Gå til innhold

#Innvandring er en berikelse for Norge#

Anbefalte innlegg

"Jeg vil vel si at generelt så er innvandrere er en berikelse for Norge. "

Virkelig ? For du sier jo at _alle_ innvandrere bidrar til berikelse, og da må det gjelde også for krimminelle !

Hun sier jo ikke _alle_, hun sier "generelt" og "de fleste" og "de som kommer for å jobbe". Merkelig hvor mange som ikke kan lese her på dol! :)

Fortsetter under...

• Svar 100
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

36

• Lottemor1365380387

15

• Ulv I Faarikaal

11

• punkyB

8

Den statistikken du etterlyser finnes, men ingen i departementene tør utlevere det, med redsel for å få navnet sitt heftet på. Enda verre: ingen tør lenger utarbeide statistikk heller, de er redde for jobben sin. Et parti har en bestemt person som jobber med å få offisell innvandingsstatistikk fra departementene, og har jobbet med det i 4 år. Ennå har det ikke lykkes han. Statistikken må være offisiell, dvs godkjent og stemplet, ellers kan den ikke brukes. Avisene bruker uoffisiell, eller nekter å oppgi kilde, det kan ikke et parti gjøre av ulike grunner. Altså putte et ark anonymt i posten tør de gjøre, men ikke stå fram med arket i handa. Enda verre: de ljuger og sier at det ikke finnes noen. De er blitt en gjeng vettskremte høns, og det spørs om vi er tjent med slikt der.

Hei,

Synes du vi skal utarbeide og publisere statistikk for "hva hver funksjonshemmet koster Norge" også? Kanskje vi skulle sende alle rullestol-brukere et brev med hvor mye staten Norge kunne spart hvis de kunne gå?

Hvis de finnes en "gjeng med vettskremte høns" her så er det da de av dere som IKKE tør å si at verdien av et menneske IKKE regnes ut i kroner og øre.

Til DYP ettertanke!

Med vennlig hilsen

Hei,

Synes du vi skal utarbeide og publisere statistikk for "hva hver funksjonshemmet koster Norge" også? Kanskje vi skulle sende alle rullestol-brukere et brev med hvor mye staten Norge kunne spart hvis de kunne gå?

Hvis de finnes en "gjeng med vettskremte høns" her så er det da de av dere som IKKE tør å si at verdien av et menneske IKKE regnes ut i kroner og øre.

Til DYP ettertanke!

Med vennlig hilsen

Et veldig godt poeng. Men vi må vel bare innse at forkjempere for innvandringsregnskap heller ikke er fremmede for et slikt regnestykke.

Men nå blir jeg vel beskyldt for å være deg, igjen.

Dette minner om et regelrett oppløp til Norge av folk som vil søke tilflukt, jobbe eller bare putte et sugerør i sparebøssa vår og bl a sende penger hjem til familien:

Innvandringen er 7-doblet på 4 år. I 1997 kom det 2271 asylsøkere, i år ligger vi an til 16.000 personer. 6-7000 av disse nekter å reise tilbake og må politekskorteres ut av landet.

Kostnadene i fjor lå på 5,6 mrd for de snaue 15.000 asylsøkerne vi måtte ta oss av.

Drift av asylmottak i fjor kostet 1,1 mrd.

I tillegg til det : 12.000 innvandrere fikk i fjor oppholdstillatelse ved familiegjenforening og giftemål.

663 mill skal brukes neste år til norsk språkopplæring i grunnskolen.

Osv

Dette er bare kostnadene, inntektene er umulig å få oversikt over, men annengenerasjonen kaster nok litt av seg. Det skal mye til å dekke opp de kostnadene vi ser her i framtida. Men det er jo bare penger, og vi må jo være snille, ikke sant ?

Jovisst syns jeg synd på dem, de har jo ingenting, mens vi har mye. Men det fins enda noen milliarder folk som har det like ille, og det kommer til å bli mange å dele med her oppe.

Lykke til Norge, dette skal bli interessant.

Du skriver: "Dette er bare kostnadene, inntektene er umulig å få oversikt over, men annengenerasjonen kaster nok litt av seg."

