Gå til innhold

#Innvandring er en berikelse for Norge#

Anbefalte innlegg

Du får lese mer i Koranen så finner du selvmotsigelsene til det du skrev.

Ellers er dine bibeltolkninger så ulik slik kristne ser det at det ikke lenger er kristendom du kristiserer, men dine egne oppfatninger av kristendom.

Du skriver: "Ellers er dine bibeltolkninger så ulik slik kristne ser det at det ikke lenger er kristendom du kristiserer, men dine egne oppfatninger av kristendom."

Du får fortelle det til Martin Luther, Pavene og de andre... Men Martin Luther (du er klar over at han er "pappaen" til Den norske Statskirke?????? ) var kanskje ikke kristen, ifølge deg?

Blir liksom litt surrealistisk hvis du nå skal påstå at verken Luther eller Pavene er "kristne"?

===

Og en gang til:

Du skriver: "Ellers er dine bibeltolkninger så ulik slik kristne ser det at det ikke lenger er kristendom du kristiserer, men dine egne oppfatninger av kristendom."

En annen versjon:

Ellers er dine KORANtolkninger så ulik slik MUSLIMER ser det at det ikke lenger er ISLAM du kristiserer, men dine egne oppfatninger av ISLAM.

Du møter deg selv i døren!

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

• Svar 100
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

36

• Lottemor1365380387

15

• Ulv I Faarikaal

11

• punkyB

8

"Islam og kristendommen blir regnet som svært like av religionsforskere, når man tar utgangspunkt i skriftene. "

Tull. Religionsvitere påpeker viktige forskjeller mellom kristendom og islam når man tar utgangspunkt i skriftene, slik jeg gjorde i mitt forrige innlegg. De relativt få nær-likheter som finnes gir ikke grunnlag for en slik rotete sammenrøre som du gav inntrykk av.

Det finnes en del ekstreme mennesker i USA som kaller seg kristne (bla. mormonere) og lever et liv helt ulikt Bibelens beskrivelse. Men de har også en del normer som umulig kan være en følge av Bibelen. Når noen velger å kalle denne gruppen ordinære kristne eller (delvis) representativ for kristendommen, kan de umulig ha særlig kjennskap til kristendom i det hele tatt.

Her må man se forskjell på to tilfeller: Det ene er der handlinger er en logisk følge/slutning av filosofien eller religionen. Og motsatt en instrumentell bruk av en filosofi eller religion til å oppnå bestemte mål uten at det er begrunnet i den (med andre ord en manipulering av mennesker).

Jeg påstår at du ikke gjør et slikt skille.

"... Jeg er bare imot overforenklinger."

Her er det Seline som overforenkler ved å se bort fra at ekstreme fanatikere med "kristent" grunnsyn ikke er representativt for kristenheten. De er relativt få.

Fanatiske muslimer er kanskje ikke representativ for islam, men de utgjør bare så mange at de har greidd å forkvakle den politiske styringen i alle land der de er i majoritet.

Og denne forskjellen hopper du bare bukk over !

Ellers legger jeg merke til at du ikke har fått med deg forskjellen mellom fundamentalisme og fanatisme/intoleranse.

Ordet fundamentalisme misbrukes ofte i forhold til hvordan det er definert. Fundamentalisme betyr egentlig/opprinnelig "bokstavtro, grunnleggende, forutsetning". Men mange bruker det i betydningen fanatisme. Da blir det ikke riktig.

Elles betyr fanatisme "hensynsløs, ensidighet, forblindethet".

Bare sjekk ordboken skal du se det stemmer. Det er særlig anti-religiøse fanatister som misbruker ordet fundamentalisme slik at de kan sette skjult likhetstegn mellom bokstavtro religiøs oppfatning og religiøs intoleranse.

Det er kun oppviglere og uvitendes privilegium å misbruke definisjoner.

*ler*

Og du "bestemmer" selvsagt hvem det er som lever ihht bibelen og ihht koranen???

