Gå til innhold

når ta sovetabletter om kvelden?


Gjest Trientali

Anbefalte innlegg

Gjest Trientali

Når bør jeg ta sovetabletter om kvelden for å greie å være litt våken i 8 tida om morgenen? Hva gjør dere andre?

Jeg bruker å ta sånn i 12 tida, men da sover jeg lenge også. Kan godt sove i 12 timer uten problemer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nora elise

aldri ta sovepille senere enn 1 på natten.

legg deg senest tolv. har du ikke sovnet til ett, ta en sovepille.

det rådet fikk jeg av sosionom. klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kommer veldig an på _hva slags type_ medisiner du tar. f. eks Tolvon/Vallergan bør man ta et par timer før man skal legge seg, mens imovane bør man helst ta når man ligger i sengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jammen ikke godt å si...type medisin? styrke?..varierer fra person til person.

har akkurat gått gjennom noen dager med "søvnbehandling"...

25 mg nozinan og 5 mg apodorm.

Joda, jeg sov vel en 5-6 timer av den blandinga..men så var det på'n igjen kl 6 om morgenen. Med en durabel "hangover" etter nozinanen..men det var ikke nok til å holde meg i seng liksom..(og jeg er spinkel til og med..45 kg pluss minus)

Nå står jeg på 5 mg apodorm...håper det skal holde..nozinanen(apedopen) gir meg nemlig snart hår på brystet og stor trang til bananspising...hm..fikk jeg egentlig svart på det jeg skulle tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trientali

jammen ikke godt å si...type medisin? styrke?..varierer fra person til person.

har akkurat gått gjennom noen dager med "søvnbehandling"...

25 mg nozinan og 5 mg apodorm.

Joda, jeg sov vel en 5-6 timer av den blandinga..men så var det på'n igjen kl 6 om morgenen. Med en durabel "hangover" etter nozinanen..men det var ikke nok til å holde meg i seng liksom..(og jeg er spinkel til og med..45 kg pluss minus)

Nå står jeg på 5 mg apodorm...håper det skal holde..nozinanen(apedopen) gir meg nemlig snart hår på brystet og stor trang til bananspising...hm..fikk jeg egentlig svart på det jeg skulle tro?

bruker 10 mg. stilnoct, men nå har jeg økt til 15 mg. av og til fordi virkningen begynner å avta...tar det ca. 12, men sover gjerne til 12 dagen etter. Vil gjerne sove, men blir så lei av det også..føler jeg ikke gjør annet. Og tar jeg ikke sovemedisin får jeg ikke sove...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

bruker 10 mg. stilnoct, men nå har jeg økt til 15 mg. av og til fordi virkningen begynner å avta...tar det ca. 12, men sover gjerne til 12 dagen etter. Vil gjerne sove, men blir så lei av det også..føler jeg ikke gjør annet. Og tar jeg ikke sovemedisin får jeg ikke sove...

Du tar de for sent, og du tar for stor dose.

Dose: Ingen skal sove 12 timer. Alt over 8 timer er unødvendig og skadelig. Om du sover 12 timer, er dosen for stor.

Tidspunkt: Om du ønsker å være i form til kl. 08, bør du ta Stilnoct like før du legger deg en gang mellom 22 og 23.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som NHD skriver er det i utgangspunktet ikke så heldig å sove mye mer enn 12 timer hver natt over lang tid.

Har du tatt opp denne problemstillingen direkte med legen din ?

Håper iallefall at du finner frem til en løsning!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...