Jeg tør påstå at beskatningen av ca 400 000 personer nok er "litt" høyere enn 5,6 milliarder! *ler*

===

Hvis "vi" (det norske samfunnet) er så til de grader "tilbakestående" at vi ikke kan "tjene penger" på folk som kommer her "ferdig utdannet" (som vi slipper å påkoste 12 års skolegang) så beviser det vel mer enn noe annet at dette samfunnet behøver "importert intelligens"!

Med vennlig hilsen

Hei,

Til DYP ettertanke!

Med vennlig hilsen

Det er da voldsomt som du skal klientifisere innvandrerne. Funksjonshemmede har pr. def. behov for bistand (stort sett), mens innvandrere visstnok skal være så ressurssterke.

Hvordan kan du finne på å sammenligne disse gruppene?

Det slår meg stadig hvor nedlatende du *egentlig* er overfor innvandrere når det kommer til stykket. Det skinner stadig gjennom at du ser på den som stakkarer, klienter og folk som egentlig ikke er like bra som oss.

Annonse

Ulv I Faarikaal

Hei,

Til DYP ettertanke!

Med vennlig hilsen

Det er slike utspill som gjør dialogen vanskelig, de fleste fuksjonshemmede er ufrivillig født slik eller skadet i ulykker, og har ikke noe med innvandring å gjøre.

Innvandrerne er her frivillig.

Lottemor1365380387

Ja, i utgangspunktet. Hvordan skal du greie å yte noe i et samfunn som stenger deg ute? Vi kan ikke klage over hvordan det har gått så lenge vi dytter dem ut på sidelinjen i samfunnet. Akkurat som med andre grupper i samfunnet vi dytter ut, for så å kreve at de forholder seg til våre normer.

F.eks kriminelle, narkomane, og til en viss grad trygdede.

Hei Seline.

Unnskyld at jeg blander meg,men jeg klarer ikke la vær.

Slik jeg ser det så er det største problemet for de fleste av våre nye landsmenn at de selv ikke vil bli engasjert.

Enkelte av våre nye landsmenn er etter mitt syn de største rassistene egentlig.

Kommentaren jeg hører som går igjen er at man ikke skal blande seg med oss nordmenn,vi lukter svin og er møkkete innvendig.

Sorry,jeg bare måtte.

M.V.H

Ulv I Faarikaal

Du skriver: "Dette er bare kostnadene, inntektene er umulig å få oversikt over, men annengenerasjonen kaster nok litt av seg."

Jeg tør påstå at beskatningen av ca 400 000 personer nok er "litt" høyere enn 5,6 milliarder! *ler*

===

Hvis "vi" (det norske samfunnet) er så til de grader "tilbakestående" at vi ikke kan "tjene penger" på folk som kommer her "ferdig utdannet" (som vi slipper å påkoste 12 års skolegang) så beviser det vel mer enn noe annet at dette samfunnet behøver "importert intelligens"!

Med vennlig hilsen

En normal jobbende samfunnsborger genererer kostnader og inntekter på mange måter, direkte og indirekte. Det er ikke utarbeidet noe offisell statsistikk på dette hvor innvendrere er skilt ut. Det er det ingen som tør.

Ikke -alle- disse 400.000 med stort og smått jobber og tjener penger.

Helt grovt: En sosialklient, pensjonist, eller uføretrygdet krever hver 3-4 mennesker som generer inntekter for å betale for denne enes underhold. Så hvis 1/3 av disse 400.000 jobber, blir det ikke mye penger igjen nei.

Lykke til Norge.

"Islam er ikke én kultur. "

Feil. Sitat fra Lars Bøe og Bernt Fossestøl: Rettskrivningsordbok med synonymer:

"kultur -en ||sivilisasjon, dannelse, dyrking, odling, levesett, belevenhet, utvikling(snivå)"

Koranen beskriver nettopp islam som en levemåte og gir detaljerte bestemmelser om statsordning/sivilisasjon. Islam er derfor i høyeste grad en form for kultur.

"Kristendommen og islam er forresten veldig like om man tenker på fundamentalistene. "

Feil.

