Gå til innhold

FrPs popularitet..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

13

• Sør

10

• conan

9

• Mr Kahn

6

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

Hehe, som en dobbelagent, ja :)

Det kan det hende de har mange av fra før, faktisk. Besnærende tanke. Det føles i så fall trygt :)

Det er nok mange likheter med FrP og venstre, bl.a at de startet som nokså respektable partier, men rotet bort idealismen på veien.

Kan fortelle deg at noen av de politikere som alltid har utmerket seg for å mele sin egen kake søker nå til FrP, mest lokalt i kommunestyrer. Ingen ønskesituasjon for FrP, men vi får se.

Kan fortelle deg at noen av de politikere som alltid har utmerket seg for å mele sin egen kake søker nå til FrP, mest lokalt i kommunestyrer. Ingen ønskesituasjon for FrP, men vi får se.

Ja, og jeg lurer ikke så veldig på hva det sier om FrP som parti :)

Gjest lottebosse

Jeg har lest FrP sitt partiprogram både før og nå, jeg, for å se hvor kontrastene går i norsk politikk. Det er jo ganske bra egentlig når jeg ikke anser meg for å være så opptatt av politikk egentlig..

Jeg er mer opptatt av selve debatten, hvordan den foregår og hvordan det argumenteres stikk i strid med eget partiprogram mange ganger. Hvis du og andre lurer på hvorfor FrP blir hengt ut gang på gang, er det et godt svar.

At de skal få styre Norge er fullstendig greit for meg, da blir de jo nødt til da å få et helhetlig system på tankene sine. Hvordan det skal kunne bli i overensstemmelse med partiprogrammets liberalistiske ståsted når man ser på hva de faktisk sier at de ønsker å gjøre, ja det er en gåte.

Hvem som har holdt alle sine valgløfter? Det er nok ingen, det. Det tillater jo ikke vårt norske demokrati :)

Hei.

Jeg takker for dine svar.

Det er nok noe i det du sier,men jeg har en føelse av at enkelte andre her på forumet ikke har "giddi" å ta seg tid til å lese det.

Ha en fin dag:)

Annonse

Eller hva det sier om en mangeårig AP politiker som plutselig blir FrP medlem :-( Kan det være å tute med ulvene for å få mer makt ?

Ja, sant nok at det går den veien også.

Hva som får folk til å bli politikere i det hele tatt er jo også interessant. Det er tydelig at det er lenge siden idealisme var noe begrep å snakke om..

Ulv I Faarikaal

Ja, sant nok at det går den veien også.

Hva som får folk til å bli politikere i det hele tatt er jo også interessant. Det er tydelig at det er lenge siden idealisme var noe begrep å snakke om..

Jeg syns lokalpolitikk er intressant, men passer meg for å stikke hue ut, det kan bli ganske personlig. Lokalavisen her er nådeløse og styrer fokus dit det passer dem, tolker ting som fanden leser bibelen, og ALLE leser den avisa.

Jeg syns lokalpolitikk er intressant, men passer meg for å stikke hue ut, det kan bli ganske personlig. Lokalavisen her er nådeløse og styrer fokus dit det passer dem, tolker ting som fanden leser bibelen, og ALLE leser den avisa.

Ja, det er skummelt hvordan media har den reelle makten.

Det former jo fullstendig hvem som blir politikere - det å ha evne til å tenke grundig gjennom saker og å være standhaftig og troverdig, er personlighetsfaktorer som kan ses i motsetning til ønsket om å stikke seg frem (psykologisk, altså).

Jeg tror f.eks Jan Petersen i og for seg er en dyktig politiker idealistisk sett, men slik som politikk drives idag er han likevel ingen dyktig politiker. Jeg synes faktisk Kristin Halvorsen er den dyktigste til å mestre denne balansegangen.

Systemet skremmer vekk de aller beste.

"Kanskje du ikke ser politikken fordi du henger deg opp i populistiske utspill?"

Kan godt være. Uansett hadde jeg foretrukket mer politikk og mindre meningsmålingspopulisme.

"Og hvilke parti er det ikke som bedriver denslags?"

Jeg forventer mer av et parti som hevder at de baserer seg på en libaralistisk ideologi, enn jeg gjør av røkla. Min erfaring at FrP er til og med verre enn røkla for tiden..

"Hva er det som er så mye verre med Frp?"

