som har tatt overdoser utallige ganger. Til tross for engstelse, sinne og fortvilelse (følelsene blir blandete når du opplever at en av ungene dine ikke vil leve), så ville livet uten henne bli uendelig fattig.

Min datter er nemlig en verdifull, ressurssterk person. Det er du, også.

Spill på lag med hjelpeapparatet.Pris deg lykkelig over å ha foreldre som stiller opp for deg.

Kan du ikke prøve et liv som ikke fullt så tynn? Kanskje finner du det verdt å leve? Du vet jo ikke hvordan det er før du har prøvd.

Ønsker deg alt godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest calestia

gratulerer med utskrivelsen.

husk at livet handler om annet enn å være tynn, du burde forsøke noe av det..

og hvorfor ikke forsøke behandling i utlandet?

prøve noe annet, kanskje får du det bedre med deg selv, kanskje vil du leve, kanskje lærer du å se annerledes på livet?

det er jo en stor sjanse for deg, jeg ville ihvertfall sett hvordan det var..

håper livet utenfor byr på mange gleder for deg.

klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Ano!

Ville bare si at jeg har lest det du ahr skrevet her. Synes det er interessant å høre om tankene dine. Som vanlig. Håper det går greit med deg nå når du er kommet hjem. Og husk at jeg tenker mye på deg. Uansett.

klem fra thermos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare si at jeg håper det går bedre for deg utenfor sykehuset... Du har fortsatt en lang vei å gå lille venn...håper du har fått det som trengs for å kunne klare deg.

-varm klem..

*klemme forbrenner*

vet det er litt sent men vil gjerne si gratulere med utskrivelsen!! hvordan går det med deg da?!

gla i deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei :)

Ville bare ønske deg masse lykke til utenfor sykehuset. Håper vi ses masse på chatten fremover, nå som du har fått deg adsl.:)

Selv er jeg overvektig, men det som før var sårende og vanskelig, takler jeg nå mye bedre. Jeg har blitt stolt av kroppen min. Den er kuul ;) En blanding av Buddha og Ole Brumm - hehe :))

Håper du også kan like kroppen din etterhvert. Og like deg selv... Jeg har lagt merke til deg på chatten selv om du ikke sier så mye alltid, men du virker veldig snill og hyggelig - noe jeg setter stor pris på. Håper vi får prates mer!

Uansett - lykke til!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Ville bare ønske deg masse lykke til utenfor sykehuset. Håper vi ses masse på chatten fremover, nå som du har fått deg adsl.:)

Selv er jeg overvektig, men det som før var sårende og vanskelig, takler jeg nå mye bedre. Jeg har blitt stolt av kroppen min. Den er kuul ;) En blanding av Buddha og Ole Brumm - hehe :))

Håper du også kan like kroppen din etterhvert. Og like deg selv... Jeg har lagt merke til deg på chatten selv om du ikke sier så mye alltid, men du virker veldig snill og hyggelig - noe jeg setter stor pris på. Håper vi får prates mer!

Uansett - lykke til!

*klem*

Takk for svar.

Jeg bryr meg ikke om hvordan andre ser ut..bare hvordan jeg ser ut..

Å,vet du hva,jeg elsker ole brum..hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ano!

Ville bare si at jeg har lest det du ahr skrevet her. Synes det er interessant å høre om tankene dine. Som vanlig. Håper det går greit med deg nå når du er kommet hjem. Og husk at jeg tenker mye på deg. Uansett.

klem fra thermos

Takk for svar.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gratulerer med utskrivelsen.

husk at livet handler om annet enn å være tynn, du burde forsøke noe av det..

og hvorfor ikke forsøke behandling i utlandet?

prøve noe annet, kanskje får du det bedre med deg selv, kanskje vil du leve, kanskje lærer du å se annerledes på livet?

det er jo en stor sjanse for deg, jeg ville ihvertfall sett hvordan det var..

håper livet utenfor byr på mange gleder for deg.

klems

takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er bare 17 år!

Du skulle være opptatt av mye annet enn å bli tynnere. (Du er sikkert en meget slank ung dame. Leger vet hva som er normalvekt, så når de sier du er for tynn, så er du det.)

Hva med skolegang, venner, og alt annet som hører med til ungdomstida?

Foreldrene dine får det ikke bedre uten deg. Har sjøl ei datter som har tatt overdoser utallige ganger. Til tross for engstelse, sinne og fortvilelse (følelsene blir blandete når du opplever at en av ungene dine ikke vil leve), så ville livet uten henne bli uendelig fattig.

Min datter er nemlig en verdifull, ressurssterk person. Det er du, også.

Spill på lag med hjelpeapparatet.Pris deg lykkelig over å ha foreldre som stiller opp for deg.

Kan du ikke prøve et liv som ikke fullt så tynn? Kanskje finner du det verdt å leve? Du vet jo ikke hvordan det er før du har prøvd.

Ønsker deg alt godt!

takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klemme forbrenner*

vet det er litt sent men vil gjerne si gratulere med utskrivelsen!! hvordan går det med deg da?!

gla i deg

liker ikke kalle deg det..

glad i deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...