===

Kristendom, islam og judaisme er trillingreligioner. De tilber SAMME GUD (den guden som Abraham tilba!), de deler samme skapelsesberetning (Adam og Eva, osv), og de har samme profeter.

Islam annerkjenner Jesus som profet, men hevder at Mohammed er en større profet.

Forskjellene er små.

Med vennlig hilsen

Ulv I Faarikaal

Du skriver: "Vi har for mange som ikke jobber i Norge,"

Sammenlignet med hvilke land?

Meg bekjent har Norge en usedvanlig høy prosentandel av befolkningen i arbeid, nettopp fordi så mange kvinner er aktive i arbeidslivet.

Hvis du virkelig hadde vært bekymret for hvor mange som ikke jobber i Norge, ville du selvsagt skrevet om kontantstøtteordningen.

Men du skriver om "innvandrere", og ikke "kontantstøtteordningen", og det gjør jo at man kan mistenke deg for "vikarierende motiver" nå du "bekymrer" deg for "hvor mange som jobber".

Med vennlig hilsen

Mistenke, ja. Det gjør du hele tida, så det er greit.

Endre Skjervø i Steinkjer kommundestyre ble kalt rasist da han for noen år siden talte for å stille krav til innvandrere / flyktninger. I dag er følgende forslag vedtatt i kommunestyret: alle flyktninger som kommer til kommmunen må skrive kontrakt om å gjennomføre det omfattende introduksjonskurset som er utviklet for dem. Hvis de ikke oppfyller og møter, blir trygden redusert kraftig. De fleste flyktingene har hittil flyttet til Oslo innen 5 år, og det er ikke bra, bl a fordi Oslo har nok fra før.

Hva syns du om et slikt tiltak ? Rasisme ?

Mistenke, ja. Det gjør du hele tida, så det er greit.

Endre Skjervø i Steinkjer kommundestyre ble kalt rasist da han for noen år siden talte for å stille krav til innvandrere / flyktninger. I dag er følgende forslag vedtatt i kommunestyret: alle flyktninger som kommer til kommmunen må skrive kontrakt om å gjennomføre det omfattende introduksjonskurset som er utviklet for dem. Hvis de ikke oppfyller og møter, blir trygden redusert kraftig. De fleste flyktingene har hittil flyttet til Oslo innen 5 år, og det er ikke bra, bl a fordi Oslo har nok fra før.

Hva syns du om et slikt tiltak ? Rasisme ?

Jeg synes at hvis man skal ha slike "tiltak" så skal man selvsagt stille samme krav til oss selv. Altså, "alle nordmenn".

Men det er klart, det er alltid lettere å stille krav til "de andre"; særlig når de ikke har stemmerett. Det er jo en gruppe man kan tvinge til å bruke gule merker på jakken, om så var...

Med vennlig hilsen

Ulv I Faarikaal

Du skriver: "Når regjernigen bevilger mer og mer penger til asylpolitikken, ser det ikke ut som vi har resignert ?"

Ikke når du selv innrømmer at du ikke tar med i regnestykket det de betaler i skatt...

Da blir det du skriver bare vås.

Med vennlig hilsen

Siden antirasistene har skremt vannet av våre politikere og myndigheter må vi bare uvitende vente å se. Det eneste vi kan se er utgiften på 5,6 mrd på statsbudsdjettet.

Ulv I Faarikaal

Jeg synes at hvis man skal ha slike "tiltak" så skal man selvsagt stille samme krav til oss selv. Altså, "alle nordmenn".

Men det er klart, det er alltid lettere å stille krav til "de andre"; særlig når de ikke har stemmerett. Det er jo en gruppe man kan tvinge til å bruke gule merker på jakken, om så var...

Med vennlig hilsen

Jeg syns det er et bra tiltak og hele kommunestyret med, men du syns ikke det.