Det verste er hvordan de både i praktisk politikk løper fra sitt ideologiske ståsted/ partiprogram, jfr. IT-Fornebu og nå sist sjømannsskatten, bare som noen eksempler. Dette er begge ekspempler på hvor FrP var gode når de kritiserte andre partier for slikt som FrP selv har begitt seg ut på..

"Er det sjansen for at planøkonomien og sosialistdiktaturet i Gnore skal få seg en knekk du er redd for?"

Ikke dersom FrP skulle få noe å si, da er styringsstaten trygg iht de signalene som kommer fra partiet nå om dagen...

«-Ikke dersom FrP skulle få noe å si, da er styringsstaten trygg iht de signalene som kommer fra partiet nå om dagen...-»

Alle partiene tuter i svinga og blinker til høyre mens de kjører til venstre. Samma fan hvem som sitter på tronen i regjeringskvartalet, Gnore er og blir Gnore, landet for spesielt interesserte.

(og med hælvetes god råd)

Mvh

Annonse

Hei Sør.

Den var drøy sitat;

stakkars oss, vi blir misbrukt av politikerene", "alt som er galt i Norge er "innvandrerenes" (de nye jødene) feil.

De nye jødene????

Den var ikke bare drøy,men den var syk!

Hei Lottebosse,

Lurer på om du misforstod?

I 1930-årene i Europa (og da særlig i Tyskland) fikk jødene skylden for omtrent alt som var gale i verden. De, som gruppe, ble (urettsmessig selvsagt) beskyldt for nær sagt hva som helst. De fikk skylden for Tysklands problemer, osv. [bemerk at det som skjedde i 1940 årene er i en annen kategori.]

Det er klart at det sikkert fantes individuelle jøder som gjorde det de ble beskyldt for, men selvsagt skulle ingen andre jøder straffes for det!

I det moderne Europa er det innvandrerene som har fått denne "rollen" som jøder hadde før. Mange generaliserer fritt over "innvandrere", og de blir beskrevet som "kriminelle" og det som verre er....

Og akkurat som individuelle jøder nok "var kriminelle", og at "individuelle innvandrere" er kriminelle, så er generaliseringen og beskyldningene akkurat like uhørte nå som da.

Folk skal behandles som individer, enten de er jøder og/eller innvandrere. Diskrimineringen er like galt uansett.

Med vennlig hilsen

Lottemor1365380387

Hei Lottebosse,

I 1930-årene i Europa (og da særlig i Tyskland) fikk jødene skylden for omtrent alt som var gale i verden. De, som gruppe, ble (urettsmessig selvsagt) beskyldt for nær sagt hva som helst. De fikk skylden for Tysklands problemer, osv. [bemerk at det som skjedde i 1940 årene er i en annen kategori.]

Det er klart at det sikkert fantes individuelle jøder som gjorde det de ble beskyldt for, men selvsagt skulle ingen andre jøder straffes for det!

I det moderne Europa er det innvandrerene som har fått denne "rollen" som jøder hadde før. Mange generaliserer fritt over "innvandrere", og de blir beskrevet som "kriminelle" og det som verre er....

Og akkurat som individuelle jøder nok "var kriminelle", og at "individuelle innvandrere" er kriminelle, så er generaliseringen og beskyldningene akkurat like uhørte nå som da.

Folk skal behandles som individer, enten de er jøder og/eller innvandrere. Diskrimineringen er like galt uansett.

Med vennlig hilsen

Hei Sør.

Jeg har endelig funnet ut av hvordan man bytter nick så det er bare meg :)

Nei jeg missforsto ikke.

Det er ikke sammenliknbart i det hele tatt.

Jødenes historie er grufull i seg selv og kan ikke sammenliknes med n0oen ting.

Det jeg reagerer på er at når enkelte flykninger/asylsøkere kommer hit til landet så har de den samme holdning og levekultur som fra der de kommer fra.

Vi er ikke i krig med hverandre her i landet.

De fleste respekterer hverandre og andres synspunkunkter i en sak.

Atlså,,for å ta et eksempel.

Nyttårsaften for 10 år siden ble jeg bedt på dans av en fra Iran og jeg sa nei.

Ikke forde han var fra Iran men jeg ønsket ikke å danse.

Hans takling av situasjonen var å kline til meg midt i trynet forde man skulle ikke si nei når en mann spurte.

Mine skjeve fortenner da er der for livet.

Det jeg er ganske så forbanna over er at de må justere seg etter norske forhold.

