Gå til innhold

Vet ikke helt, jeg...


leenie

Anbefalte innlegg

Skulle kanskje ha skrevet dette på forum for spiseforstyrrelser, men jeg vet ikke helt...

For to-tre år siden spiste jeg veldig lite. Ikke for å slanke meg, men fordi jeg ikke hadde matlyst og var veldig deprimert. Det hører med til historien at jeg er nokså vanskelig i matveien.. Jeg liker nesten ingenting.

Noen ganger kom også maten opp igjen med det samme jeg hadde spist. Jeg framprovoserte ikke dette, jeg ble bare så dårlig.

Jeg har ble bedre, og spiser generelt mer nå, enn jeg gjorde. Jeg er heller ikke tynn, men normalt slank. Det skjer heller ikke så ofte at maten kommer opp igjen. bare i helt spesielle tilfeller.

Men i det siste... Jeg klarer ikke spise mer enn én gang til dagen. Jeg må ha fullstendig roen for å klare å få ned noe.

Dager da jeg skal noe spesielt, kanskje noe som jeg gruer meg til, da kan jeg _glemme_ å spise i det hele tatt.

Noen ganger er jeg helt utmattet av sultfølelsen, men jeg klarer likevel ikke få ned noe. Mat virker helt motbydelig, og hvis jeg tvinger ned noe, kommer det opp igjen med en gang.

Hva er det som er galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er utslitt.. du har det jævlig... se det i en sammenheng lille venn.

Jeg tror dette er en reaksjon på fælt du har det for tiden.. hvor redd og sliten du er.

gode klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er utslitt.. du har det jævlig... se det i en sammenheng lille venn.

Jeg tror dette er en reaksjon på fælt du har det for tiden.. hvor redd og sliten du er.

gode klemmer

Men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om jeg alltid kommer ti lå være redd og sliten da...

Det kan jeg med sikkerhet si at det kommer du ikke til å være. I perioder, selvsagt... men det er vi alle.

Du trenger mat og hvile for å kunne fungere normalt. Du er redd og utslitt nå... og det er sannelig ikke rart så lite som du sover og spiser. Jeg forstår at det er vanskelig å sove... og jeg håper du klarer å være like ærlig ovenfor din behandler, når han komemr tilbake, som du har vært mot meg. Det er årsaken som skal behandles.. ikke symptomene... Men når symptomene "setter deg så ut" som det de gjør nå, bør man tenke på å dempe dem. Dette kan gjøres ved å be om sovemedisin for f.eks. en kort periode... slik at du får samlet litt krefter til å ta fatt på terapien igjen.

klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan jeg med sikkerhet si at det kommer du ikke til å være. I perioder, selvsagt... men det er vi alle.

Du trenger mat og hvile for å kunne fungere normalt. Du er redd og utslitt nå... og det er sannelig ikke rart så lite som du sover og spiser. Jeg forstår at det er vanskelig å sove... og jeg håper du klarer å være like ærlig ovenfor din behandler, når han komemr tilbake, som du har vært mot meg. Det er årsaken som skal behandles.. ikke symptomene... Men når symptomene "setter deg så ut" som det de gjør nå, bør man tenke på å dempe dem. Dette kan gjøres ved å be om sovemedisin for f.eks. en kort periode... slik at du får samlet litt krefter til å ta fatt på terapien igjen.

klemmer

Men hadde bare behandleren min vært like lett å prate med som deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hadde bare behandleren min vært like lett å prate med som deg...

i terapisammenheng kan den mest snakkesalige få alvorlige problemer med å dytte ut ord. Ikke gi deg... forsøk igjen...

klem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i terapisammenheng kan den mest snakkesalige få alvorlige problemer med å dytte ut ord. Ikke gi deg... forsøk igjen...

klem...

Nei, jeg gir meg ikke.

Har du foressten lagt merke til at vi er de eneste på dol nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg gir meg ikke.

Har du foressten lagt merke til at vi er de eneste på dol nå?

jøss! har vi skremt dem bort?? men nå blir du einsam...

jeg må legge meg skal jeg klare å finne utgangsdøren i morgen.

klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøss! har vi skremt dem bort?? men nå blir du einsam...

jeg må legge meg skal jeg klare å finne utgangsdøren i morgen.

klem!

HAHAHAHA jeg er her og spionerer på dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at NHD kommer med et svar her.

Det høres ikke ut som en SF, idet vekt/figur/kontroll over matinntak ikke er hovedtanken.

Men du bør definitivt prøve å få i deg mere næring. Alt for lite å spise kan være negativt på flere områder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper at NHD kommer med et svar her.

Det høres ikke ut som en SF, idet vekt/figur/kontroll over matinntak ikke er hovedtanken.

Men du bør definitivt prøve å få i deg mere næring. Alt for lite å spise kan være negativt på flere områder.

Jeg kjenner meg egentlig heller ikke igjen i det jeg leser om SF, men noe er det hvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...