Annonse

Lottemor1365380387

Hei Lottemor,

Du skriver: "Slik jeg ser det så er det største problemet for de fleste av våre nye landsmenn at de selv ikke vil bli engasjert."

De aller fleste "innvandrere" ønsker bare å ha et normalt liv, akkurat som alle andre innbyggere i landet. Selvsagt er det "noen" som ikke vil jobbe, akkurat som det er noen "nordmenn" som ikke vil jobbe.

Men om "innvandrer A" ikke vil jobbe, skal "innvandrer B" dømmes for det?

===

Du skriver: "Enkelte av våre nye landsmenn er etter mitt syn de største rassistene egentlig."

Sikkert. Men hva så?

Rasisme blir ikke "bedre" fordi om andre er rasister....

Og igjen, om "innvandrer A" er rasiste, hva har det med "innvandrer B" å gjøre???

===

Du skriver: "Kommentaren jeg hører som går igjen er at man ikke skal blande seg med oss nordmenn,vi lukter svin og er møkkete innvendig."

Skal jeg begynne å liste opp hva mine venner har blitt betegnet som?

Vil du ta "ansvar" for det, siden dem som sa det var "nordmenn" og du er "nordmenn"?

Selvsagt ikke!

Med vennlig hilsen

Hei Sør.

Dette er i det hele å det store muslimske holdninger.

Ingen andre jeg kjenner som er en av våre nye landsmenn har noen som helst dårlig holdning over for andre mennesker.

Så ja,jeg har fordommer mot alle muslimer!

De er de aller største rassister jeg kjenner.

Men jeg selv kan bli kalt rassiste for å ha bedt nabo dama om å be sønnen slutte å spytte på ungene min.

For min del så er det samme faen hvor dama kommer fra,men sønnen skal slutte å spytte på mine barn,,,,u see?

Jeg er ingen rassist og jeg satt pris på å kunne åpne kjeften min før jeg blir kallt en !

M.V.H

Siden antirasistene har skremt vannet av våre politikere og myndigheter må vi bare uvitende vente å se. Det eneste vi kan se er utgiften på 5,6 mrd på statsbudsdjettet.

Du skriver: "Siden antirasistene har skremt vannet av våre politikere og myndigheter"

*ler*

Og ingen produserer oversiktere over "hva funksjonshemmede koster samfunnet", formodentlig fordi folk i rullestol har "skremt vannet av våre politikere og myndigheter".

Kanskje vi skulle punktere rullestolene deres, slik at vi kan få produsert statistikken i fred?

Med vennlig hilsen

Hei Sør.

Dette er i det hele å det store muslimske holdninger.

Ingen andre jeg kjenner som er en av våre nye landsmenn har noen som helst dårlig holdning over for andre mennesker.

Så ja,jeg har fordommer mot alle muslimer!

De er de aller største rassister jeg kjenner.

Men jeg selv kan bli kalt rassiste for å ha bedt nabo dama om å be sønnen slutte å spytte på ungene min.

For min del så er det samme faen hvor dama kommer fra,men sønnen skal slutte å spytte på mine barn,,,,u see?

Jeg er ingen rassist og jeg satt pris på å kunne åpne kjeften min før jeg blir kallt en !

M.V.H

Hei,

Du skriver: "Så ja,jeg har fordommer mot alle muslimer! De er de aller største rassister jeg kjenner."

...ehh....

Hva er da forskjellen mellom deg og henne?

Hun har fordommer mot deg. Du har mot henne.

Med vennlig hilsen

Lottemor1365380387

Ja, det gjør du vel. Det er, som sagt, alltid mye enklere å stille slike krav til andre, og ikke til seg selv!

Med vennlig hilsen

Hei Sør.'

ALLE land setter krav til en person som kommer som en gjest/flykning/innvandrer!

Hvorfor skal ikke Norge ha lov til å gjøre det?