Vi driver ikke med æresdrap her i landet.

Vi skal normalt sett ikke være oppdratt til å ta et annet menneskes liv for noen ting.

Uff jeg vet ikke helt åssen jeg skal forklare meg slik at du forstår hva jeg mener.

DE skal justere seg etter norske forhold!!!!

Hvis man går å ser i statestikkene så har narkotika,drap og vinningsforbrytelser økt betraktelig etter at våre nye landsmenn kom hit.

Dette påvirker barna våre og det som jeg ser skjer er at vi må justere oss etter våre nye landsmenn.

Bygger moskeer,kosthold i fengsel osv.

Jeg har faktisk en i min familie som er fra Syria,han har justert seg helt og holdent etter de norske forhold og har ingen problemer av noe som helst.

M.V.H

Hei Sør.

Jeg har endelig funnet ut av hvordan man bytter nick så det er bare meg :)

Nei jeg missforsto ikke.

Det er ikke sammenliknbart i det hele tatt.

Jødenes historie er grufull i seg selv og kan ikke sammenliknes med n0oen ting.

Det jeg reagerer på er at når enkelte flykninger/asylsøkere kommer hit til landet så har de den samme holdning og levekultur som fra der de kommer fra.

Vi er ikke i krig med hverandre her i landet.

De fleste respekterer hverandre og andres synspunkunkter i en sak.

Atlså,,for å ta et eksempel.

Nyttårsaften for 10 år siden ble jeg bedt på dans av en fra Iran og jeg sa nei.

Ikke forde han var fra Iran men jeg ønsket ikke å danse.

Hans takling av situasjonen var å kline til meg midt i trynet forde man skulle ikke si nei når en mann spurte.

Mine skjeve fortenner da er der for livet.

Det jeg er ganske så forbanna over er at de må justere seg etter norske forhold.

Vi driver ikke med æresdrap her i landet.

Vi skal normalt sett ikke være oppdratt til å ta et annet menneskes liv for noen ting.

Uff jeg vet ikke helt åssen jeg skal forklare meg slik at du forstår hva jeg mener.

DE skal justere seg etter norske forhold!!!!

Hvis man går å ser i statestikkene så har narkotika,drap og vinningsforbrytelser økt betraktelig etter at våre nye landsmenn kom hit.

Dette påvirker barna våre og det som jeg ser skjer er at vi må justere oss etter våre nye landsmenn.

Bygger moskeer,kosthold i fengsel osv.

Jeg har faktisk en i min familie som er fra Syria,han har justert seg helt og holdent etter de norske forhold og har ingen problemer av noe som helst.

M.V.H

Hei Lottemor,

Du skriver: "Jødenes historie er grufull i seg selv"

Ja - de er offer for "gruppe-tenkning" - altså, de ble ikke betraktet som individer, men som en gruppe. Man tok noen eksempler på "hva jøder hadde gjort" og generaliserte for hele gruppen.

*Prinsippet* er akkurat det samme som enkelte nå gjør for gruppen "innvandrere". Man tar noen eksempler på "hva innvandrere har gjort" og generaliserte for hele gruppen.

De får ikke "lov" til å bli behandlet som individer! Det er akkurat like galt å diskriminere folk fordi de er "innvandrere" og fordi de er "jøder". Det er galt, galt, galt!

(Jeg har sagt fra meg kontrakter for millioner av kroner, nettopp fordi kunden var jøde-hater!)

===

Du skriver: "DE skal justere seg etter norske forhold!!!!"

Et enkelt spørsmål:

Hva med norske misjonærer som flytter til Pakistan?

Skal de bli "gode pakistanere", og gjøre som pakistanere flest?

Eller har vi en slags "rett" til å kreve at vi kan forbli nordmenn i utlandet, mens utlendinger må bli nordmenn hvis de vil bo i Norge?

Det vi skal kreve av "dem" er akkurat det samme som vi skal kreve av oss selv: at de/vi holder seg innenfor den norske straffeloven.

===

Du skriver: "Nyttårsaften for 10 år siden ble jeg bedt på dans av en fra Iran og jeg sa nei."

La oss si at det tilfeldigvis var en nordmann som gjorde det samme. Det finnes nok av eksempler.

1) Ville du tenkt at "alle nordmenn er drittsekker som slår kvinner", eller

2) "det individet burde vært satt i fengsel" ?

