Gå til innhold

#Innvandring er en berikelse for Norge#

Anbefalte innlegg

Hei Sør.

Ja av erfaring blir man rikerer.

Men holdningen var ikke mitt utgangspunkt.

M.V.H

Hei,

Men du kjenner ikke hennes erfaringer mer "nordmenn"....

Siden du skriver at du holder "alle muslimer" ansvarlige for hennes oppførsel, så holder vel hun deg ansvarlig for BootBoys sin oppførsel..???

Da er jo ikke du bedre enn henne. Dere er jo akkurat like!

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

• Svar 100
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

36

• Lottemor1365380387

15

• Ulv I Faarikaal

11

• punkyB

8

Hei Sør.'

ALLE land setter krav til en person som kommer som en gjest/flykning/innvandrer!

Hvorfor skal ikke Norge ha lov til å gjøre det?

I Danmark er det slik at hvis en Norsk Statsborger flytter til landet har personen 3mnd for å finne seg et arbeid ellers så er det rett hjem.

M.V.H

Hei,

Du kan, i praksis, oppholde deg så lenge du vil i Danmark, samt resten av Schengen landene. Carl I Hagen bor i månedsvis i Spania, og uten å gidde å lære seg spansk. Så kommer han tilbake til Norge og forlanger at spanjoler i Norge skal lære norsk!

Det jeg "angriper" er ikke "at man stiller krav", men at vi (som er så styrtrike og overpriviligerte at de fleste skjønner det ikke selv) skal sette "krav" til "de andre", men som vil aldri ville satt til oss selv.

Med vennlig hilsen

Hei,

Hvis jeg er imot "statistikk over jøder" er det fordi jeg synes "jøder er stakkarslige", eller fordi jeg har studert historie?

Med vennlilg hilsen

Hva du svarte der skjønte jeg ikke helt.

Gjentar spm. til Grip her:

Det er da voldsomt som du skal klientifisere innvandrerne. Funksjonshemmede har pr. def. behov for bistand (stort sett), mens innvandrere visstnok skal være så ressurssterke.

Hvordan kan du finne på å sammenligne disse gruppene?

Det slår meg stadig hvor nedlatende du *egentlig* er overfor innvandrere når det kommer til stykket. Det skinner stadig gjennom at du ser på den som stakkarer, klienter og folk som egentlig ikke er like bra som oss.

Hva du svarte der skjønte jeg ikke helt.

Gjentar spm. til Grip her:

Det er da voldsomt som du skal klientifisere innvandrerne. Funksjonshemmede har pr. def. behov for bistand (stort sett), mens innvandrere visstnok skal være så ressurssterke.

Hvordan kan du finne på å sammenligne disse gruppene?

Det slår meg stadig hvor nedlatende du *egentlig* er overfor innvandrere når det kommer til stykket. Det skinner stadig gjennom at du ser på den som stakkarer, klienter og folk som egentlig ikke er like bra som oss.

Du skriver: "Hva du svarte der skjønte jeg ikke helt."

Så vanskelig var det da ikke.....???

Skjønte du heller ikke at Grip fleiper?

Med vennlig hilsen

Hei,

Du kan, i praksis, oppholde deg så lenge du vil i Danmark, samt resten av Schengen landene. Carl I Hagen bor i månedsvis i Spania, og uten å gidde å lære seg spansk. Så kommer han tilbake til Norge og forlanger at spanjoler i Norge skal lære norsk!

Det jeg "angriper" er ikke "at man stiller krav", men at vi (som er så styrtrike og overpriviligerte at de fleste skjønner det ikke selv) skal sette "krav" til "de andre", men som vil aldri ville satt til oss selv.

Med vennlig hilsen

Det er en liten forskjell - Hagen søker ikke om spansk statsborgerskap - og han mottar ikke økonomisk støtte derfra og han har så vidt jeg vet ingen planer om å søke jobb der.

Dessverre må jeg innrømme at det er litt for mange eksempler på at utlendinger kommer hit bare for å utnytte velferdsgodene våre.

Men åssen skal vi skille ut de som virkelig trenger hjælp? Vi kan ikke si nei til mennesker i nød.

Annonse

Dessverre må jeg innrømme at det er litt for mange eksempler på at utlendinger kommer hit bare for å utnytte velferdsgodene våre.

Men åssen skal vi skille ut de som virkelig trenger hjælp? Vi kan ikke si nei til mennesker i nød.

Hei Musikeren,

Du skriver: "Dessverre må jeg innrømme at det er litt for mange eksempler på at utlendinger kommer hit bare for å utnytte velferdsgodene våre."

Synes du slike individer er "bedre", "like ille" eller "verre" enn individuelle nordmenn som utnytter velferdsgodene våre?

Utnytter man velferdsgodene (også f. eks. ved å jobbe svart, osv) så er vel det like ille uansett...??? Men det er en diskusjon om "trygde-svindel", og ikke om "innvandring".

