th-grip Skrevet 25. oktober 2000 Del Skrevet 25. oktober 2000 Hei, Er i Osterrike for tiden og studere, har nettopp kommet fra lege visit. De sier jeg har alvorlig virus infeksjon(kunne spres til hjertet, nyrer..osv.) og må holde sengen fremtil Fredag, for pånytt komme på visit. Tingen er det, jeg føler meg ganske pigg. Har ikke lyst til og ligge i sengen. Kan jeg ta laptopen med meg?Hvor mye sengeliggende må jeg være? Bruker forresten noe medisin: Influbene Filmtabletten, og Magnosolv Granulat. Vet ikke om det sier noe. Også min kjære, hun jeg bor med, må jeg ta noen forholdsregler? Kyssing, Kosing ++? Plages stortsett med litt forkjølelse, og plagger med nedre del av ryggen, (venstre nyre?) Får smerter i venstre lysk område (hovedsaklig jeg er slitten og kald tror jeg) Håper noen kan hjelpe. Er ikke så greit og være syk i utlandet.. Får forreste ikke love og spise kjøtt og skal spise frukt, og drikke minst 4 liter frukt juce. Hmm.. har ikke nok kjøleskap plass til det. Må vel kanskje ikke være kald. Ack.! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7685-alvorlig-virus-infeksjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pål Sand, almenlege Skrevet 26. oktober 2000 Del Skrevet 26. oktober 2000 Kjære th-grip. Med all verdens forbehold så kan det høres ut som om du har fått Musepest.Dette er en virusinfeksjon(Puumalavirus).Det overføres til mennesker via avføring og sekret fra gangere og da spesielt mus.Den smitter ikke fra person til person.Vi har ingen mediosiner mot denne sykdommen.Den går over av seg selv.Det er viktig å ta det med ro og gå til legekontroller jevnlig.I verste fall kan sykdommen gi nyresvikt hvilket medfører innleggelse på sykehus. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen Paal Sand,lege. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7685-alvorlig-virus-infeksjon/#findComment-37496 Del på andre sider Flere delingsvalg…
th-grip Skrevet 27. oktober 2000 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2000 Kjære th-grip. Med all verdens forbehold så kan det høres ut som om du har fått Musepest.Dette er en virusinfeksjon(Puumalavirus).Det overføres til mennesker via avføring og sekret fra gangere og da spesielt mus.Den smitter ikke fra person til person.Vi har ingen mediosiner mot denne sykdommen.Den går over av seg selv.Det er viktig å ta det med ro og gå til legekontroller jevnlig.I verste fall kan sykdommen gi nyresvikt hvilket medfører innleggelse på sykehus. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen Paal Sand,lege. Hei Pål Sand, Har kommet tilbake fra lege sjekk, to dager etter at jeg var der sist. Legen spurte om hvordan jeg hadde(sa at jeg følte meg bra, litt ondt i nedre del av ryggen i morges, ellers bra) så meg ned i halsen for 2 sekunder og sa jeg var frisk.(rakk ikke si AAA engang =) ) Synes det gikk veldig fort dah, ble litt sjokkert ettersom legen var så dramatisk sist. Lurer på om de bare forteller pasientene det de vil høre?. Fikk beskjed om og trappe ned gradvis på medisiner og komme tilbake om en uke, ellers ingen restriksjoner om jeg forstod det rett. Min mor, lurte på om det kanskje kunne være Kyssesyken, min søster har nemlig påtatt seg den, dog så er vi neste på hver sin side av kloden. Vet ikke jeg, har du noen gode råd? Trodde vanligvis slike ting ble fulgt opp med noen form for prøver. Fikk beskjed om og oppsøke spesialist for noe fotvorter som har plaget meg i lengere tid. Muligens laser behandlig. Var til fotterapaut i norge, det koster flesk, og så holdt det på og ta livet av meg, de brukte gass. Etter at jeg neste besvimte etter en behandlig torte jeg ikke oppsøke dem mer. Vet ikke om det er noe i veien for at jeg går i gang med laserbehandling nå, pga. sykdom? Deres synspunk taes hjertelig i mot. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7685-alvorlig-virus-infeksjon/#findComment-37848 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.