Gå til innhold

Trygdekont. regnet feil på tidskonto..

Anbefalte innlegg

Jeg er i svangerskapspermisjon og har startet å jobbe 50% tidskonto for noen uker siden. Når jeg ordnet med papirene for dette var jeg i samtale med dem mange ganger siden de ikke klarte å få det til riktig, jeg ringte også fylkes trygdekontoret for å få det rett. Og når jeg fikk vedtaket i posten synes jeg det så greit ut.

Når jeg kom på jobb mente min sjef at jeg skulle ha vært i jobb 3 mnd siden. Så jeg ringte Trygdekontoret for at de skulle sende meg en bekreftels på start dato for tidskonto og dato for full jobb. (jeg fødte før tiden så den jeg hadde var ikke helt riktig og den andre jeg fikk hadde bare maxsdato for full jobb)

Så ringer de meg å sier at de har gjort feil og at jeg skal ut i job ca 7 uker før som var avtalt og på vedtaket. Jeg sier det ikke er mulig og de skulle se på det igjen. Hva gjør jeg nå? Hvis de har riktig og har regnet feil, kan de da gjøre om det? Mannen min er på kveldsskole ut februar og jeg har dagmamma fra mars som er start dato. Når jeg jobber nå har jeg hjelp av 1 god venninde og barnets bestemor, Men ingen av de kan ta flere dager.Hva gjør jeg? Med andre ord det er nesten helt umulig for meg å starte 7 uker før jeg har ingen til å passe babyen og i tilleg har vi en datter på 9 som ikke kan være alene hele dagen. Så hun har kun 3 dagers plass i SFO: Kan de virkelig gjøre feil? Også endre etter tidskonto har startet? Nopen rettigheter har jeg vel? Hva med mitt liv og barnets?

Dette ahr jeg planlagt i et år og synes det er stressende nå og få den meldingen.Og dagmammaer som er bra er ikke å finne så lett.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76707-trygdekont-regnet-feil-p%C3%A5-tidskonto/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du selv skal vel ha mulighet til å endre tidskontoen som du vil, men gjerne gi beskjed en måned før endringen trer i kraft slik at de kan legge om utbetalingen tidsnok?

Vil ikke det også tilsi at du kan utsette oppstarten av full jobb?

Dersom trygdekontoret vil presse gjennom at de har regnet rett, be om å se papirer som bekrefter det .. søknaden din, regnestykkene, etc.

Står du helt fast ta kontakt med trygdehjelpen ( http://www.trygdehjelpen.no )

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...