Gå til innhold

Forb.. Gator

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor har fått denne Gator-dritten på maskinen sin og jeg skulle enkelt fjerne det for henne.

Jeg slettet tempfiler og cookies og har merket for å slette hver gang IE startes.

Har fjernet alt som hører til Gator og Gain, har og fjernet søpplet med AdAware samt manuelt i registeret, men hver gang maskinen restartes eller jeg logger henne av og på igjen - så er dritten tilbake.

Noen forslag til å bli kvitt denne Spywaren fullstendig? Ikke at det plager min mor så mye, men det plager meg voldsomt at jeg ikke klarte få få fjerna det.

Skrevet

Har du også fjernet programmet som Gator kom inn sammen med? Dette programmet kan starte automatisk i bakgrunnen, og ha en trigger som reinstallerer Gator automatisk.

Dersom det er en Win98- eller ME-maskin kan du sjekke hva som ligger i oppstarten med msconfig.

Skrevet

Har du også fjernet programmet som Gator kom inn sammen med? Dette programmet kan starte automatisk i bakgrunnen, og ha en trigger som reinstallerer Gator automatisk.

Dersom det er en Win98- eller ME-maskin kan du sjekke hva som ligger i oppstarten med msconfig.

Gudene må vite hvilket program det kom inn med.. der er installert drøssevis av programmer på den maskinen i løpet av kort tid - moder'n har tatt litt av :)

Fant ihvertfall en fin side der jeg kan legge inn navnet på div prog for å sjekke om de er relatert til Gain. Tar selvsagt litt tid, men jeg finner vel ut av det.

Skrevet

*Dersom det er en Win98- eller ME-maskin kan du sjekke hva som ligger i oppstarten med msconfig.*

WinXP beta hadde også msconfig. Den kan også brukes i win2000 og kan lastes ned her (nederst): http://www.thetechguide.com/downloads/msconfig.zip

Skrevet

Gudene må vite hvilket program det kom inn med.. der er installert drøssevis av programmer på den maskinen i løpet av kort tid - moder'n har tatt litt av :)

Fant ihvertfall en fin side der jeg kan legge inn navnet på div prog for å sjekke om de er relatert til Gain. Tar selvsagt litt tid, men jeg finner vel ut av det.

Har du fått mail fra meg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...