Gå til innhold

har jeg tvangsspising???


Gjest threza

Anbefalte innlegg

Jeg spiser kjempemye foran tv'n, til jeg ikke klarer mer. så setter jeg meg foran dataen og bare småspiser litt og litt og drikker mere cola. Så går det noen timer, så spyr jeg.

Har jeg tvangsspising????

Jeg kan jo ikke ha bulimi, siden jeg ikke spyr rett etter at jeg har spist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det et krav at man må kaste opp rett etter å ha spist for å ha bulimi?

vet ikke jeg, men det står jo det overalt når jeg leser om det "først spiser de, så går de umiddelbart på do og kaster opp alt igjen"

og det kjenner jeg meg ikke igjen i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke jeg, men det står jo det overalt når jeg leser om det "først spiser de, så går de umiddelbart på do og kaster opp alt igjen"

og det kjenner jeg meg ikke igjen i.

det som er intr. er ikke hvilken diagnose du har.. men hvorfor du har et slikt anstrengt forhold til mat.

hilsen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Spørsmålet er ikke om når du spyr, men om du spyr fordi du er kvalm av overspisingen eller om du selv fremprovoserer spyingen. I sisnevnte tilfelle er det ingen tvil om at du lider av tvangsspising.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Alle spiseforstyrrelser bunner vel i at en ikke har det helt godt med seg selv.

Jeg lider av tvangsspising. Jeg kaster ikke opp. Derfor er jeg feit. DET (fedme) er ofte vanlig når du lider av tvangsspising. Bulimikeren holder vekta normal pga spyinga. Anorektikeren er vanligvis mager.

Jeg spiser når uroen inni meg når et nivå jeg ikke takler. Dvs jeg bruker mat for å roe følelsene. Jeg spiser selv om jeg ikke er sulten, selv om jeg egentlig ikke engang liker det jeg spiser. Det det går ut på er noe å putte i munnen for å roe følelsene. Det hjelper dessverre bare akkurat så lenge en spiser. Jeg spiser derimot til jeg er uvel. Av og til sovner jeg etterpå. Det er nok fordi blodsukkeret har gått amok. Spiser jo ofte veldig usunn mat i slike tilfeller.

Eneste måte å bli kvitt 'dritten' på er nok å gå i terapi. Jeg har gått et par år og det hjelper litt at jeg ser sammenhengen. Hvorfor.

Nå skal jeg begynne på psykomotorisk fysioterapi, og det har jeg store forventninger til. Få løst opp noe av den gamle dritten som ligger lagret i kroppen. Og få det ut. Blir sikkert jævlig tøft en periode, men bedre etterpå forhåpentligvis. Vet jeg har mye sorg i meg av forskjellige grunner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle spiseforstyrrelser bunner vel i at en ikke har det helt godt med seg selv.

Jeg lider av tvangsspising. Jeg kaster ikke opp. Derfor er jeg feit. DET (fedme) er ofte vanlig når du lider av tvangsspising. Bulimikeren holder vekta normal pga spyinga. Anorektikeren er vanligvis mager.

Jeg spiser når uroen inni meg når et nivå jeg ikke takler. Dvs jeg bruker mat for å roe følelsene. Jeg spiser selv om jeg ikke er sulten, selv om jeg egentlig ikke engang liker det jeg spiser. Det det går ut på er noe å putte i munnen for å roe følelsene. Det hjelper dessverre bare akkurat så lenge en spiser. Jeg spiser derimot til jeg er uvel. Av og til sovner jeg etterpå. Det er nok fordi blodsukkeret har gått amok. Spiser jo ofte veldig usunn mat i slike tilfeller.

Eneste måte å bli kvitt 'dritten' på er nok å gå i terapi. Jeg har gått et par år og det hjelper litt at jeg ser sammenhengen. Hvorfor.

Nå skal jeg begynne på psykomotorisk fysioterapi, og det har jeg store forventninger til. Få løst opp noe av den gamle dritten som ligger lagret i kroppen. Og få det ut. Blir sikkert jævlig tøft en periode, men bedre etterpå forhåpentligvis. Vet jeg har mye sorg i meg av forskjellige grunner.

Det der var nesten som å lese om meg selv.

Det verste er at mange i helsevesenet tror at mine problemer kan løses med en slankekur...

Etterhvert har jeg heldigvis fått styrke og kunnskap nok til å stå imot slankepresset og gjøre det på min måte.

Vekta går langsomt nedover, men det er ikke der fokusen ligger. Vektnedgangen er like mye et "symptom" på at ting begynner å ordne seg som den kraftige vektoppgangen var et symptom på at noe var galt.

Rart hvordan mange ser på symptomer som hovedproblemet.

Lykke til videre med behandlingen!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spyr du fordi du er overspist og kvalm er det vel snakk om tvanggsspising..er det selvprovosert oppkast vil jeg kalle det bulimi.

Har anoreksi selv og kaster aldri opp..selv om jeg får noen spisekick innimellom.

(men til vanlig spiser jeg små faste måltider og trener hver dag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...