Gå til innhold

Bekymret


Gjest regni

Anbefalte innlegg

En i min nærmeste familie har gjennomgått en større operasjon. Det er nå 5 dager siden, og så vidt jeg vet har alt gått bra selvom operasjonen ble noe større enn forventet, men dog vellykket.

Jeg var veldig nervøs under operasjonen og nå etterpå har jeg vært konstant nervøs. Jeg tenker bare negative tanker om alt som kan gå galt som infeksjoner, blodpropp, lungebetennelse, at operasjonen likevel skulle vise seg å være mislykket +div andre negative tanker. Hver gang jeg er på sykehuset på besøk og hører hosting tenker jeg på lungebetennelse, blir det sagt noe om smerter tenker jeg på at operasjonen var mislykket eller sårinfeksjon etc, etc. Disse tankene gnager hele tiden. Jeg sover dårlig og fungerer ikke så bra om dagen heller. Jeg sitter for det meste klistret til telefonen og venter på en dårlig nyhet. Jeg trodde at disse tankene skulle slippe taket etterhvert som dagene går. Jeg antar at risikoen for de tingene jeg er redd for minsker for hver dag. Jeg klarer imidlertid ikke å slippe disse tankene.

Hvor lenge vil jeg ha slike negative tanker? Har noen noen tips for hvordan jeg kan tenke mer positivt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil tro at dette er helt normale tanker/ reaksjoner som hvem som helst ville hatt dersom en person man står nær hadde gjennomgått en stor opr.

Jeg vil også tro at disse tankene vil avta etterhvert som tiden går.

hilsen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fem dager etter en stor operasjon hos et menneske som står deg når, så må du nesten forvente å ha det slik du har det. Det viser at du er nettopp det - et menneske.

Gir det seg ikke, så ta det opp med legen din. Kanskje du kan få noen få beroligende piller til bruk i denne vanskelige krisesituasjonen.

Hvor lenge det vil vare er helt avhengig av tilfriskningen til den opererte personen selvfølgelig. Blir det komplikasjoner så vil du ha det vondt en stund, går det helt bra, så blir du rolig raskere.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...