Iraneren er like mye et individ som nordmenn er. Den iraneren er åpenbart en drittsekk, men det betyr jo ikke at en annen iraner er det!

Og et bonus-spørsmål til deg: hva hvis "han" hadde vært en jøde? Ville du da ment det samme om "alle jøder"? (Jeg håper ikke det!)

Med vennlig hilsen

Lottemor1365380387

Hei Lottemor,

Du skriver: "Jødenes historie er grufull i seg selv"

Ja - de er offer for "gruppe-tenkning" - altså, de ble ikke betraktet som individer, men som en gruppe. Man tok noen eksempler på "hva jøder hadde gjort" og generaliserte for hele gruppen.

*Prinsippet* er akkurat det samme som enkelte nå gjør for gruppen "innvandrere". Man tar noen eksempler på "hva innvandrere har gjort" og generaliserte for hele gruppen.

De får ikke "lov" til å bli behandlet som individer! Det er akkurat like galt å diskriminere folk fordi de er "innvandrere" og fordi de er "jøder". Det er galt, galt, galt!

(Jeg har sagt fra meg kontrakter for millioner av kroner, nettopp fordi kunden var jøde-hater!)

===

Du skriver: "DE skal justere seg etter norske forhold!!!!"

Et enkelt spørsmål:

Hva med norske misjonærer som flytter til Pakistan?

Skal de bli "gode pakistanere", og gjøre som pakistanere flest?

Eller har vi en slags "rett" til å kreve at vi kan forbli nordmenn i utlandet, mens utlendinger må bli nordmenn hvis de vil bo i Norge?

Det vi skal kreve av "dem" er akkurat det samme som vi skal kreve av oss selv: at de/vi holder seg innenfor den norske straffeloven.

===

Du skriver: "Nyttårsaften for 10 år siden ble jeg bedt på dans av en fra Iran og jeg sa nei."

La oss si at det tilfeldigvis var en nordmann som gjorde det samme. Det finnes nok av eksempler.

1) Ville du tenkt at "alle nordmenn er drittsekker som slår kvinner", eller

2) "det individet burde vært satt i fengsel" ?

Iraneren er like mye et individ som nordmenn er. Den iraneren er åpenbart en drittsekk, men det betyr jo ikke at en annen iraner er det!

Og et bonus-spørsmål til deg: hva hvis "han" hadde vært en jøde? Ville du da ment det samme om "alle jøder"? (Jeg håper ikke det!)

Med vennlig hilsen

Hei Sør

Til bonus spørsmålet.

Hvis det var sånn at det ligger i ens kultur å ha en slik holdning,det er det jeg mener.

De følger hellige skrifter som sier at dette er normalt å gjøre slike ting.

Det er deres holdninger i følge deres religoion og oppdragelse som blir feil.

JA jeg mener at hvis jeg flytter til pakistan så skal jeg justere meg etter dems levemåte.

Av respekt for det landet jeg er i skal man også opptre på en respektabel måte og følge Deres restreksjoner og lover.

M.V.H

Ulv I Faarikaal

Ja, det er skummelt hvordan media har den reelle makten.

Det former jo fullstendig hvem som blir politikere - det å ha evne til å tenke grundig gjennom saker og å være standhaftig og troverdig, er personlighetsfaktorer som kan ses i motsetning til ønsket om å stikke seg frem (psykologisk, altså).

Jeg tror f.eks Jan Petersen i og for seg er en dyktig politiker idealistisk sett, men slik som politikk drives idag er han likevel ingen dyktig politiker. Jeg synes faktisk Kristin Halvorsen er den dyktigste til å mestre denne balansegangen.

Systemet skremmer vekk de aller beste.

Fokuseringen skremmer i hvert fall meg, jeg og familien har et kjent og godt navn her, og både jeg og andre har fått brev om å stille på liste f eks for venstre. Ikke jeg nei. Og ikke venstre i hvert fall.

Hei Lottebosse,

Med vennlig hilsen

Løp jødene rundt i hopetall og gruppevoldtok tyske kvinner ? drepte tilfeldige tyskere på gata til stadighet ? "utmerket"seg på voldsstatistikken med en overrepresentasjon på flere hundre prosent for utvalgte grove forbrytelser ?

Svaret på alle disse spørsmål er NEI.

Når skal det gå opp for deg at dagens innvandringsskepsis/motstand har null med nazitiden og gjøre, men snarere et utslag av faktabasert kunnskap ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...