Dersom det med "fundamentalistene" menes folk med fanatisk overbevisning er det et villspor.

Over store deler av kloden finner du horder av muslimske fanatister som begår terrorhandlinger. Det finnes ikke land med muslimske majoriteter som er demokratiske og har stor respekt for menneskerettigheter. Derimot finnes det mange fredelige land med stor andel kristne og liten andel av mulimer, og samtidig atskillig mer respekt for demokatiske tanker og menneskrettigheter. Slike sammenligninger som du trakk fram blir derfor helt bak mål.

Dersom det med "fundamentalistene" menes folk med bokstavtro overbevisning er det et villspor også. Islam og kristendom har mange ulikheter. En viktig ulikhet mellom islam og kristendom er bruk av tvang.

Islam er en hensynsløs, grufull religion. Koranen foreskriver bruk av tvang overfor ikke-muslimer. Her er et par eksempler:

Surah ix.5,6: "And when the sacred months are passed, kill those who join other gods with God wherever ye shall find them; and seize them, besiege them, and lay wait for them with every kind of ambush: but if they shall convert, and observe prayer and pay the obligatory alms, then let them go their way, for God is Gracious, Merciful. If any one of those who join gods with God ask an asylum of thee, grant him an asylum, that he may hear the Word of God, and then let him reach his place of safety. This, for that they are people devoid of knowledge."

Surah ix. 29: "Make war upon such of those to whom the Scriptures have been given as believe not in God, or in the last day, and who forbid not that which God and His Apostle have forbidden, and who profess not the profession of the truth, until they pay tribute (Jizyah) out of hand, and they be humbled."

Bibelen har ikke tvang mot ikke-kristne:

Luk 9,5: "Men er det noen som ikke vil ta imot dere, skal dere dra bort fra den byen og riste støvet av føttene. Det skal være et vitnesbyrd mot dem."

Bibelen sier derimot at man skal gjøre vel mot ikke-kristne:

Luk 6,27-28: "Men til dere som hører på meg, sier jeg: Elsk deres fiender, gjør godt mot dem som hater dere, velsign dem som forbanner dere, og be for dem som krenker dere."

Trenger du flere eksempler få muslimsk fanatisme, kan jeg gjerne gi det og med eksempler fra Koranen ! Islam er en fare for verdensfreden fordi den søker verdensherredømme bl.a. ved bruk av tvang.

Slike forskjeller er viktig !

Feil bruk av definisjoner er etter mitt syn usaklighet.

Hei,

Igjen tar du feil. Din uvitenhet vedr. verdensreligionene er skremmende, og din misrepresentasjon grenser til løgn.

Koranen har suraer hvor mann og kvinne skal leve sammen som "bror og søster".

Bibelen har vers som:

"Samaria skal bøte,

fordi folket i byen var trassig mot sin Gud.

De skal falle for sverd,

deres småbarn skal bli knust,

og deres svangre kvinner skal skjæres opp."

[Hosea 14:1]

Altså, BIBELEN snakker om "småbarn skal bli knust,

og deres svangre kvinner skal skjæres opp".

===

Du skriver: "Bibelen har ikke tvang mot ikke-kristne:"

Betyr "historieløs" noe for deg?

Hørt hva som skjedde med jødene, samene, utallige kors-tog, indianerene i Sør Amerika, osv i det uendelige?

Derimot står det i koranenen at kristne og jøder skal RESPEKTERES, fordi de er "bokens folk" - en referanse til at islam, kristendom og judaisme er trilling-religioner, som deler samme gud, samme skapelse (Adam og Eva) og de fleste profetene er jo også felles.

Med vennlig hilsen

Tror de fleste oppfattet hva jeg mente: islam er ikke én samlet, helhetlig religion, hvor alle har de samme målene eller praktiserer likt. Å snakke om én samlet kultur blir da feil. Koranen tolkes på forskjellige måter i de forskjellige grenene, slik at det er flere kulturer som går ut fra samme skrift.

