Gjest på jobbjakt Skrevet 13. oktober 2002 Skrevet 13. oktober 2002 Vurderer butikkjobb, men hvor mye kan jeg forvente i timelønn/hva er normalt?? Jeg er snart 30, og vil jobbe i klesbutikk (har gjort det før, men det er lenge siden) men jeg aner ikke hva jeg bør forvente i lønn nå! Tariff er vel sjeldent i klesbutikker, hvis man da ikke er organisert. Noen som vet sånn ca. gjengs timelønn?? (ikke tariff, for det vet jeg jo) Er det forskjell i timelønn hos deltidsansatte/heltidsansatte? Takknemlig for svar! 0 Siter
rufsetufsa Skrevet 13. oktober 2002 Skrevet 13. oktober 2002 Tarifflønn er helt normalt i klesbutikk. Jeg er 27, og ville fått ca 100,-/t. 0 Siter
Gjest superselger`n Skrevet 13. oktober 2002 Skrevet 13. oktober 2002 Tarifflønn er helt normalt i klesbutikk. Jeg er 27, og ville fått ca 100,-/t. Nei, det er det faktisk ikke! I de fleste butikker får man lønn etter avtale. Der det er organiserte arbeidstakere, lønnes alle etter tariff. Eller i butikkjeder som har tariffavtale, og de fleste, uavhengige butikker har faktisk ikke det. Jeg var butikksjef i en stor avdeling i en middels stor kjede, med ansvar for omsetning, budsjettering, ansettelser og opplæring, og fikk: kr. 110,- pr. time! 0 Siter
Gjest på jobbjakt Skrevet 13. oktober 2002 Skrevet 13. oktober 2002 Tarifflønn er helt normalt i klesbutikk. Jeg er 27, og ville fått ca 100,-/t. Jeg har forsøkt å finne ut litt på nettet, men det eneste jeg fant var dette; "Lønn etter avtale/konkurransedyktig lønn" Hvilken avtale? Er det lunsjavtalen med kjæresten? Og hvilken konkurranse? Kanskje er det kretsmesterskapet i hopp? Begge disse formuleringene signaliserer at lønna ikke fastsettes innenfor et på forhånd fastsatt system eller tariff. Med andre ord finner du dem som oftest i annonser for stillinger i private bedrifter. En ”konkurransedyktig lønn” betyr at lønna er markedstilpasset - noe som vil si at bedriften er forberedt på å betale det som må til for å få en kvalifisert person. Med andre ord: Du kan her ha høyere forhåpninger om å få innfridd dine lønnskrav. En lønn ”etter avtale” innebærer at du må forhandle mer for å få den lønna du ønsker deg. Kanskje jeg rett og slett må spørre meg for her i området om hva som er vanlig?? Hmmm.... Som om noen vil si hvor mye de tjener til et fremmed menneske... 0 Siter
Gjest på jobbjakt Skrevet 13. oktober 2002 Skrevet 13. oktober 2002 Tarifflønn er helt normalt i klesbutikk. Jeg er 27, og ville fått ca 100,-/t. http://www.dinside.no/page/artf/19248.shtml? Men er fremdeles like klok... 0 Siter
Lula Skrevet 13. oktober 2002 Skrevet 13. oktober 2002 H&M har feks. 115 kr timen for de over 22 år. Da får man i tillegg bonus pr. time i mnd. og overtid og alt det der. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.