Gå til innhold

"Hudløst" underliv


turtle1365380394

Anbefalte innlegg

turtle1365380394

Jeg er 26år, kvinne og har fast partner. Mitt problem, som gjør meg ute av stand for noe seksuell kos på mitt underliv, er at den ytterste tynne huden skreller av. Når jeg brukte p - pille, kunne dette skje 1-2 perioder i måneden, og varte 2-3 dager før det "grodde" igjen. Jeg sluttet med p-pille for 2,5 mnd siden.Nå har jeg vært "hudløs" i snart 4 uker og det gjør skikkelig vondt. Jeg kan dra av store tynne hudfliker, både inne i skjeden, men mest rundt skedeåpningen og på klitoris. Når det begynner å gro, klør det skikkelig, ellers er det bare kjempe vondt og det svir hele tiden. Er jeg så heldig a være bra i perioden, merker jeg at klitoris har "tatt skade av" problemene, det er nesten som nervene ligger helt forsvarsløst "utenpå". Vi har begge tatt Clamydia behandling for ca 4 måneder siden, og jeg tror det er utelukket at det nå er problemet. Jeg har ellers mye allergi, og jeg har også merket at denne "hudløse" tilstanden kan forekomme i munnhulen min også. For 5 år siden, "sprakk" hele skjeden opp, med bødninger og dype sår, jeg har langsgående arr nedover ytre kjønnslepper enda. De trodde det var herpes, men det var ingenting (!??). Hilsen kjempe trist kone som savner sex og som ønsker en dag med noe annet å tenke på. PS: Bruker ikke såpe, kun litt Doktor greves iblandt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

turtle1365380394

Dr Greves er kjempedårlig, gå over til Lactasyd uten parfyme.

Det er ikke sopp? Har du hvitt utflod?

Til papirtiger:

Takk for tips, skal ut å kjøpe lactasyd NÅ. Jeg har mye utflod, men ikke sopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Høres ut som kraftig soppangrep, noe man også kan få i munnhulen.

Her hjelper ikke canesten; snakk med legen og få resept på et skikkelig middel!

Behandling av chlamydia kan ha vært årsaken til soppangrepet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Til papirtiger:

Takk for tips, skal ut å kjøpe lactasyd NÅ. Jeg har mye utflod, men ikke sopp.

Hvordan vet du at det ikke er sopp???

Det kan ikke testes, og har man ikke utbrudd slik at legen kan se på det, er det umulig å si at du ikke har det!

Jeg hadde det nesten som deg (sprekker i huden, åpne sår) og trodde jeg hadde fått herpes, men det var altså sopp! Som måtte behandles med tablettkur. Glem canesten og pevaryl, her må det nok hardere skyts til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Jeg kan ikke stille diagnose, men for meg lyder dette som en hudsykdom, lichen planus? Den kan man også ha i munnhulen. Eller allergi. Jeg synes du skal oppsøke hudlege for problemet, be din primærlege om henvisning eller oppsøk hudlege direkte. Det er mulig det er dyrere, så husk å spør om prisen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...