Ta en titt på kristne fundamentalister på ytterste høyre fløy i f.eks USA. Vi har ikke vondt av å se likhetene mellom dem og islamske fundamentalister. Begge går ut fra en bokstavtolkning av utvalgte deler av Koranen/Bibelen. Koranen er ikke verre enn Bibelen når det kommer til tvangsmidler og intoleranse overfor "vantroende". Den mest aggressive form for misjonering har da kristendommen stått for opp igjennom tidene.

Islam og kristendommen blir regnet som svært like av religionsforskere, når man tar utgangspunkt i skriftene. Det er i praksisen de største forskjellene er.

Jeg er ikke noen forkjemper for islam bare for at jeg sier dette, bare så det er klart. Jeg er bare imot overforenklinger.

Nå anser jeg meg som ferdig med diskusjoner rundt innvandring, islam og FrP for en stund. Jeg er ikke så interessert at jeg har tid til å bruke mer tid på det akkurat nå. Diskusjonen var over for noen dager siden, for min del.

Ha en fin dag! :)

"Islam og kristendommen blir regnet som svært like av religionsforskere, når man tar utgangspunkt i skriftene. "

Tull. Religionsvitere påpeker viktige forskjeller mellom kristendom og islam når man tar utgangspunkt i skriftene, slik jeg gjorde i mitt forrige innlegg. De relativt få nær-likheter som finnes gir ikke grunnlag for en slik rotete sammenrøre som du gav inntrykk av.

Det finnes en del ekstreme mennesker i USA som kaller seg kristne (bla. mormonere) og lever et liv helt ulikt Bibelens beskrivelse. Men de har også en del normer som umulig kan være en følge av Bibelen. Når noen velger å kalle denne gruppen ordinære kristne eller (delvis) representativ for kristendommen, kan de umulig ha særlig kjennskap til kristendom i det hele tatt.

Her må man se forskjell på to tilfeller: Det ene er der handlinger er en logisk følge/slutning av filosofien eller religionen. Og motsatt en instrumentell bruk av en filosofi eller religion til å oppnå bestemte mål uten at det er begrunnet i den (med andre ord en manipulering av mennesker).

Jeg påstår at du ikke gjør et slikt skille.

"... Jeg er bare imot overforenklinger."

Her er det Seline som overforenkler ved å se bort fra at ekstreme fanatikere med "kristent" grunnsyn ikke er representativt for kristenheten. De er relativt få.

Fanatiske muslimer er kanskje ikke representativ for islam, men de utgjør bare så mange at de har greidd å forkvakle den politiske styringen i alle land der de er i majoritet.

Og denne forskjellen hopper du bare bukk over !

Ellers legger jeg merke til at du ikke har fått med deg forskjellen mellom fundamentalisme og fanatisme/intoleranse.

Ordet fundamentalisme misbrukes ofte i forhold til hvordan det er definert. Fundamentalisme betyr egentlig/opprinnelig "bokstavtro, grunnleggende, forutsetning". Men mange bruker det i betydningen fanatisme. Da blir det ikke riktig.

Elles betyr fanatisme "hensynsløs, ensidighet, forblindethet".

Bare sjekk ordboken skal du se det stemmer. Det er særlig anti-religiøse fanatister som misbruker ordet fundamentalisme slik at de kan sette skjult likhetstegn mellom bokstavtro religiøs oppfatning og religiøs intoleranse.

Det er kun oppviglere og uvitendes privilegium å misbruke definisjoner.

En normal jobbende samfunnsborger genererer kostnader og inntekter på mange måter, direkte og indirekte. Det er ikke utarbeidet noe offisell statsistikk på dette hvor innvendrere er skilt ut. Det er det ingen som tør.

Ikke -alle- disse 400.000 med stort og smått jobber og tjener penger.

Helt grovt: En sosialklient, pensjonist, eller uføretrygdet krever hver 3-4 mennesker som generer inntekter for å betale for denne enes underhold. Så hvis 1/3 av disse 400.000 jobber, blir det ikke mye penger igjen nei.

Lykke til Norge.

Du skriver: "Ikke -alle- disse 400.000 med stort og smått jobber og tjener penger."

Nei, selvsagt ikke. Ikke alle de resterende heller!

