Gå til innhold

farlig ??

Anbefalte innlegg

Jeg er en 19 år gammel jente som lurer på om det går ann å få brystkreft i min alder ? Vet det er "vanlig" i 40-50 års alderen, men hva med oss unge ? Det som er promlemet er at jeg i noen mnd. nå har fått "annfall" av stikking i det høyre brystet. Det gjør kjempevondt, men varer bare et sekund,går vekk enstund, så kommer det igjen. Har det sånn noen timer kanskje, 2-3 dager i mnd. Er dette normalt ???? Er det noen andre som også opplever disse stikkene? Er det nødvendig å bekymre seg ????

Gla for svar !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/7690-farlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Turid-Tulla

Har ikke hørt om stikking i forbindelse med brystkreft, men selvsagt er det mulig at det kan forekokmme selv om ikke JEG har hørt om det.

Men det ER ikke vanlig hos så unge jenter, det er det ikke.

Brystkreft i familien din?

Smerter som kjennes "utenpå kroppen" kan faktisk komme innenifra, fordi nervene fra disse deler synapse når de kommer inn i sentralnervesystemet og skal samordnest.

Men det trenger jo absolutt ikke være noe slikt heller.

Uansett, hvis dette bekymrer deg, kunne det være lurt å gå til lege. Kanskje det vil bli bedre etter å ha fått vite at det ikke er farlig.

En smerte som en bekymrer seg over, følest ofte mer intens enn den gjør hvis man føler seg trygg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/7690-farlig/#findComment-37234
Del på andre sider

Har ikke hørt om stikking i forbindelse med brystkreft, men selvsagt er det mulig at det kan forekokmme selv om ikke JEG har hørt om det.

Men det ER ikke vanlig hos så unge jenter, det er det ikke.

Brystkreft i familien din?

Smerter som kjennes "utenpå kroppen" kan faktisk komme innenifra, fordi nervene fra disse deler synapse når de kommer inn i sentralnervesystemet og skal samordnest.

Men det trenger jo absolutt ikke være noe slikt heller.

Uansett, hvis dette bekymrer deg, kunne det være lurt å gå til lege. Kanskje det vil bli bedre etter å ha fått vite at det ikke er farlig.

En smerte som en bekymrer seg over, følest ofte mer intens enn den gjør hvis man føler seg trygg.

Jeg er adoptert, så jeg vet ikke om det ligger i familien. Hvis jeg tenker meg om så kommer disse smertene når jeg har mensen tror jeg, men det er ikke vanlig "ømme" bryster smerter for å si det sånn, det er mye verre enn det. Skal til lege neste tirsdag, kan jo spørre da. Men jeg er fortsatt interresert i å høre om andre jenter har dette problemet også.... om det er normalt ....

Du skrev ingenting om du hadde opplevd lignene, men ellers takk for svar !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/7690-farlig/#findComment-37293
Del på andre sider

Pål Sand, almenlege

Kjære sivantia

Sannsynligheten er svært liten for at du har brystkreft.For det første er du ung og for det andre er symptomene lite karakteristiske.Jeg synes ikke du behøver å bekymre deg.Når dette er sagt så kan det være lurt å oppsøke en lege om ikke annet så for å bli beroliget.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Paal Sand,lege.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/7690-farlig/#findComment-37493
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...