Gå til innhold

Eggløsning?


olly

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg hadde sist mensen for 5 uker siden. Sist lørdag kjente jeg at det var noe som var "på vei ut". Da jeg gikk på do så jeg at det var en geleaktig klump, lys i fargen.

Mitt spørsmål er: Kan dette være eggløsning eller kan det være at det har gått hull på en cyste? Er plaget av mye cyster.

Har fortsatt ikke fått mensen.

Sluttet på P-pillen 9. august. Fikk mensen 16. september og hadde den kun i 3 dager.

Hvor lang tid vil det ta før mensen stabiliserer seg?

Er 29 år.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Cyster vil tømme seg ut i bukhulen, ikke i skjeden. Mensen bruker vanligvis bare 4-6 uker for å stabilisere seg etter p-pille, så du skulle nå være 'i rute' etter at ha fått første menstruasjon. En slik klump kan være en meget tidlige abort, ta en graviditetstest. Den kan være negativ, hvis du har abortert, er den positiv synes jeg du skal søke lege, gjerne gynekolog som kan utføre ultralyd.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...