===

Du skriver: "Det er ikke utarbeidet noe offisell statsistikk på dette hvor innvendrere er skilt ut. Det er det ingen som tør."

Nei, heller ikke for gruppen "jøder".

Har du studert historie?

===

Du skriver: "Lykke til Norge."

*ler*

Er du også blant de "vettskremte hønsene" du nevnte?

Med vennlig hilsen

Det er da voldsomt som du skal klientifisere innvandrerne. Funksjonshemmede har pr. def. behov for bistand (stort sett), mens innvandrere visstnok skal være så ressurssterke.

Hvordan kan du finne på å sammenligne disse gruppene?

Det slår meg stadig hvor nedlatende du *egentlig* er overfor innvandrere når det kommer til stykket. Det skinner stadig gjennom at du ser på den som stakkarer, klienter og folk som egentlig ikke er like bra som oss.

Good try, Grip, but no banana this time either! :-)

Med vennlig hilsen

Annonse

Det er slike utspill som gjør dialogen vanskelig, de fleste fuksjonshemmede er ufrivillig født slik eller skadet i ulykker, og har ikke noe med innvandring å gjøre.

Innvandrerne er her frivillig.

Du skriver: "Innvandrerne er her frivillig."

Selvsagt.

Nordmennene som flyktet fra Hitler til Sverige under 2. VK gjorde det vel også "frivillig". De kunne selvsagt bare la seg drepe....

Og de økonomiske flyktningene er nok også her "frivillig". Du ville formodentlig bare sulte ihjel sammen med familien din, fremfor å forsøke å få asyl i Norge...

Med vennlig hilsen

Hei,

Igjen tar du feil. Din uvitenhet vedr. verdensreligionene er skremmende, og din misrepresentasjon grenser til løgn.

Koranen har suraer hvor mann og kvinne skal leve sammen som "bror og søster".

Bibelen har vers som:

"Samaria skal bøte,

fordi folket i byen var trassig mot sin Gud.

De skal falle for sverd,

deres småbarn skal bli knust,

og deres svangre kvinner skal skjæres opp."

[Hosea 14:1]

Altså, BIBELEN snakker om "småbarn skal bli knust,

og deres svangre kvinner skal skjæres opp".

===

Du skriver: "Bibelen har ikke tvang mot ikke-kristne:"

Betyr "historieløs" noe for deg?

Hørt hva som skjedde med jødene, samene, utallige kors-tog, indianerene i Sør Amerika, osv i det uendelige?

Derimot står det i koranenen at kristne og jøder skal RESPEKTERES, fordi de er "bokens folk" - en referanse til at islam, kristendom og judaisme er trilling-religioner, som deler samme gud, samme skapelse (Adam og Eva) og de fleste profetene er jo også felles.

Med vennlig hilsen

Du får lese mer i Koranen så finner du selvmotsigelsene til det du skrev.

Ellers er dine bibeltolkninger så ulik slik kristne ser det at det ikke lenger er kristendom du kristiserer, men dine egne oppfatninger av kristendom.

Ulv I Faarikaal

Du skriver: "Ikke -alle- disse 400.000 med stort og smått jobber og tjener penger."

Nei, selvsagt ikke. Ikke alle de resterende heller!

===

Du skriver: "Det er ikke utarbeidet noe offisell statsistikk på dette hvor innvendrere er skilt ut. Det er det ingen som tør."

Nei, heller ikke for gruppen "jøder".

Har du studert historie?

===

Du skriver: "Lykke til Norge."

*ler*

Er du også blant de "vettskremte hønsene" du nevnte?

Med vennlig hilsen

Jeg sier lykke til Norge, og det innbefatter meg.

Ikke alle jobber nei, og det er et problem vi skal få slite med. Vi har for mange som ikke jobber i Norge, de blir fler og fler, antall sykedager øker, og da snakker jeg ikke rase, religion eller opprinnelse, kun "arbeidslyst".

Det er et annet "problem".

Hei Seline.

Unnskyld at jeg blander meg,men jeg klarer ikke la vær.

Slik jeg ser det så er det største problemet for de fleste av våre nye landsmenn at de selv ikke vil bli engasjert.