I Danmark er det slik at hvis en Norsk Statsborger flytter til landet har personen 3mnd for å finne seg et arbeid ellers så er det rett hjem.

M.V.H

Lottemor1365380387

Hei,

Du skriver: "Så ja,jeg har fordommer mot alle muslimer! De er de aller største rassister jeg kjenner."

...ehh....

Hva er da forskjellen mellom deg og henne?

Hun har fordommer mot deg. Du har mot henne.

Med vennlig hilsen

Hei Sør.

Ja av erfaring blir man rikerer.

Men holdningen var ikke mitt utgangspunkt.

M.V.H

Annonse

"Jeg vil vel si at generelt så er innvandrere er en berikelse for Norge. "

Virkelig ? For du sier jo at _alle_ innvandrere bidrar til berikelse, og da må det gjelde også for krimminelle !

Jeg sier generelt.

Kriminelle er ingen berikelse uansett hvor de kommer fra.

Du får fortelle det til Martin Luther, Pavene og de andre... Men Martin Luther (du er klar over at han er "pappaen" til Den norske Statskirke?????? ) var kanskje ikke kristen, ifølge deg?

Blir liksom litt surrealistisk hvis du nå skal påstå at verken Luther eller Pavene er "kristne"?

===

Og en gang til:

En annen versjon:

Ellers er dine KORANtolkninger så ulik slik MUSLIMER ser det at det ikke lenger er ISLAM du kristiserer, men dine egne oppfatninger av ISLAM.

Du møter deg selv i døren!

Med vennlig hilsen

Det er deg som møter deg selv i døren. Du erklærer deg selv sympatisør av anarkisme (ikke stort bedre enn nazisme) og stiller så spørsmål ved andres etikk ! Snakk om å kaste sten i glasshus !

Forøvrig kunne sikkert bombemannen og HEF-formann Lars Gule vært enig med deg i din argumentasjon !

Du høres ut som sør? Det får være tilstrekkelig at jeg leser hans snurrige innlegg, om jeg ikke skal bruke tid på papegøyene hans også.

Jeg stusset også over likheten mellom den kverrulerende holdningen til Seline og Sør.

Kanskje det er samme person bak nickene ? *LOL*

Good try, Grip, but no banana this time either! :-)

Med vennlig hilsen

Dette er jo typisk deg Sør - når du ikke har noe svar å komme med så slenger du noe svada tilbake.

Så nå er det på sin plass at du tyter litt om at temaet dreier seg om Sør og ikke sak.

Eller du kan droppe det og svare på Grips spørsmål.

Ulv I Faarikaal

Jeg stusset også over likheten mellom den kverrulerende holdningen til Seline og Sør.

Kanskje det er samme person bak nickene ? *LOL*

Det slo meg også. Mye jeg ser mistenker jeg for å være spill, ikke bare fra den kanten, men noen får mistenkelig positive svar, eller ovrerdrevent kverulerende.

Det er deg som møter deg selv i døren. Du erklærer deg selv sympatisør av anarkisme (ikke stort bedre enn nazisme) og stiller så spørsmål ved andres etikk ! Snakk om å kaste sten i glasshus !

Forøvrig kunne sikkert bombemannen og HEF-formann Lars Gule vært enig med deg i din argumentasjon !

Du skriver: " Du erklærer deg selv sympatisør av anarkisme"

..eh... Hvor da?

Men det er klart at når du ikke har argumenter, så må du jo komme med slike fantasifulle påstander....

Med vennlig hilsen

Dette er jo typisk deg Sør - når du ikke har noe svar å komme med så slenger du noe svada tilbake.

Så nå er det på sin plass at du tyter litt om at temaet dreier seg om Sør og ikke sak.

Eller du kan droppe det og svare på Grips spørsmål.

Hei,

Hvis jeg er imot "statistikk over jøder" er det fordi jeg synes "jøder er stakkarslige", eller fordi jeg har studert historie?

Med vennlilg hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...