Med vennlig hilsen

Hva så?

Med vennlig hilsen

Bare det at det er jævla slitsomt å skulle lære seg språket til et land man på enhver tid skal på ferie til. Slik du mener Hagen bør når han skal på ferie til Spania feks.

Bortsett fra det var det jo ingenting.

Lottemor1365380387

Hei,

Men du kjenner ikke hennes erfaringer mer "nordmenn"....

Siden du skriver at du holder "alle muslimer" ansvarlige for hennes oppførsel, så holder vel hun deg ansvarlig for BootBoys sin oppførsel..???

Da er jo ikke du bedre enn henne. Dere er jo akkurat like!

Med vennlig hilsen

Hallo den var drøy.

Av de kunnskapene jeg har om muslimere så tar jeg avstand fra å ha noe med de å gjøre.

Du er så inni gleden opptatt av å sammenlikne hele veien med at vi er alle mennesker like og egentlig burde vi jo ikke ha forskjellige land,,vi kan jo bare være en hel verden .

Hvis jeg ikke har missforståt helt så har jg ikke gitt noen signaler for at jeg tillhører Booty Boys?

Det er på tide Sør at du enten svarer på et spørsmål og slutter å vri hele greia vær gang,det er for dumt.

Du svarer alltid et sørsmål med et spørsmål og det er ingen svar.

Lottemor1365380387

Hei,

Med vennlig hilsen

Hei Sør.

Du tar så grunndi feil at det er egentlig sjokkerende siden du har hele tiden uttgitt deg for å være så kunnskapsrik.

Man MÅ ha annskafet seg fast bolig og arbeid innen 3mnd i Danmark for å kunne fortsette å bo der.

Det vet jeg fordi jeg har selv bodd der og måtte reise hjem av nemlig den grunn.

M.V.H

Bare det at det er jævla slitsomt å skulle lære seg språket til et land man på enhver tid skal på ferie til. Slik du mener Hagen bør når han skal på ferie til Spania feks.

Bortsett fra det var det jo ingenting.

Hei,

Meg bekjent, bor Hagen fast i Spania i deler av året. Det er altså ikke noe "tilfeldig ferieland" hvor han oppholder seg 2-3 uker.

Og hvis det er så vanskelig for Hagen å lære seg spansk, burde han kanskje vurdere hvor vanskelig det er for enkelte innvandrere (som kanskje er analfabeter og aldri har gått på skole i sitt liv) å lære seg norsk...

===

Du skriver: "Bortsett fra det var det jo ingenting."

Hmm... Det forstod jeg! ;-)

Med vennlig hilsen

Hei Sør.

Du tar så grunndi feil at det er egentlig sjokkerende siden du har hele tiden uttgitt deg for å være så kunnskapsrik.

Man MÅ ha annskafet seg fast bolig og arbeid innen 3mnd i Danmark for å kunne fortsette å bo der.

Det vet jeg fordi jeg har selv bodd der og måtte reise hjem av nemlig den grunn.

M.V.H

Hei Lottemor,

Jeg har bodd i Danmark i flere år av gangen, uten noen som helst problemer. Jeg var ikke ansatt i Danmark, og hadde ingen "befatning" med det danske systemet.

Forøvrig er det du skriver en helt annen diskusjon, fordi de handler om folk fra EØS/EU/Schengen land, og ikke om "innvandrere" fra utenfor disse landene.

Det er likt for Norge.

Med vennlig hilsen

Annonse

Hei,

Meg bekjent, bor Hagen fast i Spania i deler av året. Det er altså ikke noe "tilfeldig ferieland" hvor han oppholder seg 2-3 uker.

Og hvis det er så vanskelig for Hagen å lære seg spansk, burde han kanskje vurdere hvor vanskelig det er for enkelte innvandrere (som kanskje er analfabeter og aldri har gått på skole i sitt liv) å lære seg norsk...

===

Med vennlig hilsen

Hvor lenge - eller hvor kort kan man være i et land på ferie for å slippe å lære seg språket da?

Lottemor1365380387

Hei,

===

Med vennlig hilsen

Hei Sør.

Så lenge man ike er en økonomisk belastning for landet så gjør det vell ikke noe at han ferierer over lengre tid i Spania.

Hvis jeg ikke har missforståt

så er Hagen fremdeles i det norske folkeregister og dermed har fast bopel addresse i Norge?

M.V.H

Lottemor1365380387

Hei Lottemor,

Jeg har bodd i Danmark i flere år av gangen, uten noen som helst problemer. Jeg var ikke ansatt i Danmark, og hadde ingen "befatning" med det danske systemet.

Forøvrig er det du skriver en helt annen diskusjon, fordi de handler om folk fra EØS/EU/Schengen land, og ikke om "innvandrere" fra utenfor disse landene.

Det er likt for Norge.