Enkelte av våre nye landsmenn er etter mitt syn de største rassistene egentlig.

Kommentaren jeg hører som går igjen er at man ikke skal blande seg med oss nordmenn,vi lukter svin og er møkkete innvendig.

Sorry,jeg bare måtte.

M.V.H

Hei Lottemor,

Du skriver: "Slik jeg ser det så er det største problemet for de fleste av våre nye landsmenn at de selv ikke vil bli engasjert."

De aller fleste "innvandrere" ønsker bare å ha et normalt liv, akkurat som alle andre innbyggere i landet. Selvsagt er det "noen" som ikke vil jobbe, akkurat som det er noen "nordmenn" som ikke vil jobbe.

Men om "innvandrer A" ikke vil jobbe, skal "innvandrer B" dømmes for det?

===

Du skriver: "Enkelte av våre nye landsmenn er etter mitt syn de største rassistene egentlig."

Sikkert. Men hva så?

Rasisme blir ikke "bedre" fordi om andre er rasister....

Og igjen, om "innvandrer A" er rasiste, hva har det med "innvandrer B" å gjøre???

===

Du skriver: "Kommentaren jeg hører som går igjen er at man ikke skal blande seg med oss nordmenn,vi lukter svin og er møkkete innvendig."

Skal jeg begynne å liste opp hva mine venner har blitt betegnet som?

Vil du ta "ansvar" for det, siden dem som sa det var "nordmenn" og du er "nordmenn"?

Selvsagt ikke!

Med vennlig hilsen

Ulv I Faarikaal

Du skriver: "Innvandrerne er her frivillig."

Selvsagt.

Nordmennene som flyktet fra Hitler til Sverige under 2. VK gjorde det vel også "frivillig". De kunne selvsagt bare la seg drepe....

Og de økonomiske flyktningene er nok også her "frivillig". Du ville formodentlig bare sulte ihjel sammen med familien din, fremfor å forsøke å få asyl i Norge...

Med vennlig hilsen

Jeg skal si deg noe som du selv kan lese ut av regjeringens tall: vi kutter i pensjoner, uførepensjoner og øker egenandeler til helse.

Vi øker tilskuddene til asyltiltakene, syns du ikke det virker som vi tar fra våre svake og gir til andre som ikke var her fra før ?

Når regjernigen bevilger mer og mer penger til asylpolitikken, ser det ikke ut som vi har resignert ?

Jeg sier lykke til Norge, og det innbefatter meg.

Ikke alle jobber nei, og det er et problem vi skal få slite med. Vi har for mange som ikke jobber i Norge, de blir fler og fler, antall sykedager øker, og da snakker jeg ikke rase, religion eller opprinnelse, kun "arbeidslyst".

Det er et annet "problem".

Du skriver: "Vi har for mange som ikke jobber i Norge,"

Sammenlignet med hvilke land?

Meg bekjent har Norge en usedvanlig høy prosentandel av befolkningen i arbeid, nettopp fordi så mange kvinner er aktive i arbeidslivet.

Hvis du virkelig hadde vært bekymret for hvor mange som ikke jobber i Norge, ville du selvsagt skrevet om kontantstøtteordningen.

Men du skriver om "innvandrere", og ikke "kontantstøtteordningen", og det gjør jo at man kan mistenke deg for "vikarierende motiver" nå du "bekymrer" deg for "hvor mange som jobber".

Med vennlig hilsen

Jeg skal si deg noe som du selv kan lese ut av regjeringens tall: vi kutter i pensjoner, uførepensjoner og øker egenandeler til helse.

Vi øker tilskuddene til asyltiltakene, syns du ikke det virker som vi tar fra våre svake og gir til andre som ikke var her fra før ?

Når regjernigen bevilger mer og mer penger til asylpolitikken, ser det ikke ut som vi har resignert ?

Du skriver: "Når regjernigen bevilger mer og mer penger til asylpolitikken, ser det ikke ut som vi har resignert ?"

Ikke når du selv innrømmer at du ikke tar med i regnestykket det de betaler i skatt...

Da blir det du skriver bare vås.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...