Gå til innhold

Omskjæring på menn

Anbefalte innlegg

Gjest Vurderer et snitt

hei dere på Doktor Online. Jeg er en 21 gammel ung mann. For en tid tilbake fikk jeg og min samboer et mindre hyggelig besøk av kjønnsvorter. Disse artet seg som små rød flekker og flater på penis og på glansen. Etter en lett behandling med dette brune stoffet som bryter ned vortene ble alt bedre. men det viste seg at min samboer har disse også lengre inn i sjeden og at dette gav meg et nytt angrep...

Vel, jeg fikk nå for ca en uke siden en ny behandling, denne gangen noe mer dekkende og til min store fortvilelse gjør dette noe så inne i hel.... vondt. Videre hovnet hele penis opp kraftig og den vesker betraktelig gul verk. Problemet er at min forhud har "krympet" betraktelig ettersom denne ble svært sår og nå har vokst tettere sammen i åpningen. Jeg er fremdeles i helbredelses fasen, kan nesten ikke gå og har store smerter ved urinering. Jeg har lenge vurdert å omskjøre meg. Mest fordi jeg ikke ser den helt store nytten av en forhud og fordi jeg synes den er plagsomt i veien og til tiden noe overhengende...

Er det å anbefale å omskjøre seg.

Kan dette gjøres nå slik at den hovne forhuden bare fjernes?

Hva koster dette inngrepet normalt

Mange takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/7673-omskj%C3%A6ring-p%C3%A5-menn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pål Sand, almenlege

Kjære Vurderer et snitt.

Vanligvis er det ikke behov for omskjæring.Hvis det er indikasjon for dette,kan det gjøres gratis på offentlig sykehus.Det som sannsynligvis har skjedd med deg er at du har pådratt deg en betennelse(Balanitt)som følge av vortebehandlingen.Som du har merket er dette et svært sterkt stoff.Jeg synes du bør oppsøke legen din for en undersøkelse.Det er viktig at det kun er vortene som pensles og at du vasker etter behandling.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Paal Sand,lege.

Gjest Vurderer et snitt

Kjære Vurderer et snitt.

Vanligvis er det ikke behov for omskjæring.Hvis det er indikasjon for dette,kan det gjøres gratis på offentlig sykehus.Det som sannsynligvis har skjedd med deg er at du har pådratt deg en betennelse(Balanitt)som følge av vortebehandlingen.Som du har merket er dette et svært sterkt stoff.Jeg synes du bør oppsøke legen din for en undersøkelse.Det er viktig at det kun er vortene som pensles og at du vasker etter behandling.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Paal Sand,lege.

Jeg har konsultert en lege, men det jeg egentlig mest var opptatt av var å få litt info på omskjæring. Tenker da på som jeg spurte om tidligere (pris som jeg fikk) og om erfaringen med antall menn som gjør dette i Norge, bakdeler, fordeler g eventuelle komplikasjoner. Hva er noemal helingstid på en slik operasjon, tar det lang tid, er det gjort med lokalbedøvelse etc... :-) Flott om du svarer

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Jeg har konsultert en lege, men det jeg egentlig mest var opptatt av var å få litt info på omskjæring. Tenker da på som jeg spurte om tidligere (pris som jeg fikk) og om erfaringen med antall menn som gjør dette i Norge, bakdeler, fordeler g eventuelle komplikasjoner. Hva er noemal helingstid på en slik operasjon, tar det lang tid, er det gjort med lokalbedøvelse etc... :-) Flott om du svarer

Til vurderer et snitt.

For mest mulig utførlig informasjon om dette kan du henvende deg på forum for urologi!

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...