Gå til innhold

Hvor mye lønn i butikk???

Anbefalte innlegg

Gjest på jobbjakt

Vurderer butikkjobb, men hvor mye kan jeg forvente i timelønn/hva er normalt??

Jeg er snart 30, og vil jobbe i klesbutikk (har gjort det før, men det er lenge siden) men jeg aner ikke hva jeg bør forvente i lønn nå!

Tariff er vel sjeldent i klesbutikker, hvis man da ikke er organisert.

Noen som vet sånn ca. gjengs timelønn?? (ikke tariff, for det vet jeg jo)

Er det forskjell i timelønn hos deltidsansatte/heltidsansatte?

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76808-hvor-mye-l%C3%B8nn-i-butikk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest superselger`n

Tarifflønn er helt normalt i klesbutikk.

Jeg er 27, og ville fått ca 100,-/t.

Nei, det er det faktisk ikke! I de fleste butikker får man lønn etter avtale. Der det er organiserte arbeidstakere, lønnes alle etter tariff. Eller i butikkjeder som har tariffavtale, og de fleste, uavhengige butikker har faktisk ikke det. Jeg var butikksjef i en stor avdeling i en middels stor kjede, med ansvar for omsetning, budsjettering, ansettelser og opplæring, og fikk: kr. 110,- pr. time!

Gjest på jobbjakt

Tarifflønn er helt normalt i klesbutikk.

Jeg er 27, og ville fått ca 100,-/t.

Jeg har forsøkt å finne ut litt på nettet, men det eneste jeg fant var dette;

"Lønn etter avtale/konkurransedyktig lønn"

Hvilken avtale? Er det lunsjavtalen med kjæresten? Og hvilken konkurranse? Kanskje er det kretsmesterskapet i hopp? Begge disse formuleringene signaliserer at lønna ikke fastsettes innenfor et på forhånd fastsatt system eller tariff. Med andre ord finner du dem som oftest i annonser for stillinger i private bedrifter. En ”konkurransedyktig lønn” betyr at lønna er markedstilpasset - noe som vil si at bedriften er forberedt på å betale det som må til for å få en kvalifisert person. Med andre ord: Du kan her ha høyere forhåpninger om å få innfridd dine lønnskrav. En lønn ”etter avtale” innebærer at du må forhandle mer for å få den lønna du ønsker deg.

Kanskje jeg rett og slett må spørre meg for her i området om hva som er vanlig?? Hmmm....

Som om noen vil si hvor mye de tjener til et fremmed menneske...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...