Gå til innhold

TVNorge:om spiseforstyrrelser 20:30 i dag


Gjest tynn,tynnere,tynnest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg føler meg verre etter at jeg så programet... er 168cm veier 35kg , nå må jeg ned minst 10kg kanskje så da bli jeg en ordentlig anorektiker.

slik programer er mer 'triggering' for meg... det gjør bare vondt, mye værre..

nesten som enn av de forrige sep. nummeret av Hjemmet ukeblad, med masse før og etter anoreksi bilder, hun veide bare 19kg.. må alle de ordentlig anorektikere være kvalmende sykkelig tynn for å bli tatt på alvor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Saigon

jeg føler meg verre etter at jeg så programet... er 168cm veier 35kg , nå må jeg ned minst 10kg kanskje så da bli jeg en ordentlig anorektiker.

slik programer er mer 'triggering' for meg... det gjør bare vondt, mye værre..

nesten som enn av de forrige sep. nummeret av Hjemmet ukeblad, med masse før og etter anoreksi bilder, hun veide bare 19kg.. må alle de ordentlig anorektikere være kvalmende sykkelig tynn for å bli tatt på alvor?

Hvorfor styrer du ikke unna tv program og ukeblader som du ser har stoff som trigger og bare gjør vondt værre???

Skjønner ikke hvorfor du ser et helt tv program eller leser en hel artikkel når du merker at den trigger.

Selv vet jeg om en del emner og ting som trigger hos meg. Som gjør bare vondt værre. Så langt det lar seg gjøre så styrer jeg unna slike ting. Hvis jeg ser slike ting i ukeblader eller på tv, så går jeg vekk fra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg føler meg verre etter at jeg så programet... er 168cm veier 35kg , nå må jeg ned minst 10kg kanskje så da bli jeg en ordentlig anorektiker.

slik programer er mer 'triggering' for meg... det gjør bare vondt, mye værre..

nesten som enn av de forrige sep. nummeret av Hjemmet ukeblad, med masse før og etter anoreksi bilder, hun veide bare 19kg.. må alle de ordentlig anorektikere være kvalmende sykkelig tynn for å bli tatt på alvor?

"må alle de ordentlig anorektikere være kvalmende sykkelig tynn for å bli tatt på alvor?"

nei, ikke av andre mennesker, men tydeligvis blant andre anorektikere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest feil vinkling

Jeg synes programmet hadde feil vinkling på problemet. Som mange andre her har skrevet, ble også jeg inspirert til å tenke mer på det å gå ned i vekt.

La bare merke til allerede da jeg satt og så programmet og de først hadde vist masse bilder av syltynne folk og så viste bilde av normalt tykke/tynne folk. Tenkte jeg med det samme at den siste gruppen jeg nevnte så FOR tykke ut.

Synes programmet rett og slett hadde feil vinkling på det hele

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trrrish

Jeg synes programmet hadde feil vinkling på problemet. Som mange andre her har skrevet, ble også jeg inspirert til å tenke mer på det å gå ned i vekt.

La bare merke til allerede da jeg satt og så programmet og de først hadde vist masse bilder av syltynne folk og så viste bilde av normalt tykke/tynne folk. Tenkte jeg med det samme at den siste gruppen jeg nevnte så FOR tykke ut.

Synes programmet rett og slett hadde feil vinkling på det hele

men noen med spiseforstyrrelser er jo for tykke også. jeg synes det var bra de viste alle vektklasser i programmet. alle andre slike programmer viser liksom bare slike som dem siste dama. bra de nevnte at alle kan ha slike problemer uansett hva de veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest papirtiger

jeg føler meg verre etter at jeg så programet... er 168cm veier 35kg , nå må jeg ned minst 10kg kanskje så da bli jeg en ordentlig anorektiker.

slik programer er mer 'triggering' for meg... det gjør bare vondt, mye værre..

nesten som enn av de forrige sep. nummeret av Hjemmet ukeblad, med masse før og etter anoreksi bilder, hun veide bare 19kg.. må alle de ordentlig anorektikere være kvalmende sykkelig tynn for å bli tatt på alvor?

Lille venn...du er allerede kvalmende tynn. 35 kilo er over 10 kilo mindre enn meg, og folk sier jeg er for tynn..

Få hjelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motisaz

syns litt begge deler om det programmet. Egentlig syns jeg et var interresant. En del av de som var med hadde en del tanker som jeg kjente meg igjen i, samtidig er jeg enig at det kanskje var vinkla litt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest får du ikke hjelp?

jeg føler meg verre etter at jeg så programet... er 168cm veier 35kg , nå må jeg ned minst 10kg kanskje så da bli jeg en ordentlig anorektiker.

slik programer er mer 'triggering' for meg... det gjør bare vondt, mye værre..

nesten som enn av de forrige sep. nummeret av Hjemmet ukeblad, med masse før og etter anoreksi bilder, hun veide bare 19kg.. må alle de ordentlig anorektikere være kvalmende sykkelig tynn for å bli tatt på alvor?

