Gå til innhold

brystsmerter

Anbefalte innlegg

ccc1365380393

Har over lengere tid hatt mye smerter i brystet... smerter og smerter... mer eller mindre vondt.. til tider kommer det hyppige "knivsmerter" som senere forsvinner, og som kommer igjen osv... dette kommer både når jeg er rolig og når jeg er aktiv.. Reiste en gang på legevakta når det var meget vondt.. sjekket meg på... en ting på 3 bokstaver.. ledninger på brystkassa, armer og bein.. Hørte på hjertet, blodtrykk osv.. fant ingen ting... HVA KAN DETTE VÆRE ??? Jeg er kun 23 år....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76634-brystsmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legevakten kan bare sjekke om det er noe akutt der og da.

Du bør gå til fastlegen din, som kan undersøke deg skikkelig, og evt henvise deg til en kardiolog som kan se på deg videre.

Man kan bl.a gå med et lite apparat på seg noen døgn som måler all hjerteaktivitet, og du kan testes under belastning (mens du sykler på en ergometersykkel osv).

(Det du tok på legevakten var en EKG.)

Enten finer de noe, som sikkert kan rettes på, eller du får beskjed om at alt ser fint ut, Og hvis det gjør det etter en grundig utredning, så vil du kunne få mindre vondt, fordi smerter i hjertet etc alltid blir værre hvis man bekymrer seg for at noe er galt. Så en avklaring vil hjelpe uansett.

Jeg hadde hjerteproblemer og vondt når jeg var på din alder (er 31 nå), dette ble utredet og rettet opp (operasjon når jeg var 25), og jeg har vært frisk siden.

Men det viktigste er at du går til fastlegen (evt skaffer deg en ny fastlege som er flink) og som kan henvise deg videre hvis det trengs.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76634-brystsmerter/#findComment-390517
Del på andre sider

ccc1365380393

Legevakten kan bare sjekke om det er noe akutt der og da.

Du bør gå til fastlegen din, som kan undersøke deg skikkelig, og evt henvise deg til en kardiolog som kan se på deg videre.

Man kan bl.a gå med et lite apparat på seg noen døgn som måler all hjerteaktivitet, og du kan testes under belastning (mens du sykler på en ergometersykkel osv).

(Det du tok på legevakten var en EKG.)

Enten finer de noe, som sikkert kan rettes på, eller du får beskjed om at alt ser fint ut, Og hvis det gjør det etter en grundig utredning, så vil du kunne få mindre vondt, fordi smerter i hjertet etc alltid blir værre hvis man bekymrer seg for at noe er galt. Så en avklaring vil hjelpe uansett.

Jeg hadde hjerteproblemer og vondt når jeg var på din alder (er 31 nå), dette ble utredet og rettet opp (operasjon når jeg var 25), og jeg har vært frisk siden.

Men det viktigste er at du går til fastlegen (evt skaffer deg en ny fastlege som er flink) og som kan henvise deg videre hvis det trengs.

takker for svar Bunny... Må nok bytte fastlege.. mye tragiske leger...

Kan jeg spørre hva som var galt med deg ???

Men legen på legevakta var så sikker på at det ikke var noe med hjertet... men når det presser i brystkassa er det ikke lett å "late som ingen ting" Mistet faren min i alder av 46 pga. hjertestans..

Så burde få ut fingern å komme meg til lege....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76634-brystsmerter/#findComment-390521
Del på andre sider

Lottemor1365380387

Hei.

Jeg vet ikke om din ellers generelle helse.

Men jeg trodde jeg hadde fått hjerteinnferk for det var de samme symptonene.

Men det det viste seg å være var et angst anfall.

Det høres sikkert teit ut for det syntes jeg det var.

Men så sjekket jeg på internett hva angstanfall var og de symptonene som sto der stemte.

Men du bør nok kontakte din fastlege så lenge det er vedvarende.

M.V.H

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76634-brystsmerter/#findComment-390526
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...