Med vennlig hilsen

Hei Sør

Du har selv bodd i Danmark.

Da har du ikke meldt om addresseforandring og har ikke anskaffet deg en fast bolig.

Forde man må ha et sykesikringsbevis for å kunne få bolig og dermed må man melde flytting.

Prinsippet blir det samme enten det er EØS eller SChengenavtalen du sikter til .

M.V.H

Hallo den var drøy.

Av de kunnskapene jeg har om muslimere så tar jeg avstand fra å ha noe med de å gjøre.

Du er så inni gleden opptatt av å sammenlikne hele veien med at vi er alle mennesker like og egentlig burde vi jo ikke ha forskjellige land,,vi kan jo bare være en hel verden .

Hvis jeg ikke har missforståt helt så har jg ikke gitt noen signaler for at jeg tillhører Booty Boys?

Det er på tide Sør at du enten svarer på et spørsmål og slutter å vri hele greia vær gang,det er for dumt.

Du svarer alltid et sørsmål med et spørsmål og det er ingen svar.

Hei,

Jeg har da aldri påstått at DU hadde noe å gjøre med BootBoys???? Du misforstår det jeg skriver!

La oss ta det en gang til!

Du skriver at du holder muslimer kollektivt ansvarlige:

Sitat: "Så ja,jeg har fordommer mot alle muslimer! De er de aller største rassister jeg kjenner."

Altså, du misliker en (for deg) ukjent muslim, basert på hva ANDRE muslimer har gjort.

==

Din nabo, gjør trolig det samme som deg: hun holder kanskje "alle nordmenn" kollektivt ansvarlige (inklusive deg!) for det "noen få" nordmenn har gjort mot henne i fortiden. (Kanskje disse tilhørte BootBoys (derav kommentaren)).

===

Poenget forblir at du jo fremstår som akkurat like "ille" som din nabo:

Du holder "alle muslimer" ansvarlige for hennes idiot-oppførsel.

Hun holder "alle nordmenn" (inklusive deg) ansvarlige for individuelle nordmenns idiot-oppførsel.

Begge er selvsagt like galt!

PS: Det er ingen spørsmål i dette innlegget! :-)

Med vennlig hilsen

Hei Sør

Du har selv bodd i Danmark.

Da har du ikke meldt om addresseforandring og har ikke anskaffet deg en fast bolig.

Forde man må ha et sykesikringsbevis for å kunne få bolig og dermed må man melde flytting.

Prinsippet blir det samme enten det er EØS eller SChengenavtalen du sikter til .

M.V.H

Hei,

Nei, jeg skaffet meg ikke egen fast bolig. Jeg delte med andre.

Jeg flyttet ikke fra Norge til Danmark, heller.

Jeg trengte ikke "sygesikringsbevis" fordi jeg kunne bruke E1-11, og ingen spør hvor lenge man har vært i Danmark eller hva man gjør der.

Med vennlig hilsen

Lottemor1365380387

Hei,

Jeg har da aldri påstått at DU hadde noe å gjøre med BootBoys???? Du misforstår det jeg skriver!

La oss ta det en gang til!

Du skriver at du holder muslimer kollektivt ansvarlige:

Sitat: "Så ja,jeg har fordommer mot alle muslimer! De er de aller største rassister jeg kjenner."

Altså, du misliker en (for deg) ukjent muslim, basert på hva ANDRE muslimer har gjort.

==

Din nabo, gjør trolig det samme som deg: hun holder kanskje "alle nordmenn" kollektivt ansvarlige (inklusive deg!) for det "noen få" nordmenn har gjort mot henne i fortiden. (Kanskje disse tilhørte BootBoys (derav kommentaren)).

===

Poenget forblir at du jo fremstår som akkurat like "ille" som din nabo:

Du holder "alle muslimer" ansvarlige for hennes idiot-oppførsel.

Hun holder "alle nordmenn" (inklusive deg) ansvarlige for individuelle nordmenns idiot-oppførsel.

Begge er selvsagt like galt!

PS: Det er ingen spørsmål i dette innlegget! :-)

Med vennlig hilsen

Hei Sør.

Nei ingen spørsmål :)

Men jaja så er jeg like ille da.

Jeg kommer ikke frem til deg uansett hva jeg forsøker å illustrere for deg.

Det er slik at verden er delt i forskjellige land og vi har vær vårt land noe du ikke vil se.

M.V.H

Hvor lenge - eller hvor kort kan man være i et land på ferie for å slippe å lære seg språket da?

Hei,

Man bør lære seg språket for "ens eget beste". Jeg lærte meg brukbar portugisisk på 3 måneder, men jeg har lang skolegang (og relativt lett for å lære språk). Hvis jeg var analfabet (og ikke kunne ta notater når jeg studerte) ville nok situasjonen vært en annen.

Alle er enige i at "man bør lære seg norsk", uansett.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...