Får du ikke hjelp?

Du er veldig undervektig og trenger hjelp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille venn...du er allerede kvalmende tynn. 35 kilo er over 10 kilo mindre enn meg, og folk sier jeg er for tynn..

Få hjelp...

jo da, men det er ikke så lett å få hjelp heller nå at jeg får lyst til å bli enda tynnere :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"må alle de ordentlig anorektikere være kvalmende sykkelig tynn for å bli tatt på alvor?"

nei, ikke av andre mennesker, men tydeligvis blant andre anorektikere.

nettopp... men den slags konkurransen blant folk med spiseforrstyrrelse kan være ganske alvorlig til og med dødelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor styrer du ikke unna tv program og ukeblader som du ser har stoff som trigger og bare gjør vondt værre???

Skjønner ikke hvorfor du ser et helt tv program eller leser en hel artikkel når du merker at den trigger.

Selv vet jeg om en del emner og ting som trigger hos meg. Som gjør bare vondt værre. Så langt det lar seg gjøre så styrer jeg unna slike ting. Hvis jeg ser slike ting i ukeblader eller på tv, så går jeg vekk fra det.

fordi jeg har ikke styrke nok til å unngå å se slik ting... det er ikke så lett nå det viser reklame av sf programmer hele tiden på tv, mens jeg ser en filme eller en tv serie som hadde ingenting å gjøre med det...

Selvsagt ser jeg det, jeg skal ikke stoppe å se tv eller lese blad fordi det er triggering for meg! Noen gang er det bra å få høre om hvordan man kan bli bedre, osv, men de fleste ganger er dessverre mye værre når artikkel eller programmet fokkusere bare på vekt, før og etter bilder og vise bare ekstrem anorektiker de som veier mindre enn 22kg...

> Skjønner ikke hvorfor du ser >et helt tv program eller >leser en hel artikkel når du >merker at den trigger.

ikke jeg heller, men det er en blanding av fristelse og frustrasjon og motivasjon... utgangspunkt er å se eller leser for å lære noe ut av det, kanskje å bli bedre, men vanligvis jeg få bare lære nyere tips, setter nyere vektmål, etc. Nei, dette ble helt rotete, men jeg er kanskje for syk for å greie å skru av tv eller ikke lese videre... sorry :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du ikke hjelp?

Du er veldig undervektig og trenger hjelp..

tja. eneste hjelp jeg får er medisin, psykolog, og masing om å lege på meg.. når legen min prater om hjelp det er sykkehus innlegelse for sonde, og det har jeg vært oppi rundt 3 ganger og det hjalp ikke noe særlig, det var deilig å slippe å spise på egen hand og etter utskrivelse fikk jeg nyere motivasjon til å miste flere kiloer til, særlig nå jeg greie ikke å passe på meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes programmet hadde feil vinkling på problemet. Som mange andre her har skrevet, ble også jeg inspirert til å tenke mer på det å gå ned i vekt.

La bare merke til allerede da jeg satt og så programmet og de først hadde vist masse bilder av syltynne folk og så viste bilde av normalt tykke/tynne folk. Tenkte jeg med det samme at den siste gruppen jeg nevnte så FOR tykke ut.

Synes programmet rett og slett hadde feil vinkling på det hele

>

nettopp!!!

jeg tenkte "å herregud, hvordan de forventer at folk med spiseforrstyrelse som ser programmet, kommer til å synes at disse feite folk er egentlig normale tynne, når de ser jo så tykke ut i forhold til de syltynne folk???"

det var rett og slett feil vinkling på det, jeg er helt enig med deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja. eneste hjelp jeg får er medisin, psykolog, og masing om å lege på meg.. når legen min prater om hjelp det er sykkehus innlegelse for sonde, og det har jeg vært oppi rundt 3 ganger og det hjalp ikke noe særlig, det var deilig å slippe å spise på egen hand og etter utskrivelse fikk jeg nyere motivasjon til å miste flere kiloer til, særlig nå jeg greie ikke å passe på meg selv.

Er du gammel Luzia?

har selv gått igjennom flere innleggelser med sonde og alt det der...nettopp utskrevet(på fredag),har skrevet innlegg på tordag om du vil vite mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du gammel Luzia?

har selv gått igjennom flere innleggelser med sonde og alt det der...nettopp utskrevet(på fredag),har skrevet innlegg på tordag om du vil vite mer..

jeg er 25 år gammel.

Men jeg først fikk behandling for anoreksien etter at jeg hadde flyttet til norge.

Jeg ble lagt inn alle de 3 ganger på aker sykehus som circa en måned, og jeg kan garantere deg at jeg har ikke lyst til å få sonde gjennom nesa igjen 24 timer døgn for så en hel måneder. Går jeg igjen på den situasjon bare hvis jeg veier mindre enn 20kg og er på nær til døden...

Hvis du lurer på noe mer om meg jeg tror det finnes en meldingen fra meg fra 2 år siden på dol fra forrige sykehus innlegelse.

takk for at du bryr deg, lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...